2013. március 29., péntek

Broadchurch s01e01 & Bluestone 42 s01e01



Megint belekaptunk két sorozatba… :-)


Broadchurch s01e01


Angol sorozat: az ITV gyártotta és a BBC America sugározta.

Ismét kisvárosi gyilkosság a főtéma: és óhatatlanul adja magát az összehasonlítás a „Mayday”-jel…

Oké, én mostanra nyilván elfogult lettem/vagyok a „Mayday”-jel, és egy részből nem vonhatok le túl(zó) sok következtetést – de azt egyelőre kijelentem, hogy szerintem a „Mayday” erősebben nyitott, és az alapszituációja is misztikusabb, titokzatosabb volt.

Nem rossz a felütés, nem tűnik elszúrtnak a koncepció, nem volt mellényúlás a casting… de egyáltalán nem az a meggyőző gőzhenger, amit szerettem/elvártam volna egy angol sorozattól.

Elsőre amolyan „elnézegetősnek” tűnik… :szemforgat: :eyeroll:

Mondjuk, Kedvesem nem volt túlságosan elragadtatva az alaphelyzettől: egy _gyerek_ halála/megölése… :-/



És ami az érdekes, hogy a „Mayday” alaphelyzete is szinte ugyanez (Hattie Sutton 14, Danny Latimer 11 éves), az nem „húzta fel” annyira…

Szóval, haláleset a tengerparti kisvárosban, amiről gyorsan kiderül, hogy minden jel idegenkezűségre vall.

Olivia Colman alakítja DS Ellie Millert (őt korábban az „Exile – Számüzetés” című három részesben láthattuk), és David Tennant pedig DI Alec Hardy (ő a „Doctor Who – Ki vagy, Doki?”-ban szerepelt – de abból én egy betűt sem láttam…).



Egyelőre nem sokat mutatott a dolog… de annyira meg nem „rossz”, hogy dobjuk, szóval… :-)

Még egy(-két/pár) részt simán vállalhatónak érzek. Aztán meglátjuk, hány zsákkal… ugye. ;-)


Bluestone 42 s01e01


Angol komédia: BBC Three. :-) István ajánlotta. :sör:

Ha azt mondom, olyan, mint a „M.A.S.H.”, akkor egyrészt jó összehasonlítási alapot adok – másrészt meg nem… :-) De ebben nem akarok belebonyolódni. (Ennél jobban legalábbis semmiképp… ;-) )

Én nagyon jókat röhögtem rajta – és legnagyobb meglepetésünkre, a Kedvesem is egészen kedvére valónak találta. :-)

Afganisztánban vagyunk, ahol a „Bluestone 42” nevű bombahatástalanító szakasz mindennapjait kísérhetjük figyelemmel.

Az első részben mindjárt a nyakukba kapnak egy amerikai veteránt, aki megjárta irakot, és majd’ minden mondatát úgy kezdi, hogy „When I was in Fallujah…”. :-)


…és ezt persze a srácok rögtön ki is karikírozzák: élen mindjárt Mac-kel (Jamie Quinn), aki egy egészen veszélyes hülye. :-) :-)


„When I was in Fallujah, I shouted at everybody!”
:-)

De nem maradhat ki Mac szórásából a tizedes nő sem (Katie Lyons), aki személyként kezeli az aknakereső robotot… :-)

„We are gathered here today to remember Arthur the robot.  I now call upon Arthur's best friend, Corporal Lynda Bird.”
:-)



Nem egy fergeteges-térdetcsapkodós cucc ez sem, de az első részen egész jól elröhögcséltünk, szóval – bevállalunk belőle még párat… :sör:
:-D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése