2012. október 16., kedd

Abraham Lincoln: Vampire Hunter – Abraham Lincoln, a vámpírvadász




„A balta szól nekünk,
A balta van velünk,
Hogy hasítson és szabdaljon és vágjon!
A balta harcba hív,
A balta várja így,
Hogy mind, ki férfi, egy ösvényen járjon!”

Guilty. Pleasure. :-D

Én imádtam a film minden rezdülését – igaz, nagy rajongója vagyok Timur Bekmambetov munkásságának, szóval, nyugodtan nevezhettek elfogultnak. :-)

Lincoln? És vámpírok? Hogy ez mekkora hülyeség?
Nem ér-de-kel! :sör: :-)

Marha jó hentelések, „bekmambetovos” képek és lassítások sorjáztak, amik egytől-egyig vagányak és dögösek voltak. :icecool: :thumbsup:


Nekem még az is bejött, hogy játszottak benne nagy nevek – csak csupa remek, markáns karakterszínész, akiket istenigazából nem láttunk főszerepben, főleg nem mainstreamben.

Benjamin Walker, Dominic Cooper, Anthony Mackie, Rufus Sewell, Marton Csokas, Jimmi Simpson. :sör:

Oké, imádom a harcművészeti filmeket, és mivel a Wanted lehetetlen alapötlete („csavart lövedék”) és az azzal kapcsolatos coolságok is kilóra megvettek, hát képzelhetitek, hogy mennyire magam alá… aléltam :-) a gyönyörtől, amikor a hosszú nyelű (vagány dizájnos :-) ) favágó fejszével mutattak be hajletevős formagyakorlatokat. :cooool: :atomállat: :-D

És, süllyedjek ezzel még mélyebbre a szemetekben… szemetek :-)… mármint úgy értem, hogy „fene a szemetek!” :-)… nekem tetszett a sztori is: Seth Grahame-Smith egész jól kitalálta ezt az egészet. :sör:

Ott éreztem némi bizonytalanságot, amikor ugrottunk vagy 20 évet a történetben… de az azt követő rész újra meggyőzött arról, hogy egészen kerek sztorit talált ki az író. :sör:

A gettysburg-i csata beágyazását a történetbe, és a jelentőségének egy egészen más szempontot kreáló szárnyaló fantáziát pedig külön üdvözlöm: mert nagyszerűen ki lett találva. :sör:


Beidézem ide most Lincoln eredeti gettysburg-i beszédét – ami a filmben is elhangzik – és most ne Észak és Dél, hanem emberek vs. vámpírok viszonylatban gondoljatok bele:

„It is rather for us to be here dedicated to the great task remaining before us—that from these honored dead we take increased devotion to that cause for which they gave the last full measure of devotion—that we here highly resolve that these dead shall not have died in vain—that this nation, under God, shall have a new birth of freedom—and that government of the people, by the people, for the people, shall not perish from the earth.”

Egész komoly áthallásai vannak, nem?! Én ezt is a film javára írom. :sör:

Még pár szó a filmbéli harcjelenetekről…

Nem tudom igazán eldönteni, hogy melyik rész volt a kedvencem… Talán az elszabadult ménes közepén dúló harc? Vagy a new orleans-i leszámolás? Esetleg a robogó vonat tetején zajló összecsapás? Mindegyik igazi ínyencség… :thumbsup:


Összességében: szerintem egy kellemes kalandfilmmel van dolgunk, és igazán nem értem, hogy mi többet/jobbat lehetne várni ettől a témától, mint amit/amennyit az Abraham Lincoln: Vampire Hunter adott nekem/nekünk. :sör:

„A balta ránk tekint,
A balta látja mind,
Tetemre készen, ölni-halni bátran!
A balta büszke ránk,
A balta cimboránk,
Legyünk mi is büszkék rá mindahányan!”


A versbetéteket Raoul Renier – Kornya Zsolt remekbeszabott „Baltadal” című verséből idéztem. :sör:
Máig is nagyon hálás vagyok az „Orkháború” című regényünkben megjelent nagyszerű költeményeiért! :respect: :leborul:

Úgy éreztem, hogy nagyon is illő mottó a Baltadal ehhez a filmhez… :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése