2012. november 1., csütörtök

Safety Not Guaranteed – Kockázatos túra




Egy igazán jópofa, kellemes film – amit azért erős eufémizmus „comedy/vígjáték” jelzővel illetni…

A belső mosoly, amit „alapjáraton” gerjeszt a történet, csak ritkán ül ki az ember arcára, de mégis, valahogy olyan… feelgood. :sör:

Bevallom, mi is „kétszeri nekifutásra” néztük végig Kedvesemmel, és Ő a végén nem is állt fel olyan elégedettséggel, mint én. De nekem a befejezés feltette a filmre a koronát – és nem, nem csak azért, mert „végre vége” volt… :-P :-)

Kedves, szerethető, lassú, családi filmként csordogáló alkotás, amit néha-néha… hááát… kicsit unni is lehet, de minket azért sikeresen mindig tovább vitt a kíváncsiság, hogy: „nade, hová fognak kilyukadni ezzel?!”. :-)

Az alapsztori a következő: egy újságnál érdekes témát keresnek, amikor egyikük egy apróhirdetésre hívja fel a figyelmet.

„WANTED: Someone to go back in time with me. This is not a joke. You’ll get paid after we get back. Must bring your own weapons. I have only done this once before.
SAFETY NOT GUARANTEED”

A főszerkesztő asszony (Mary Lynn Rajskub – 24: Chloe O’Brian) jóváhagyásával az egyik újságíró, Jeff (Jake Johnson – New Girl) és két gyakornok, Darius és Arnau (Aubrey Plaza és Karan Soni) leutaznak Oakview-ba, és felveszik a kapcsolatot a hirdetés feladójával, a gyanakvó és kissé paranoiás Kenneth-tel (Mark Duplass).



Ezen a ponton a történet szétválik… ha kicsit rosszindulatú akarnék lenni, akkor azt is mondhatnám, hogy szétesik – de nem mondom :-P :-) …és több szálon fut tovább.

A főszál megmarad Kenneth és Darius lassú összebarátkozásának, és az időutazásos tervbe való (…lassú…) elmélyedésnek – míg a másik szálon Jeff és a régi, iskolás szerelme, Liz (Jenica Bergere) egymásra találásának vagyunk szemtanúi… és ezenközben a szegény, indiai „sablongeek” Arnau olybá’ tűnik, mint a százlábún a százegyedik láb… :-/

Valahogy egyik szál sem tud önállóan megállni a (száz)lábán, de egymást nemhogy nem egészítik ki, hanem inkább tompítják egymás hatását.

Ebben határozottan rendezői hibát vélek felfedezni. Colin Trevorrow. :-/

A történet akkor indul be, amikor a szálak összefutnak – azaz a három újságíró újra együtt dolgozik, és az időutazás kitűzött időpontja már a küszöbön áll…


Nekem a befejezés kifejezetten tetszett, és örültem, hogy nem adott mindenre válaszokat: de annak is örültem, hogy nem marad minden lógva a levegőben. :sör:

Érdekesség, hogy egy mellékszerepben feltűnt Kristen Bell (Veronica Mars) is, aki még mindig gyönyörű… de mondjuk az én szememnek-szívemnek mind Aubrey Plaza, mind Jenica Bergere kedvesebb volt.

Lassan, talán kissé túl lassan hömpölygő (…csordogáló…) alkotás volt, de azért sikerült végig fenntartaniuk az érdeklődésem szikráját, hogy „de hova akarnak ezzel kilyukadni?!”.

És az időutazás paradoxonja is remekül és finoman lecsengett benne: nekem például csak ma esett le egy tantusz a filmből… :eeekkk: De ez újfent elismerésre késztetett. :sör: Mondjuk, ahogy „winnie” szokta volt mondani a sorozatjunkie-n :sör: azt hiszem, én is „időutazás-sucker” vagyok, vagy mi... :-)


Ám a végére tartogatom a „feketelevest” – nekem, időutazásos, paradoxonos témában sokkal jobban bejön a „Frequently Asked Questions About Time Travel”, ami azt hiszem, rajtam kívül senkinek nem tetszett… szóval, gondolom ebből levonjátok magatoknak a megfelelő következtetést. :-P

Nekem mindenesetre alapvetően kellemes szórakozást nyújtott a film, és nem bántam meg a rászánt időt. :sör:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése