2018. május 2., szerda

Avengers: Infinity War – Bosszúállók: Végtelen háború



Tegnap este a film után olyan hangulatban autóztam haza Dáviddal a gödöllői moziból, mint 1982-ben, amikor megnéztem az „Empire Strikes Back – A Birodalom visszavág” című filmet…

…Hant lefagyasztották, és elvitte egy fejvadász… Luke-ot legyőzte Darth Vader és levágta a kezét…

Basszus… teljesen el voltam keseredve… és két évet kellett várni a folytatásra… :-PPP

Oké, a józanságom nem hagyott el: _egyértelműnek tartom_, hogy a szuperhősök mindenképpen brutális megtizedelése (megfelezése…) csak egy amolyan színpadias, és egyébként is visszafordítható folyamat.

Olvastam egy site-on lelkendező rivjúírót, aki csodálja, hogy a Disney-Marvel „milyen bátran és brutálisan gyakta le a saját hőseit”… Nos, eme lelkes fiatalembert kénytelen vagyok… naivnak nevezni.

A Disney-nél nem számít _semmi_ csak a Pénz.

Azt hiszem, ez nyilvánvaló mindenkinek, aki egy kicsit is kilát a fejéből. Csak nem gondolja bárki is komolyan, hogy a jól tejelő frencsájzok _felét_(!!!) legyalulják, és dobják a lecsóba, amikor még bőven hozhatnának a konyhára…?!?!

Butaság. Egyértelmű a dolog (ha nem is 100%-ban mindenkinél: ha egy minimális hitelt is akar még magának a Disney… de ha azt is leszarja, és csak tényleg csak a pénz lebeg a szemük előtt, akkor még az is előfordulhat, hogy ez a szám 100% lesz :-PPP ), hogy a most elbukott (elporladt…) hősök javarésze vissza fog térni a második fejezetre.

Másra nem is kell gondolni: amikor Thanos az egyik meghalt hőst visszahozta a power kesztyűjével már ebben az epizódban is – simán benne van, hogy valaki majd jól visszahozza a többieket, vagy legalábbis a javukat.

Persze, az internet korában az a legrosszabb, hogy az ember ide-oda szörföl, elolvas ezt-azt: aztán szépen leesik neki a tantusz… Illetve: elspoilerezi magának a dolgokat. :-///

Például azt már javarészt tudjuk, hogy Chris Evans öt filmre írt alá, és kijelentette, hogy elege is van belőle, nem vállal többet – és a következő Avengers lesz az ötödik… Robert Downey (aki már nem is annyira Jr. hanem inkább Sr.) erősen ballag a 60 felé… aligha hiszem, hogy túl sok Iron Man van még benne…

Szóval, vannak „jelöltek” az avengers-beli „elhalálozásra”… :-PPP

De azt meg merem állítani, hogy Chadwick Boseman és Tom Holland még jópár részben felveszi még a karakterét, szóval, nem hiszem el, hogy az általuk megformált hősök meghalnának az összecsapásban. :-PPP


Szóval, ez nem tetszett – meg még egy, most már azt is kidobom magamból. :-P

A bónuszjelenet: vártuk sokan, mint a birkák. :-/// De lenyomták előtte nekünk az EGÉSZ stáblistát. :-OOO Cseszd meg: mit akartatok ezzel elérni?! Hogy lássuk és olvassuk el az összes derék közreműködő nevét?! Hogy a túróba, mert volt, amikor kb. 100-120 név volt egyidejűleg a vásznon!!! Nézzék végig a stábtagok és a közreműködők a stáblistát, bakker, hogy nem-e maradtak ki a felsorolásból, ne az egyszeri nézők…!!! Mit tudunk mi kezdeni Steve Smith-tel, és Sanjay Guptá-val?! Írunk nekik egy-egy gratuláló táviratot, vagy mi a ló… fütty?!?! :-PPP

Mindegy, eljutottunk végre a bónuszjelenetig… 5-8 perc után (ami egy örökkévalóságnak tűnt, és rendesen megkeserítette a szám ízét…): megnéztem… és (még jobban) felment az agyamban a pumpa. :-OOO

Ha nem tudnám (Josh Brolin lelkes és kikotyogós nyilatkozatának hála… köszönöm, internet :-/ ), hogy Captain Marvel (aki egyébként egy nő, ha nem tudnátok: én nem tudtam – azt se, hogy van egy _másik_ „Captain” is a Marvelnél… :-/ :-P ) fog jönni harcolni a következő részbe, akkor _semmit_ nem mondott volna a jelenet. Így viszont levettem, hogy neki ment az üzenet.

Oké.

Itt vettem egy nagy levegőt.

Ott van az Avengers-ben Doctor Strange, Scarlet Witch, Captain America, Iron Man, Black Panther, Hulk, akik _önmagukban_ is majdnem felállnak mindenki ellen, és Thor, bonyek, aki egy félisten…!!! Erre egy totál ismeretlen, előzmény(film) nélküli csaj fog jönni, aki megmenti a világot…?!?!

Ennél rosszabb „deus ex machiná”-t az életbe’ nem láttam… :-OOOOOOO

Hazajöttem, és kerestem is, hogy ki a nyű ez a Captain Marvel. És ezt találtam.

„Brie Larson alakítja Carol Danverst, a pilótát, aki szupererőre tesz szert, amikor egy Kree harcos DNS-ével egyesül a sajátja. Jude Law lesz Mar-Vell (ez a bizonyos harcos és egyben Carol mentora), Gemma Chan a Kree géntudós Minn-Erva, Ben Mendelsohn pedig egy egyelőre meg nem nevezett gonosz (a rajongók szerint a Kree parancsnok Yon-Rogg).”

Ültem, amikor ezt olvastam, de esküszöm, hogy megrogytam közben, mint akit tökön rúgtak…

„Mar-Vell”… „Minn-Erva”… „Flo-Rida”… „Yol-Kytalaall-Took”… :-PPP :-OOO :-///

Oké, vegyük könnyedén és természetesen: teljesen megértem, hogyha elmegy a frencsájzból Chris Evans, és nem lesz helyette másik Captain America, akkor csak kéne egy új „Captain”. És mivel ez egy USA filmben földrajzi és történelmi okok miatt nem lehet „Captain Tenkes” :karikasostor: :-), vagy Captain Szíriusz :jóholdatleonidanéni!: :-) vagy „Captain Onedin” :charlotterhodes: , és főleg nem „Captain Kloss” : StanisławMikulski:, ezért egyértelmű, hogy „Captaint-Captainnal” cserélni csakis „Mard-L” kapitánnyal lehet. :muttleydosomething!: :-PPP :-)))

…akiről azt se tudjuk, ki a jó franc, ugye… :-PPP

Csak attól mentsen meg a Jó Isten, hogy itt is átessünk a feminista ló túloldalára (mint a Star Wars-ban… :-PPP), és a női kapitány majd jól megmutassa a buta, egyvágányú, faékszerű pasiknak, hogy hogyan is kell(ene) lecsapni Thanost és/vagy elcsaklizni a gyémántokkal kivert power kesztyűjét. :-PPP

Na, most hogy így „elfikalizáltam” magamban :-) azért térjek már rá a lényegre, miszerint: tetszett a film. Nem kicsit, nagyon. :sör:

Igazi szuperhős-dömping volt, igazi akcióorgia, több szálon kibontakozó, szerteágazó, minden ízében izgalmas sztori – egy olyan főgonosszal, aki végre komoly, tényleges veszélyt jelent _mindenkire_.
:respect:


Egyszerűen azt vagyok kénytelen mondani: annyira összetett és sokszínű volt a film, hogy amit elmesélt, jobb lett volna két részben, 2x2,5 órában elmesélni.

Emészthetőbb lett volna, és részletgazdagabb, szvsz.

Tom Hollandot imádtam: ő hozta a legjobb poénokat :-))) – Thor kapta a legheroikusabb belépőt, amitől lehidaltunk (Dávid a film után _azonnal_ azt a jelenetet emlegette fel, hogy micsoda királyság volt, amikor Thor megjelent Wakanda ostrománál…) :respect: – nagyon bírtam Thor és Rocket haverkodását, valamint ahogy Iron Man és Star Lord oltogatták egymást :-)))

Bruce Banner Hulk-kal folytatott „monológjait” is nagyon csíptem :-D – de Scarlet Witch és Vision szerelme és harca egymásért is fantasztikus volt. :respect:

Akiket kihagytam… azokat asszem, méltán… :-P

Összességében marha jó mozi volt: lesújtó és döbbenetes – épp ezért marha jó. :respect:


Bízom benne, hogy a következő (befejező?!) rész is méltó lesz a felvezetéshez – de azzal azért tisztában vagyok, hogy a mégis csak a Disney-ről van szó. Ők köztudomásúan szemrebbenés nélkül szétba… baltáznak, leköpnek, és a vécén lehúznak mindent, ha olyan kedvük van – és ha úgy gondolják, hogy az több pénzt hoz. :-PPPPP

Szóval, a befejezés épp úgy lehet tökéletes – közepesen semmitmondó – vagy totál elszart, ha olyan kedvük van… :-/ :-S :-P :gyagya:

…és számomra ez ad igazán „izgalmat” az Avengers-kaland/éra befejezéséhez. :-P :-/

Ettől függetlenül várom… eh, és a fene egye meg, csak kibököm: bizakodok is, hogy minden Disney-törekvés ellenére: epikus lesz. :sör: :gyagya: :fingerscross:


Ezt meg nézzétek meg, bónuszként, ha netalán eddig kimaradt volna: az Avengers-stáb városnézésen, James Cordennel. :sör: :-DDD



ÁPTUDATA:

Azoknak, akik már látták a filmet, szíves figyelmébe ajánlom az IGN.hu _SPOILERES_(!!!) kibeszélőjét.

Teóriák, elméletek, továbbgondolások - nekem nagyon tetszett. :sör:



2 megjegyzés:

  1. Hupsz, ezt most olvastam:

    "#InfinityWar is everything you want, nothing you expect. It’s funny, surprising, dark, filled with delightful interplay between characters never seen on screen before. I know many filmmakers say they are trying to make a sequel in the vein of Empire Strikes Back, this succeeds.

    — Peter Sciretta (@slashfilm) 2018. április 24."

    :sör:
    :-)

    VálaszTörlés
  2. Csak nem állom meg, és én is előrukkolok a teóriámmal az Avengers 4-et illetően. :-)

    Ráadásul, ezt még nem is olvastam még sehol - igaz, nem is olvasok el mindent, szóval, lehet, hogy már van ilyen tipp.

    Szerintem a következő rész a múltban fog játszódni, abban a korban, ahol - elvileg - ott ragadt/van jelenleg Marvel Kapitány. (Ez állítólag valami 1990 körül van.)

    Ő pedig, mivel tudomást szerez arról, hogy Thanos mit tett 2018-ban (tényleg, ennyi az Avengers 3. valódi történésének évszáma?), és gyakorlatilag legyőzhetetlenné, elpusztíthatatlanná volt, ezért arra a következtetésre jut, hogy a Nagy Lila Gonoszt a múltban kell legyőzni, amikor még nem turbózta fel magát kövekkel kivert kesztyűvel.

    Node: szerintem ehhez nem fogja az időben visszautaztatni a túlélőket, hanem korábban keresi meg az akkor még meg nem alakult (vagy már megalakult, de Thanost még nem ismerő) Avengers-tagokat, és szervezi őket egységbe, hogy megelőző csapást mérjenek a Főgonoszra.

    És itt fog szvsz úgy alakulni a történet, hogy azok közül, akik részt vesznek ebben a korai megelőző támadásban, lesznek hősi halottak (Captain America, Iron Man), akik _tényleg_ el fognak esni azért, hogy a Avengers 3. befejezése ne történhessen meg.

    Gyakorlatilag ezzel majdnem azt mondom: az Avengers 4. után azok a szuperhősök lesznek életben, akik az Avengers 3 végén meghaltak - és akik túlélték az Avengers 3 apokalipszisét, azok az Avengers 4-ben fognak végleg és ténylegesen meghalni.

    Persze, egy Disney frencsájz esetében a "végleg és ténylegesen" kissé nevetséges frázisnak hat - de óvatosan azért merem azt feltételezni, hogy a le- és kifutott szuperhősök (akiknek már megvan három önálló filmje: Vasember, Amerika kapitány, Thor) már ebben a pénzgyárban is feláldozhatóak, és megengedik nekik, hogy a többiek megmentése érdekében hősi halállal búcsúzhassanak a filmvászontól.

    Szóval, a lényeg: akik meghaltak az Avengers 3 végén, azok nem haltak meg végleg, és a 4. rész végére vissza fognak térni - és akik életben maradtak az Avengers 3 végén, azok a 4-ben fognak elesni a harcban: ők viszont végleg.

    Majd jövőre meglátjuk, hogy pedzegettem-e az igazságot... vagy bődületesen mellélőttem. :-) :sör:

    Mindenesetre, szerintem nagyon nem rossz, ha egy film képes bevonni annyira, hogy az ember teóriát gyártson a folytatást illetően. :sör:

    VálaszTörlés