2012. november 13., kedd

Shutter Island – Viharsziget




Szemeztem ezzel a filmmel egy ideig, de aztán – mivel nem csípem túlságosan Leonardo Di Capriót, és mondjuk igazából sosem voltam nagy rajongója Martin Scorsese munkásságának sem, ráadásul a film nagyon horrorszerűnek tűnt számomra, ezért – végül is nemet mondtam rá, és skippeltem.

Ám Justin barátunk :-) nemrégiben felhívta rá a figyelmemet, aminek hatására úgy döntöttem, minden előítéletem dacára, mégis bevállalom.

…és milyen jól tettem! :thumbsup:

Nagy baklövés lett volna a részemről, hogyha elsétálok mellette.

Ez egy remek misztikus thriller, ami minden szinten kiválóan működik! :respect:

Ti biztosan mind láttátok már, szóval, újat aligha mondhatok – de egy kicsit mindenképpen muszáj ajnároznom ezt az alkotást. :sör:


„Which would be worse: to live as a monster, or to die as a good man?”

Az elmebeteg bűnözők gyógyintézetében zajló nyomozás minden momentumában érdekfeszítő és izgalmas, miközben baljós és fenyegető.

A számomra nem túl szimpatikus Leonardo Di Caprio most sem győz meg teljes mellszélességgel a színészi kvalitásairól, de jól hozza a főszereplőt, és nem irritál (mint általában szokott…).

A társát alakító Mark Ruffalo csöndesen, alázattal játszik az „unterman” szerepben – és a két nagy öreg Ben Kingsley és Max von Sydow kellőképpen titokzatosak, nagyképűek és lekezelően távolságtartóak ahhoz, hogy remekül ellenpontozzák és árnyalják a két U.S. Marshal nyomozását.


Igazából két dolog adja el (számomra) a filmet: a marha jó, összetett és csavaros sztori. és a remek milliő, amit a szigeten, az elmegyógyintézet területén és az épületekben teremtettek. :thumbsup:

A színészi játék szinte másodlagos – a főhős drámájának súlya önmagában olyan… ami akkor is magával ragadná az egyszeri nézőt, ha csak egy idős bácsit mutatnának végig, aki csöndesen motyogva felolvasná a történetét. :-)

Itt szerintem a legnagyobbat Dennis Lehane dobta. :respect:

És talán most már itt az idő arra, hogy bepótoljam az eleddig kimaradt „Mystic Rivert” is… :nyakátbehúzza: Igen, és még van képem filmekről blogolni, amikor ez a klasszikus is kimaradt… :meaculpa:

De a „Gone Baby Gone” legalább megvolt Lehane-től! Ez azért csak ment valamit a helyzetemen… vagy valami… nem?! ;-)
:-)

Oké, és akkor most mondom az aprócska, pici kis negatívumot, ami a „Shutter Island”-dal kapcsolatban felmerült bennem: azért már az elejétől volt olyan érzésünk… pontosabban szólva, felmerült a gyanú a Kedvesemben és bennem is azzal kapcsolatban, ahová a fim végül kifutott.

Nem mintha ez rontott volna az alkotás élvezetén – csupán felemlegetem, hogy azért ne már, ne legyen minden _annyira_ szuper… :-)

Ez egy nagyszerű film, amit szvsz nem szabad kihagyni egy filmrajongónak sem. :thumbsup:

Justin – :sör:
:-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése