2012. március 4., vasárnap

Kidnap and Ransom s01

 
Tegnap este arra gondoltam, hogy belenézek ebbe a három részes (szokásos angol-hosszúságú :-) ) minisorozatba. Ugyanaz az ITV készítette, akik a Whitechapelt* is, szóval, bizakodóan vágtam bele.

A főszereplő Dominic King (akit az általam eddig nem ismert Trevor Eve személyesít meg :shameonme: ) profi túsztárgyaló, aki kifejezetten arra specializált, hogy a világ „veszélyes” helyein dolgozó angol polgári személyek elrablása esetén lépjen kapcsolatba az emberrablókkal és minden erejével azon dolgozzon, hogy épen és egészségesen visszajuttassa őket szeretteikhez.

Ez lehetne akár egy Strike Back-típusú „hit&run” sorozat felvezetése is, de a már a nyitójelenetben megtudjuk a főszereplő fegyverekkel kapcsolatos filozófiáját.

„Don't do guns, Frank, ever. No exceptions.”

„- The negotiation was sound. Well, apart from you leaving Frank in the Andes.
- Now he knows how I feel about guns.”

Ennek én kifejezetten örültem, mert – bár bírtam a Strike Back - Válaszcsapás első évadát (szintén három rész, talán mondanom sem kell már :-) )… de valahogy nem éreztem/érzek most sem késztetést arra, hogy a második évadot is végignyomjam – nagy kedvencem a The Negotiator (Samuel L. Jackson és Kevin Spacey :thumbsup: ), ezért egy hasonló stílusú/jellegű filmet igencsak hiánypótlónak tartok.

Na, szóval ilyen prekoncepcióval vágtam bele az első részbe…

…ami, hááát… nem nyűgözött le. :-/

Valahogy úgy… „csordogált” a sztori – igaz, az „alapelvárásaimnak” megfelelően, de pont ez a baj: semmivel nem leptek meg, semmi újat, semmi extrát nem dobtak be.
És a nagy fájdalmam: beleléptek abba a „szokásos dagonyába”, amibe anno pl. a Strike Back is, miszerint elcsámcsogtak azon, hogy a főszereplőnek milyen családi körülményei vannak, a felesége ideges, a lánya nem érti meg, meg hogy vissza kéne már vonulnia… :broáfh: Jó lenne, ha már lekattannánk erről a sablonvonalról, mert már nem szimplán uncsi, de legalább idegesítő is… :thumbsdown:

Szóval, nem rántott be a gépszíj, mit ne mondjak… de mivel nem álmosodtam el eléggé, ezért gondoltam, egye fene, belenézek a második részbe is…
…aztán meg rögtön nyomtam a harmadikat. :hupsz:

Mert a második részben beindultak a dolgok, de szépen ám! A harmadik részben meg feltették az egészre a koronát. :respect:

Csak pár szó a sztoriról: Dél-Afrikában elrabolják egy gyógyszergyár alkalmazottját Naomi Shaffert (Emma Fielding alakítja, akinek minden elismerésem, mert párszor nagyon kemény helyzetbe kerül…), és ahogy haladunk előre a sztorival, lassan kiderül, hogy sokkal többről van itt szó, mint „szimpla” emberrablás… és nem csak mi, nézők, de maga Dominic King is elbizonytalanodik a fegyverekkel kapcsolatos hitvallását illetően…


Összefoglalva: az első rész lassan, „sablonszerűen” indít… de utána egyre jobban pörögnek fel az események, és egyre jobban csavarodik a sztori.

Igazából a nagyszerű és a túsztárgyalóként teljesen hiteles Trevor Eve viszi a showt, és a sztori remek csavarásai – de nem lennék igazságos, ha nem emelném ki a második résztől belépő John Hannah-t, aki remekül hozza a „főgonoszt”: ezáltal egy sokkal magasabb szintre emeli az egész ügy tétjét. :sör:

Azt mondom, a 3x45 percet simán megéri végigtolni. :thumbsup:

…és a befejezéssel az én szememben csak nőtt az addig is nagyra tartott Dominic King.

„The deal was Sally back safe and sound.”



*= hogy szavamat nem felejtsem: Whitechapel. Elindult a harmadik évad… de az első rész nekem olyan szinten nem tetszett… hogy nem is akarok róla írni. :-( Nem hiszem el, hogy ekkora visszaesést produkált… :-( Kell egy kis erő, hogy be merjem vállalni a folytatást – de ha az is csalódást okoz… :grrrr:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése