2012. július 23., hétfő

The West Wing (Az elnök emberei) s01e01-e06 & Studio 60 on the Sunset Strip (A színfalak mögött) s01e01-e03


Mivel legnagyobb sajnálatomra a „The Newsroom” fordítása teljesen „megfeneklett” :-( (és a brutál pergő politikai-tudományos és egyéb szaxleng :-) miatt eredeti nyelven nem merem bevállalni…), ezért rákerestem Aaron Sorkin korábbi munkáira.

…hogy lássam, mit is tett már az asztalra ez a fickó. :sör:

The West Wing (Az elnök emberei) s01e01-e06


Megvallom, a negyedik részig _csak_ amolyan „elnézegetős” volt: akadtak benne jópofa, szerethető, olykor ütős pillanatok, de igazából nem éreztem „berántva” magam… Csak úgy (jobb híján) – elnézegettem…

Erre az ötödik rész valami olyan szinten rendben és egyben volt, hogy hirtelen lekaptam a fejemről a kalapot. (Megsüvegeltem, na – ha mondd ez nektek valamit. :-) )

Ütős mondanivalója, üzenete volt – remek, finom kis poénokkal és hangosan felröhögős, nagy poénokkal(!) teletűzdelve – nagyon okos, odafigyelős dialógusokkal – szerethető mellékszálakkal, jelentőségteljes pillanatokkal. :respect:

Talán mostanra (5-6. rész) rázódtak bele annyira a színészek a karakterekbe, illetve mostanra szoktam és szerettem meg én is őket.

Martin Sheen, John Spencer, Richard Schiff, Bradley Whitford, Allison Janney, Rob Lowe, Dulé Hill – mind-mind nem pusztán jók, hanem egyenesen nagyszerűek a rájuk osztott szerepben. :respect:

Egyedül Moira Kelly irritál – de szerencsére azóta kiderült, hogy ezzel valószínűleg többen is így lehettek, mert csak az első évadban szerepel… Szóval, csak kibírom addig valahogy. :-P :-)

Itt már azt hiszem érzem Aaron Sorkin keze nyomát, és azt, hogy miért lehet szeretni a munkásságát. :respect:

Ti már biztosan láttátok (hisz ’99-es sorozat), de nekem most jó érzés bepótolni. :sör:

Nyomom tovább. :-)


Studio 60 on the Sunset Strip (A színfalak mögött) s01e01-e03


Ez a „frissebb” Sorkin-sorozat (2006), amit ugye egy évad után kaszáltak…

Nos, három rész után egyáltalán nem győzött meg: pedig nagyon bíztam benne. :-/

A West Wing alapvetően egy „komolyabb” sorozat, mégis sokkal több a poén benne, mint a könnyedebb és alapvetően egy humoros műsorról szóló Studio 60-ban. Egy-két okos kis csöndes élc elpuffan egy-egy epizód alatt, de nekem ez meglehetősen soványka… :-(

A történet sem igazán köt le, és nem is adott egyik rész sem valami nagy élményt ezen a téren.

Pedig szeretem Matthew Perryt és Bradley Whitfordot, és egész jó szereplők vannak mellettük, mint Amanda Peet, Steven Weber, D.L. Hughley, Timothy Busfield… és ismerős mellékszereplők, mint Simon Helberg (TBBT), Evan Handler (Californication).

De ez a sztárparádé nekem valahogy nem áll össze egy „izgalmas” egésszé – inkább amolyan szilánkok villannak itt-ott, mint egy színes, rakott üvegablakon átsütő napsugár: némelyik életre kelő szín tetszik az embernek, a másik meg nem annyira…

És szerencsére ennek a sorozatnak is megvan a maga „Moira Kellyje” – Sarah Paulson képében…
Sorkin ide is írt (mert nyilván muszáj volt… vagy ilyesmi… :-/ ) egy idegesítő női karaktert, aki úgy hiányzott nekem, mint púp a hátamra… :-(

Összegezve: nem vett meg kilóra, hogy úgy mondjam… :-/

…nem is tudom, hogy folytatom-e… vagy inkább kasza… :eeekkk:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése