Két remek film, mindkettő igazi különlegesség,
fantasztikus élmény…! :respect:
De az egyik azért jobban bejött nekem, mint a másik…
I Kill Giants
Arra gondoltam: egy ilyen címmel már nem is lehet rossz
filmet csinálni! :-)
…és mennyire igazam volt!!! :respect: :thumbsup:
Oké, amikor megláttam a nyuszifüles, szemüveges Barbarát (Madison Wolfe) egy futó pillanatra elbizonytalanodtam („ő fogja itt killingelni a giantseket…?!?!”
:eeekkk: :-) ), de nagyon hamar – kb. az első három(!) perc(!!) alatt
megnyugodtam, hogy tuti jó lesz. :sör:
Aki látta és szerette az „El Laberinto del Fauno – A Faun
labirintusa” és a „Bridge to Terabithia – Híd Terabitha földjére”
mozikat, annak must see az „I Kill
Giants”. Szvsz. :sör:
Hasonló nyomvonalon és közegben mozog mindhárom – mégis
mindegyik önálló, saját érdemekkel bíró alkotás, és nekem személy szerint
fájna, ha akár az egyik is kimaradt volna az életemből. :respect:
Kicsit fájó (lehetne), hogy Barbara karaktere és „világa” olyan erősen domborodnak ki a
filmben...
...hogy más szereplő nem nagyon tud melléjük nőni (Zoe Saldana kifejezetten sablonos, unalmas és erőltetett módon van
jelen…) – de a másik oldalról nézve, éppen Barbara
és „világa” azok, akik miatt érdekes és érdemes a film. :respect: A többiek
csak a körítést adják (hogy jól, vagy rosszul… vagy hogy inkább nem is kéne…
hagyjuk :-P ).
Fantasztikus az a mesevilág, a legendárium, amit Barbara (és/vagy a film) teremt, és
néha az ember nem tud mást, csak leesett állal nézi a tényleg mesébe illő
képeket.
Érzed azt végig, hogy itt valami más van, valami több
van, ami megbújik a mélyben… de a fantasy jelenetek olyan erőteljesen vannak
jelen, hogy sokszor csak hátradőlsz, és hagyod, hogy vigyen az ár. :respect:
És amikor a végén megjelenik a Titán… az egyszerre epikus, heroikus, és… lélegzetelállító.
:leborul:
…a kislány és a Titán
harca elementális – de a beszélgetésük viszont döbbenetes, szívszorító,
felkavaró… és megindító. :respect:
Nem tudom nem megemlíteni azt, hogy nekem a Titán nagyon hasonlított a Childhood’s
End „Overlord”-jaihoz – akik emberi szemmel szintén félelmetesek
voltak (ha nem egyesen a legmélyebb félelmünket testesítették meg, mint a Titán is), mégis, sokkal humánusabbak,
megértőbbek, mint bármelyik ember. Úgy viszonyulnak az emberekhez, mint atya a
fiához.
A film legütősebb, legsúlyosabb mondatai a Titán szájából hangzanak el – amik után
egészen más fényben látjuk Barbarát,
és elszánt harcát az óriásokkal.
Nem mondom azt, hogy ez nem ér fel egy nagy pofonnal… de
a fel/ráeszmélés csak még csodálatosabbá, még emberibbé teszi az egész
történetet. :respect:
Csodálatos és felemelő film, az I Kill Giants. :leborul:
Az én lelkem legalábbis gyönyörködött benne.
Tiszta szívvel
Amikor megnéztem (tegnap este) elismerően bólintottam, de
csak annyira „futotta” tőlem, hogy „nem rossz, nem rossz”. És biztos voltam (…?)
abban, hogy nem fog bekerülni az év végi válogatásomba.
Ma délelőtt viszont, amikor Katicámnak elmeséltem egy-két
jelenetet, és közben röhögtem-vigyorogtam, arra gondoltam – azért mégiscsak jó
film volt ez.
Próbálom elmagyarázni, miért voltam (…?) ennyire
bizonytalan.
Rupaszov szerepében
Thuróczy Szabolcs elcseszettül
telitalálat. Bitangul remek. K*rva
jó, hogy a fene enné meg, mondjam ki már végre!!! :-) :respect:
És – ha lehet egyáltalán ilyen hülyeséget mondani – talán
„túl” jó is: annyira magasan kiemelkedik ebből a filmből. :respect: Annyira
élő, annyira vagány, annyira cool a karaktere, annyira lazán hozza az
orbitálisan telibevert, tűzoszlopként kiemelkedő ex-tűzolót, hogy egymaga viszi
a hátán, és adja el az egész filmet. :leborul:
Hogy ez túlzásnak hangzik? Lehet, hogy annak _„hangzik”_, de valójában egyáltalán nem
az. :respect:
Zolika (Fenyvesi Zoltán) eszméletlenül
szimpatikus, szolid, értelmiségi srác – akinek egyáltalán nem állt jól (egyszerűen
karakteridegennek tűnt) a csúnya veszekedés az orvossal. És a befelé fordulónak
tűnő személyisége egyáltalán nem predesztinálta arra, hogy a bérgyilkos szakma
felé kacsintgasson.
Őt éreztem a legamatőrebbnek a négy központi figura közül…
sajnos. :-/
Barba papa (Fekete Ádám) viszont telibetrafált „sidekick”
volt: annyi mondatán/mozdulatán/tettén röhögtem/vigyorogtam/vinnyogtam, hogy
nem győzöm őket számontartani. :-DDD
Idézni sajnos nem érdemes tőle semmit sem: csak a
jelenettel, Ádám előadásával/előadásában
ütősek – de akkor brutálisan. :-DDD
A negyedik főszereplő, a maffiózó Rados (Dusán Vitanovics)
pedig inkább mínuszos hozzáadott értékkel bír… :-/ :-P A négy rottweiler
testőrrel „felfegyverzett” gengszter többször tűnt nekem pozőr műmájernek, mint
veszélyes bandafőnöknek. És ez nem vált előnyére sem a karakternek, sem a
filmnek…
Igen, igazából Thuróczy
Szabolcs miatt érdemes megnézni a filmet – és ehhez ad remek „tejszínhabot”
Fekete „Barba papa” Ádám. :-) :sör:
Ha őket nézem, ha így nézem – akkor remek a film.
Ám nagyon sok minden van, ami nekem/nálam lerontotta a
tetszési indexet…
Fenyvesi Zoli
erőtlenségét és/vagy karakteridegenségét, valamint Dusán Vitanovics erőltetett/erőlködő műmájerségét már említettem.
Az akciójelenetek zenéje szinte tökéletes volt: ellenben a
kivitelezésük ijesztően tévéfilmes (persze, ha a Tetthely a kiindulópont,
akkor oké… de onnan még el lehetne sétálni Tarantinóig,
vagy Takeshi Miike-ig is, akár).
A főszereplő neve: „Rupaszov” – baszki, honnan a jó
életből jött ez a név, cseszd meg?!?! Annyira idegesített végig, hogy
borsódzott a hátam, ahonyszor csak kimondták. :-PPP Ez egy régi, ősi magyar
név? Vagy direkte szlávos/ruszin…?! Miért?! Mi a francnak?! Rendesen mellényúlt
Till Attila ezzel a névvel: hacsak
nem irritálni akart vele, mert akkor oké, bejött! :thumbsup: :thumbsdown:
A lakodalmi jelenet(ek) pedig a film mélypontjai voltak.
Minden tekintetben. :-PPP
Az „Árva fiú” eléneklése egyszerre volt
geil, karakteridegen, és idegen test a filmben – utána pedig, amikor az udvaron
három(!) egészséges(!!) férfi(!!!) összever egy tolókocsis mozgássérültet,
annyira undorító volt… mint az önakasztásos-gyilkosság hosszú percekig tartó
kínlódása, ami szintén ebben a filmben van, a félreértések elkerülése végett.
De a számomra legvisszataszítóbb az volt, amikor az összevert
Thuróczy Szabolcs véresen (útban a
kórház felé) bocsánatot kér(!!) a volt szerelmétől (az ifjú arától), akinek a
férje és a haverjai majdnem agyonverték. :-OOO
A nő meg idegesen hagyja rá az egészet, hogy menjen már a
fenébe: azaz azt jelezve, hogy tényleg ő volt a hibás. Az eszem megáll. :eeekkk:
Ha lett volna legalább egy futó, kósza gondolat, és egy
fél szó a nő részéről, hogy: „bakker… a
friss férjem két haverjával majdnem agyonvert egy tolószékes, védekezni
képtelen embert(!!!)… egy ilyen fickóhoz mentem épp most hozzá?… biztos, hogy
ez volt életem legjobb döntése…?”.
Ám ez fel se merült, csak az sütött belőle, hogy „menjél már innen végre, te nyomorult/nyomorék”.
Ez _nekem_ rohadtul
nem tetszett.
…
Egyébként, már részben utaltam rá: baromi jó
zenékkel volt megtűzdelve a film, csak pislogtam közben – Middlemist Red, Ripoff Raskolnikov, Volkova Sisters, Boris Kovac,
Nadéah. :respect:
Ma rongyoltam fel a youtube-ra, és hallgattam újra
mindet. :sör:
Szóval… Thuróczy
Szabolcs (nem lehet eleget dicsérni! :respect: ) miatt, az elborult ötlet
okán, a remek zenei anyag és Barba papa
:-) karaktere érdemén egy remek filmnek lehetne nevezni a Tiszta szívvelt.
…de van mellettük/közöttük sok apróság, ami megkeseríti az
ember szája ízét…
Jó film – de sajnos nem _annyira
jó_.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése