2012. március 30., péntek

Mission: Impossible - Ghost Protocoll – Mission: Impossible - Fantom Protokoll


Mivel mostanában belefutottam pár… hm…  elég „nehezen emészthető”, fősodron kívüli filmbe, ezért úgy döntöttem, hogy teszek egy kis könnyed, „lazítós” elhajlást a mainstream-felé… :-)

Így döntöttem a M:I4 (vagy a hogy a fenébe is kell írni… :-)) mellett – és tökéletesen meg is felelt a célra. :sör:

Kezdem azzal, hogy remek – bár nem csupa „A”-(fizetési)listás… – színészek garmadáját vonultatja fel: Jeremy Renner (The Hurt Locker), Simon Pegg (Shaun of the Dead), Paula Patton (Déja Vu), Michael Nyqvist (Millennium trilogy), Josh Holloway (Lost), Anil Kapoor (Slumdog Millionaire), Vladimir Mashkov (Behind Enemy Lines)
…és valamennyien aktív, vagy éppen rövid, de fontos részt vesznek a show-ban. :sör:

Természetesen Tom Cruise viszi a „zászlót”, de egyáltalán nem neki kell meggörnyedve a hátán cipelni az egészet.

Valahogy olyan jól lettek leosztva a lapok: mindenki fontos és észrevehető fogaskerék a „Nagy Egészben”, és így remekül, felesleges, lassú üresjáratok nélkül szalad… mit szalad: száguld! :-) … a film minden perce.

Az akciók remekül megkoreografáltak és ütemezésük nagyon jól belőtt – nekem mondjuk a dubai tornyon való mászkálás volt a kedvencem. Még 2D-ben is émelyegtem a rám törő tériszonytól… :-)



Istenigazából nem mondanám, hogy amolyan „magvas, mély, elgondolkoztató mondanivalóval átitatott” műről van szó – de erre nincs is szükség. Ez egy remek, pörgős, adrenalinpumpa akciófilm, a szó legnemesebb értelmében. :respect:

Ha az ember szívesen zakatol együtt egy ilyen jellegű alkotással, azt rögtön berántja a gépszíj, mint engem – a Kedvesem egyszer döbbenten konstatálta az egyik verekedési jelenet alatt, hogy magam is meg-megrándulok egy-egy jól irányzott ütés láttán, és ültömben el-elhajolok az ellenség csapásai elől… :-) Nem gondoltam, hogy ennyire észrevehető rajtam, mennyire belemelegszem... (Talán a győzelmi diadalüvöltésem is kihallatszott…?! :-) )

Ami viszont meglepett, az a rendező személye: Brad Bird. Tegyétek a szívetekre a kezeteket, és őszintén mondjátok meg: mit rendezett már ez az úriember?

Én bevallom: nekem dunsztom se volt róla, hogy ki ő… De most már van: ő írta és rendezte a „The Incredibles – A hihetetlen család” és a „Ratatouille – L’ecsó” című rajzfilmeket. :eeekkk:

…hogy miért pont ő jutott a producerek eszébe ezzel a filmmel kapcsolatban, az rejtély…

De el kell ismerni, hogy a feladatot remekül megoldotta. :sör:

A film ritmusa tökéletesen eltalált, egy színész szerepére sem mondanám azt, hogy halvány és/vagy felesleges, az akciók pedig pörgősek és látványosak. :respect:

Ha egy rajzfilmes így tud akciófilmet rendezni, akkor… már alig várom, hogy Dean DeBlois és Chris Sanders* mikor ülnek be egy James Bond, egy Bourne, vagy éppen a következő M:I film rendezői székébe. :thumbsup: :-)

Jó kis film volt, szerintem megéri a rászánni az időt. :sör:




*= Nah? Kik ők? ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése