2013. március 26., kedd

The Croods – Croodék




Gondoltam, meglepem a Kissrácomat, és elügetünk a „The Croods – Croodék” 3D előadására, aztán elnézegetjük ezt a kis ősemberes marhaságot. Amitől őszintén szólva, nem sokat vártam…

Erre milyen élményt kaptam?!

EPIC. Ez a legjobb szó rá, kár tagadni.
:thumbsup: :eeekkk: :döbbenet:

A kezdeti „negatív” és kissé fancsali hozzáállásom percről-percre párolgott el – aztán nevettem, vigyorogtam, teli szájjal röhögtem, meghatódtam és a meglepett Dávidot ölelgettem :-)… és olyan boldog, elégedett élménnyel jöttem ki a szeretett gödöllői kis mozinkból, mint már nagyon régen. :respect:

A fene se gondolta volna… de a DreamWorks egy egészen csodálatos, eredeti élménnyel ajándékozott meg. :thumbsup:


A pszichésen lestresszelt, fusztrált és fóbiás :-) őskori apuka, Grug – magyar hangja a nagyszerű Schnell Ádám, akit egyre jobban csípek szinkronhangként… :sör: –, nekem eszméletlenül bejött, talán azért is, mert… magam is küzdök „némi” hasonló problémával. :-) Bár (talán… ;-) ) _ennyire_ azért én nem féltem a kis Családomat… :-)

A szeretet és a féltés között vergődő apa (karikatúrája) a legerősebb vonal a filmben – és ennek leginkább az anya, Ugga (Kerekes Viktória) karaktere látja kárát: mivel ő szorul a szereplőgárdában leghátulra…

Elek Feri – pedig Elek Feri. (Ööö… említettem már, hogy őt mennyire szeretem?! ;-) ) Ha nem ő lenne Thunk hangja, szerintem sokkal kevésbé lenne élvezetes a karakter… De így nagyon horzsol. :-D


Gran figuráját Pásztor Erzsi tölti meg élettel, és teszi remek poénforrássá… :-)

A szinkronizálásra nem szoruló :-) Sandy szintén nagyszerű – az első öblös röhögésem akkor töltötte meg először a vetítőtermet, amikor Grug a „családi portya” alatt elüvöltette magát:

„- Engedd el a gyereket!!!” – és Sandy megindul, mint egy gepárd-farkas keverék… :-DDD

Talán a legtriviálisabb, és legkevésbé… hm… eredeti, a két fiatal, Eep (Bata Éva) és Guy (Szatory Dávid) karaktere, akik meglehetős kitaposott ösvényen haladnak az egymásba szerelmesedés útján…


Ám vannak a filmben még jócskán olyan „nembeszélő” szereplők, akik a maguk némaságában – vagy éppen morgásukban, üvöltésükben, vonyításukban :-) – olyan emlékezetes alakítást nyújtanak, hogy az ember vagy fülig vigyorral nézi minden vásznon töltött pillanatukat, vagy egyenesen végigröhögi azt… :-D :-D :-D

A „krokodilkutya” fantasztikus ötlet :-)...



...és az „agyar-kardfogú” tiri-tarka óriásleopárd is zseniális. :-)


Rajtuk is röhögtem, mint a fakutya… nem egyszer.
:-)

Mondjuk, ez pont a film egyik zseniális húzása: nem mentek el a „szokásos”, ismert őslények irányába, hanem szárnyaló fantáziával találtak ki ezernyi különös, új lényt, akik mind-mind eszméletlenül jók! :respect:

Csak úgy mellesleg jegyzem meg, hogy egyébként 3D-s volt a mozi – nem is egy gagyi látvánnyal.
De engem a sztori úgy lekötött és elragadott, hogy nem érdekelt a 3D-s „körítés”.

Nem a 3D a lényeg – hanem a Család, akik a kalandok közepette megtanulnak… Élni. :respect:


Eszméletlen jó kis film. Meg kell nézni még egy párszor… :thumbsup:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése