…és most akkor „kiadnám magamból” a három filmet is,
amiket mostanság láttam.
Igen, igen, jól sejtitek: a „kiadnám magamból”-frázis nem éppen arra utal, hogy különösebben el
lennék ragadtatva. :-/
You Were Never
Really Here
Ezt vártam a legjobban, ettől vártam a legtöbbet – és
csalatkoznom kellett. :-///
Amikor a posztert megláttam (nem a fentit), akkor azt
hittem, valami nagyon komoly/menő film lesz – mint amikor Mel Gibson beindul(t) pár
korábbi mozijában.
Tartok tőle – remélem, nem a hímsovinizmusom mondatja
velem… –, hogy a női rendező-forgatókönyvíró, Lynne Ramsay formálta olyanná/olyanra, ami… hm… teljesen „ellágyította”
és „female friendly”-vé tette az egészet.
Katicámmal néztük, és a mi szűk merítésünkből azt látom,
hogy így, „megfinomítva” sem jött be a női nézőnek (még így is durvának
érezte), én meg pont az akciót, a küzdelmet hiányoltam belőle – amit a
rendezőnő nagyon sokszor szemérmesen elrejtett előlünk. :-PPP
Mondjuk, engem – főleg a vége felé – már egyre jobban
idegesített ez a dolog. :-OOO
Mert képzeljétek el: van a főhősünk, az igazságosztó
veterán katona, Joaquin Phoenix, aki
_ácskalapáccsal(!!!)_ intézi a „dolgait”.
Gondolhatjátok, hogy ez milyen hirigeket sejtet, amikor az ellenfelei élből
pisztollyal vannak felszerelkezve.
Erre mutatják, ahogy Phoenix
megindul – aztán csak azt látjuk, hogy ahogy halad, mindenfelé fekvő,
mozdulatlan emberek vannak mögötte. Cseszd meg. :-///
Egy akció nélküli akciófilm. :-PPP
A fenyegető, brutális harag, a felgyülemlett düh csak úgy
fortyog a veteránban: de nem láthatjuk egyszer sem, amikor elengedi magát a
saját láncáról, és átadja magát a pusztításnak.
Ez nekem rohadt nagy csalódás volt.
A másik dolog, ami rendesen megkeserítette a szám ízét: Phoenix felöltözve, szakállasan, olyan,
mint egy fenyegető démon – ám mutogatják elégszer félmeztelenül is… Óh, bonyek…
:-///
Az aputeste, a beesett csirkemellei, a puhos, mégis
csenevész alakja – ó, ne már… Ez lenne a „nemezis”?! Ilyen lenne a „bosszú
angyala”…?! Vagy ez is amolyan feminista kiáltvány, hogy „le a macsó
férfiakkal!”?!
Amikor az egyik házban fél óráig mászkál félmeztelenül főhősünk
(és az embernek – sajnos... – bőven van ideje alaposan megfigyelni), az azért…
elég kiábrándító és illúzióromboló. :-///
Nem rossz film – de nem is valami emlékezetesen jó. Az
meg erős túlzás, hogy a 2010-es évek Taxisofőr-je lenne… :-PPP
The Ballad of
Lefty Brown
Western imádó vagyok, ide nekem mindent, ami a műfajba
vág! :sör:
De itt megint szájhúzással keltem fel a tévétől – és egy
tekintetben ugyanaz a bajom, ami fent említett „You Were Never…”-rel:
hiteltelen, nem szimpatikus, csalódást keltő a főhős. :-///
Értem én, hogy a „kisember” harca, meg a „szerencsétlen,
jóindulatú, naiv együgyű” története – de ezzel én nem tudok azonosulni, és
inkább idegesít a szerencsétlenkedése, minthogy fellelkesítsen.
Bill Pullman
nagyon jól hozza a négy barát közül a „legegyszerűbb, legnaivabb,
legkiszámíthatóbb, vezetés nélkül elveszett, mondhatni szolgalelkű” társ
történetét.
Csak az a baj, hogy úgy érzem, a három másik barát
_bármelyikének_ sztorija/nézőpontja érdekesebb/izgalmasabb/befogadhatóbb lenne
a néző számára, mint éppen a legegyügyűbbé.
A három barát között van nagybirtokos szenátor, iszákos
seriff, és számító kormányzó – hogyan került közéjük a „gügye”, az eleve
kérdéseket vet fel, de ezt elintézik azzal, hogy a nagybirtokos szenátor ismeri
(látja a lelkét), hogy tiszta és ártatlan, és maximálisan megbízható: de
irányításra szorul.
Ám, ami számomra a legmeglepőbb: szemrebbenés nélkül
elhiszi mindenki, amikor ezt a szerencsétlent (aki szolgálatkész kutyaként
lihegett mindig a szenátor nyomában, és életében nem volt egy önálló gondolata
sem) megvádolják egy aljas gyilkossággal.
Egy csirkének a nyakát nem vágná el magától (hacsak az
istenített szenátor nem utasítja), de simán kinéznék belőle az előre megfontolt
gyilkosságot.
Ne már… :-PPP :-///
Szóval, engem alapvetően idegesített „Lefty balladája” – mert a nyomorult annyira „lefty”, hogy már zavart a naivitása és a
szerencsétlenkedése.
Igen: nem egy hétköznapi, megszokott hős! Mondhatjuk.
Kúl. Csak ettől nem lesz jobb az élmény, szvsz.
Nekem legalábbis biztosan nem. :-PPP
The Party – A
vendégek
Hogy klasszikust idézzek: „Megáll a törp ész, és körülnéz!”. :-))) :-PPP
Kábé efféle döbbenettel néztem a stáblistát… és piszokul
nem értettem ezt az egészet.
Ezt hypolják/ták ennyire?! Eeeezt?!?! Mire föl, könyörgöm…?!?!
Oké, én nemrég láttam csak a „Perfetti Sconosciuti”-t,
de azért nem volt olyan régen 2016, emberek! A „The Party” meg 2017-es film!
Nem is tudom, hogyan mondjam…
A „The Party”
nekem teljesen a „Perfetti Sconosciuti” nyomdokán jár: annak az utánérzése…
tribute-ja… feldolgozása… átdolgozása… alulgondolása…
:-PPP
Azért, mert fekete-fehérben forgatták („ah-oh, a mélyművészet etanolja… ööö…
etilénje… izé… csimbóklasszója!” :-PPP ), és a baráti társaság tagjai nem
olaszok, hanem angolok… szerintem nem rugaszkodtak el annyira a „The Party” készítői a rajtkőről.
Mindent, amit a Party
művel, csinál, tesz – azt a Perfetti kábé 100x jobban művelte,
csinálta, tette.
Halovány utánérzés… erőtlen átirat… felesleges
újraértelmezés.
Ezt tudnám mondani a „The
Party”-ról. És szerintem ezzel már bőven túltárgyaltam azon a szinten, amit
megérdemel. :-PPP
Na bocsi, az alábbi bejegyzéshez írtam be az ehhez tartozó kommentet :) Öregszem, na...
VálaszTörlés