2022. szeptember 26., hétfő

Mi lesz itt velünk...? Mivé leszünk...?

 Hodász Andrást saját kérésére felmentették a papi szolgálat alól

Milyen kereszténynek leszünk...? Itt? Így?... Milyen keresztény példakép kell nekünk...? Itt? Így?...

Pápai Gábor rajza - 2022.09.24, Népszava


Radnóti Miklós: Töredék - /részlet/

"Oly korban éltem én e földön,  
mikor az ember úgy elaljasult,
hogy önként, kéjjel ölt, nemcsak parancsra,
s míg balhitekben hitt s tajtékzott téveteg,
befonták életét vad kényszerképzetek.
Oly korban éltem én e földön,
mikor besúgni érdem volt s a gyilkos,
az áruló, a rabló volt a hős, -
s ki néma volt netán s csak lelkesedni rest,
már azt is gyűlölték, akár a pestisest.
Oly korban éltem én e földön,
mikor ki szót emelt, az bujhatott,
s rághatta szégyenében ökleit,
-
az ország megvadult s egy rémes végzeten
vigyorgott vértől és mocsoktól részegen.

(...)

Oly korban éltem én e földön,
mikor a költő is csak hallgatott,
és várta, hogy talán megszólal ujra -  

(...)

"

Ima egy Barátért

"Istenem, kérlek, áldd meg őt, vigyázz rá nagyon,
Kérlek téged, hogy ne érje se baj, se fájdalom.
Úgy kérlek, áldd meg őt, és vigyázz rá, karoddal vedd körül,
Kérlek, légy mellette, öleld át, ha sír, nevet, örül…

Istenem kérlek, áldd meg őt, vigyázz rá nagyon,
Kérlek téged, hogy ne érje se baj, se fájdalom,
(lehet, hogy) terhet hordoz, oly nagyot, hogy nehéz elmondani,
Kérlek, légy mellette, öleld át, ne hagyd összeomlani.

Istenem kérlek, áldd meg őt, vigyázz rá nagyon,
Kérlek téged, hogy ne érje se baj, se fájdalom,
itt lakik a szívemben, melletted, hát, kérlek, vigyázz rá,
segíts neki megállni, ha éppen feladná."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése