Hoppá! Hoppácska…! :-)
Nem hiszem el, hogy a franciák, a belgák és a
luxemburgiak(!) közösen megcsinálták a maguk „Running Scared”-jét…
vagy „Sinners
and Saints”-ét! :thumbsup:
Egy körömlerágósan pörgős, kőkemény akcióthriller – és
mindannak ellenére mozgalmas és változatos, hogy mondhatni „egyhelyszínes”.
:sör:
Nem is tudom, hogy mit vártam ettől a filmtől, amikor
nekiveselkedtem… Talán, amolyan franciásan-művésziesen eldrámázó krimit –
olyat, aminek a végén az ember szépen belesüllyed a depresszióba és a
kilátástalanságba, és film végén a stáblista a főhös kiterített testére fog
sorjázni, és az egyszeri néző retinájába ég a film üzenete: „nem szabad a bűn
útjára lépni, mert a Sors Kinyújtott Karmos Bal Keze úgyis utánad nyúl”…
:-)
Szóval, ilyetén gondolkodtam, főleg, ahogy olvastam a rövid
fülszöveget:
„A cop with a
connection to the criminal underworld finds his secret life exposed when he and
his partner are caught stealing cocaine from a powerful drug dealer, a move
that puts his son's life in jeopardy.”
Ennek ellenére, kicsit sóhajtva („nah, akkor
drámázzunk-drámázgassunk…”) belevágtam a filmbe… és nagyon nem bántam meg!
:sör:
Mert van benne dráma, persze, ilyen felütéssel: az „Egy
zsaru a bőréért” – mintájára lehetne „Egy zsaru a fiáért” címmel ellátni… de van benne akció is, jócskán.
:thumbsup:
Külön tetszett, hogy ebben a fordulatokkal, és körömrágós
helyzetekkel teletömött filmben a főhős apa (az általam eddig sajnos nem ismert
Tomer Sisley :meaculpa: ) nem egy
„überhíró”, vagy egy hetvennyolc lépéssel előre gondolkodó, csavaros eszű
Holmes-Bond keverék: vannak kétségbeesett pillanatai, vannak ötletszerű húzásai
(amik hol jól, hol rosszul sülnek el…), és nem, egyáltalán nem egy
sebezhetetlen, legyőzhetetlen Statham-Seagal klón :-), hanem egy átlagember,
aki… saját árnyékán túllépve, sebeivel nem törődve, emberfeletti módon küzd a
fiáért. :respect:
Erre mondják azt, hogy „nah, ilyen sarokba nem lenne szabad
szorítani egy embert sem… mert kijön belőle a vadállat”.
A cselekmény egymás után veszi a durva fordulatokat, és már
mindenki főhősünkre vadászik, aki kígyóként próbálja kihasználni a helyszín adta lehetőségeket, próbál mindig egy lépéssel előrébb
járni, és nem belecsúszni a helyszín adta hátrányok csapdájába – és az is hamarosan világossá válik, hogy saját kollégái veszélyesebbek
rá, mint a droggal üzletelő gengszterek…
Frédéric Jardin
rendezte ezt a filmet és az író kreditek egyikét is ő jegyzi Nicolas Saada mellett – és minden
elismerésem az övék. :respect:
De a nagyszerű, végig hiteles és hús-vér Tomer Sisley mellett nagyon jók a
játszótársak is: Serge Riaboukine, Julien Boisselier („Comme
un Chef”), Joey Starr és Lizzie Brocheré (igen, ő az, akit a
jelenleg futó „American Horror Story: Asylum” évadban is láthatunk… és ha nem
volt fenékdublőre, akkor nevezett formás testrészét is megcsodálhattuk már… :-)
)
Nagyon kellemes meglepetés számomra a „Nuit blanche” – és külön
köszönet a befejezéséért: mert sikerült kikerülni azt a buktatót… azokat a
buktatókat, amik megkeserítették volna számomra az élményt. :sör:
Mint említettem, a film gyakorlatilag „egyhelyszínes”, de
mivel az az egy helyszín egy több szintes, táncteremmel, bárral, étteremmel,
konyhával (hah, bizony ám, konyhával! :-) ) biliárdteremmel, pókerszobával, és
sok kis egyéb, sötét szobával teli labirintus… aligha érezzük színpadi
kamarajátéknak a látottakat.
Én mindenképpen javaslom, mindenkinek. :thumbsup:
Én mindenképpen javaslom, mindenkinek. :thumbsup:
Jól hangzik!
VálaszTörlésJustin