2013. május 24., péntek

Vicious s01e01




„- Did you finally tell her about us?
- I'm waiting for the right time.
- It's been 48 years!
- And there has not been a right time!”
:-)

Egy nekem nagyon bejövős sitcom… :-)

Sir Ian Murray McKellen és Sir Derek George Jacobi jutalomjátéka – mindketten 74 évesek már!
:respect:

Mondjuk, én nagyon bírom a „La Cage Aux Folles – Il Vizetto – Őrült nők ketrece” , „The Birdcage – Madárfészek” típusú filmeket, és nagyon szeretem az elmés-élces verbális parád-riposztokat.

És a Vicious bővelkedik a fentiekben – és a két színészóriás (akiket feltétel nélkül imádok!) lüktetően élő és együtt vibráló kettőse  számomra minden egyes pillanatot drágakővé formál.

Freddie és Stuart 48 éve  élnek együtt, amolyan „szeretlek/gyűlöllek” viszonyban, már-már Neil Simon örökbecsű „The Odd Couple – Furcsa pár”-jának két főhősére emlékeztetve – ami az én szememben, aki örök hódolója vagyok Jack Lemmon és Walther Matthau párosának, sokkal inkább érdem és erény. :thumbsup:


És a nyelvüket is hasonlóképpen köszörülik egymáson… :-)

„Your mother is always the first to know when someone dies. Is she getting the news directly from Satan?”

„- How dare you? I've been to Oxford!
- Yes, for lunch!”
:-)

Ráadásul a mellékszereplők is remekül eltaláltak: kezdve mindjárt a nagyszerű Frances de la Tour-ral, aki igazi színt hoz a történetbe. :-)

„- Somebody do something! I'm so frightened I'm going to be raped.
- Oh, for God's sake, Violet, nobody wants to rape you!
- What an awful thing to say!”
:-)

Komolyan mondom, neki (IS!!! :-) ) arany minden szava, mozdulata. :-)

És a régi beidegződéseket egy fiatalember, Iwan Rheon, érkezése bolydítja fel – akire mindenki (korra és nemre való tekintet nélkül :-) ) rámozdul… :-)

„- I hope I'm not bothering you.
- Bothering us? We should give you a key!”
:-)

Lényeg a lényeg – nekem nagyon bejön ez az egész…

…de van egy apró kis nüansz, ami… hm… zavar. :-/

Valójában nem idegesít az „aláröhögés”: megszoktam, hogy vannak sitcomok, amik ezzel operálnak.

De úgy érzem, hogy a Vicious mintha túl gyakran, és túl harsányan, kicsit erőltetve élne ezzel az eszközzel… Mintha a készítők nem bíznának abban, hogy tényleg elég jó-e a helyzetkomikum, és elég humorosak-e a dialógusok.

Pedig az, jelentem – az aláröhögés meg… a kevesebb több lenne, szvsz.

Ettől eltekintve, nekem nagyon kellemes és pozitív meglepetés ez a sorozat. :thumbsup:



Nézni kell. :sör:
:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése