2012. március 22., csütörtök

Micmacs à tire-larigot – Micmacs – (N)agyban megy a kavarás


Nem mondhatom, hogy nem szeretem Jean-Pierre Jeunet-et.

Láttam tőle a „La Cité des Enfants Perdus - Elveszett gyerekek városát”, az „Alien: Ressurrection – Alien 4: Feltámad a Halált”, a „Le Fabuleux Destin d’Amélie Poulain – Amélie csodálatos életét”, az „Un Long Dimanche de Fiançailles – Hosszú jegyességet”, és most gondoltam, bepótolom a „Micmacs à tire-larigot – Micmacs – (N)agyban megy a kavarást”… (Borzasztó ez a magyar cím, rosszul vagyok tőle. :-( )

Nem lettem túl boldog, mit ne mondjak… :-(

Pedig kik szerepeltek a Micmacs-ban? 

Dany Boon: fantasztikus francia színész, író, rendező. Imádom, amikor a vásznon van; imádom a filmjeit: akár írta, rendezte, vagy „csupán csak” szerepel benne. :sör: :respect: 

Dominique Pinon: fantasztikus francia színész. Imádom, amikor a vásznon van; imádom a filmjeit. :sör: :respect: 

Yolande Moreau: fantasztikus francia színésznő. :sör: :respect: 

Michel Crémadès: fantasztikus francia karakterszínész. :sör: :respect: 

André Dussollier: fantasztikus francia színész. :sör: :respect: 

Omar Sy: Intouchables – kell-e több…?! Nem. :-) :respect: :sör:

…és mégis, a film mintapéldája annak: „hogyan készítsünk egy fantasztikus szereplőgárdával felejthetően unalmas filmet?”. :-(

A Kedvesem – aki aztán imádja a francia kifinomultságot és szépséget – kb. a film felénél kivonult, és lefeküdt aludni… Én „végigdolgoztam”… de milyen már az, amikor „munka” megnézni egy filmet?!

Sajnos, még csak azt sem mondhatom, hogy Jeunet „meghalt volna a szépségben”: egyszerűen összeszedett egy valag remek karaktert… és nem tudta őket érdemben mozgatni. :-(

Voltak villanások… de kevés ahhoz, hogy egy egész filmet elvigyen a hátán. Kissé üres lett a dolog… kissé feledhető… kissé unalmas.

Kár érte(m). :-(

1 megjegyzés:

  1. Sajnos egyet kell értenem. A Delicatessen (ha ez nem volt meg, Tibi, pótold!), Az elveszett gyerekek városa, az Amélia, a Hosszú jegyesség mind nagyon bejött, az Alien Resurrectionnel ugyan voltak gondjaim, de nem az, hogy unalmas.
    A Micmacset viszont néha tényleg meló nézni, és ez nem jó.

    Justin

    VálaszTörlés