2022. szeptember 3., szombat

The Lord of the Rings: The Rings of Power – A Gyűrűk Ura: A Hatalom Gyűrűi s01e01-e02


…már nem emlékszem pontosan…

…de valamikor 1989-90 táján olvastam először a könyvet...

2002-ben pedig torkomban dobogó szívvel ültem be a moziba, A Gyűrű Szövetségére – és az örömtől elaléltan tántorogtam ki a végén. (A fenét a „végén”… :-P Hol volt akkor még a „vége”?!)

De igazából a „teljes boldogságot” a 2002 év végén megjelent rendezői verziótól kaptam: azt már tökéletesnek találtam. :leborul:

2014-ben pedig aléltan támolyogtam ki Az Öt Sereg csatájáról

…és utána még kb. fél évbe telt, amíg el tudtam fogadni, hogy immár _v-é-g-l-e-g v-é-g-e_... Hogy nincs több, nem lesz több J.R.R. Tolkien által fémjelzett Gyűrűk Ura világán játszódó film…

Nem mondom, hogy „repestem volna a boldogságtól”, amikor a hírét vettem, hogy az Amazon előzménysorozatot akar hozzá készíteni.

A Szilmarilokat is olvastam-olvasgattam… de nem találtam elég vonzónak. Inkább száraznak és unalmasnak… :-/

Gondoltam, ha annak alapján akarnak sorozatot csinálni, az: egyrészt unalmas lesz és száraz; másrészt nyilván valaki más fogja regénnyé-forgatókönyvvé írni, nem Tolkien (…), és akkor milyen lesz már?!?! :-PPP Persze, a bőröket nyúzni a rókáról, meg ilyenek, mi… ehhez van eszetek. :-PPP

Ám amikor nemrég elém ugrott, hogy a Prime Video elkészült a sorozattal, és szeptembertől elkezdi leadni… akkor azért megindult a vezérhangya bennem: hogy ezt nekem látnom kell.

Tegnap volt a napja, hogy megnéztem az első két részt.

Ha több epizód is van fent: tolom tovább, orrvérzésig – mert teljesen és fenntartások nélkül berántott, az első pillanattól kezdve. :megarespect:


...

Mit is mondjak… hol is kezdjem…?!

Markella Kavenagh

2000-ben született gyönyörű lány, színésznő, aki valami végtelen szerethetően formálja meg a gyaplábú Borláb Nori-t, aki magyarul Terdik Sára gyöngyöző hangján szólal meg. :respect:

Hímsoviniszta gyökér vagyok, engem nem nagyon vesz le a lábamról női főhős – de Nori Brandyfoot és Poppy Proudfellow együtt kalandozását imádtam. És nézném rogyásig. :-D

 

Morfydd Clark

Egy vallomással tartozom: ha valakit nem szerettem a Gyűrűk Ura sorozatból az a Cate Blanchett megformálta Galadriel… Sajnálom. Végtelenül irritált az egész karakter. Hogy a megformálója, vagy a megformált karakter miatt, azt már nem tudnám megmondani… :-(((

Ám a Morfydd Clark által életre keltett Galadriellel már tudok együttérezni, tudok neki szorítani – és remek főszereplőnek tartom. :leborul:

Young Galadriel: But sometimes the lights shine just as brightly reflected in the water as they do in the sky. It's hard to say which way is up and which way is down. How am I to know which lights to follow? 
Finrod: Sometimes we cannot know… until we have touched the darkness.”

 

Robert Aramayo

Annyira különleges arca van, hogy már attól elhittem, hogy tünde – és bár nem látom még benne Hugo Weaving ikonikus Elrondját –, alig várom, hogy megismerjem általa az ifjú Elrond történetét.

Diplomáciai képességei már most olyan nagyszerűek, hogy élvezet figyelni, ahogy elegánsan halad az útján – és több lépéssel előre lát. :thumbsup:

Elrond: I invoke the Rite of Sigin-tarâg. 
IV. Prince Durin: The Elf Elrond has invoked the Rite of Sigin-tarâg. The Dwarven test of endurance, fashioned by Aulë himself. Once we lift our hammers, we shall break the great stones until one of us can break no more.”

 

Ismael Cruz Cordova


A szótlan, égő szemű erdei tünde harcos – aki ember nőbe szerelmes.

Együtt tudok lélegezni, futni, ölni, szeretni az általa megformált Arondirral. Egy harcos karakter, akivel azonosulni tudok. :thumbsup: Nagy szükség van rá, ugyanis – rajta kívül, egyelőre – nincs férfi/harcos szereplő, és így nem tudtam magamnak karaktert választani. ;-)

Bronwyn: Say what you wish to say. 
Arondir: I have said it already. A hundred times over, in every way but words.”

 

(Ahogy elnézem az évadajánlót, lehet, hogy hamarosan Halbrand (Charlie Vickers) is azonosulásra alkalmas harcos karakterként fog mellé fellépni. :fingerscross: )

 

Owain Arthur

A végére hagytam a kedvencemet… :-D Őt csípem eddig a legjobban: mert marha jó dumái vannak – és magyarul a nagyszerű(en castingolt) Besenczi Árpád szólaltatja meg. :respect:

IV. Prince Durin olyan, mintha a Törp Királyok Nagykönyvéből lépett volna elénk: erejének és csípős nyelvének teljében. Remélem, kap elég képernyőidőt – mert szükség van rá. :sör:

Elrond: I hope you can come to forgive me. And I would like very much to apologize to your family as well. 
IV. Prince Durin: Hmm. One apology to Disa and you're off. No getting better acquainted. No reminiscing about the  past. And absolutely no staying for dinner!”
 
Disa: You're staying for dinner. 
IV. Prince Durin: He's leaving. 
Disa: He's staying. 
IV. Prince Durin: He's leaving! 
Disa: He's staying. 
(…) 
Disa: Make yourself comfortable, please. 
IV. Prince Durin: But not too comfortable.”

:-DDD

A hangulat, a feeling: minden adja a Gyűrűk Ura érzést – a fenyegető veszélyt éppúgy, mint a szeretetet és a bátorságot is.

A táj gyönyörű, a képek csodaszépek: igazi varázslatos Tolkien Világ. :respect:

…és a zene… bakker…

Bear McCreary. :megarespect:

Amikor felcsendülnek a Nori Brandyfoot dallamai… mindig elakad a lélegzetem…

 

…és a Khazad-dûm tételnél pedig lüktetni kezd a vérem… és pöröllyel a kezemben rontanék az ellenségre!!! :-)

2014-ben azt hittem, hogy az Öt Sereg csatájával vége: sosem lesz már semmi olyan, ami a Tolkien műveiből készült filmekhez fogható…

…és most, 2022-ben, rámcáfol az élet. És az Amazon Prime Video. Köszönet érte. :respect: :leborul:

Hétről-hétre várni fogom a sorozatot. (Jövő péntekig pedig tuti, hogy újranézem mindkét részt! :sör: :-D)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése