2013. november 21., csütörtök

The Blacklist s01e02-e07 & Kesergés és vinnyogás



Nem, a főcímben szereplő „Kesergés és vinnyogás” nem egy film címe, hanem egy személyes kifakadás a dolgok jelen állása felett… :-///

Ám kezdjem a pozitívumokkal, mielőtt rátérek a… második fázisra. :-P


The Blacklist s01e02-e07


Én a magam egyvágányú, faékszerű részemről azt mondom, hogy az egy buta film, ami:

ad1.) nem gondolkodtat el
ad2.) semmiféle feszültséget nem tartogat
ad3.) még csak nem is nem szórakoztat
ad4.) miután megnéztem, nyomban el is felejtem

Nos, a „The Blacklist” nem pusztán _csak_ nem felel meg a fenti kitételek egyikének sem, hanem _homlokegyenest_ az ellenkezője mindegyiknek.


Mert olyan baromi egyszerű Red és Liz kapcsolata? Mert olyan nyilvánvalóan ordít, hogy Red miért ragaszkodik Lizhez? 100%-ig biztos vagyok benne, hogy nagyon pofára fog esni mindenki az apa-lánya feltételezéssel… Én a magam részéről már régen elvetettem ezt a vonalat.

Faékszerűen szimpla Liz és férje, Tom helyzete? Olyan nyilvánvaló, hogy ki-kivel is van? Teljesen triviális, hogy ki-kinek dolgozik, kinek mik az érdekei és a céljai? Ha valaki ilyet ki mer jelenteni… az ujujujujjj….

Vagy talán végtelenül fekete-fehér benne mindenki? A Jó és a Rossz éles határral el van benne választva? Kristálytisztán látszik, hogy ki fog megérdemelten elbukni, és ki fog jogosan győzedelmeskedni? A siker mindig biztos, és az erkölcsi, valamint a morális tanulság egyértelmű?
Aki az e07 után ki mer ilyet jelenteni, az nyugodtan alapítson egyházat. Vagy álljon a lemmingek élére, és irány a szirtfok… :-P


Az egyes epizódokat külön-külön érdekes, karakteres ügyek és színészek töltik meg izgalommal és élettel: Tom Noonan (s04 - The Stewmaker), Robert Knepper (s05 - The Courier), Robert Sean Leonard (s07 - Frederick Barnes).



Ám az átívelő szál (Red/Liz, Liz/Tom) folyamatos és összefüggő történetté varázsolják a sorozatot, ami minden részre tartogat valami fordulatot, valami kirakós darabkát, amitől részről-részre nő a feszültség, és teljesedik a kép.

A James Spader által életre keltett Red karaktere pedig olyan, aki hegyeket tudna megtartani a vállán, vagy elhordani a hátán, ha kell. :respect:



Egyszerűen nem tudok betelni ezzel az arrogáns, cinikus, öntörvényű főhőssel – aki olykor nagyon kiismerhetőnek tűnik… aztán megint döbbenetesen kiismerhetetlen. Megint az ominózus hetedik résszel jönnék: a befejezésnél csak ültem, és elképedve meredtem a képernyőre, és arra gondoltam… „Ez meg mi volt…?!”… :-OOO

Nekem a sorozat minden egyes része felüdülés, egy igazi gyöngyszem a filmvilági nihilben, amiben manapság érzem magam. :respect:

Talán csak annyit írnék a „rovására”, hogy Dembe és Luli nem váltották be eddig a hozzájuk fűzött reményeimet, és csak „biodíszletként” funkcionálnak… :-///

De a „The Blacklist” ettől függetlenül egy remek sorozat, amit igazi élvezettel és örömmel kísérek figyelemmel. :sör:



És most akkor térjünk rá a „Kesergés és vinnyogás” fázisra… :-///

Oké, az indiai, ázsiai, francia, valamint a kisköltségvetésű, és a független filmek szeretete engem mindig is „különcként” pozícionált – bár én jobb szeretek magamra „igényesként” gondolni. ;-)

Valamint az is ebbe az irányba mutatott, hogy milyen szinten _nem_ jönnek be mainstream alkotások, és blockbusterek…

De akkor is: egész egyszerűen elkeserít, hogy mennyire nem láttam mostanában nekem tetsző, bejövő, felderítő, emlékezetes, vagy egyszerűen csak remekül szórakoztató filmet. :-(((

The Wolverine – hiába a legkúlabb X-men karakter, nem sikerült ezzel sem dobni egy jót. Pedig nem vártam tőle semmit, csak hogy szórakoztasson… Nem szórakoztam rajta. :-///

The Last Days on Mars – most már van egy marsi zombifilm is. Hurrá… :-///

L’écume des Jours – Tajtékos napok – én szeretem a francia filmeket, de ez kicsapta a biztosítékot… Bírtam vagy 30 percig… :-///

Man of Steel – nem. Nem, nem. Mondjuk, számomra Superman a legérdektelenebb szuperhős mind közül. Ez is kapott vagy 30 percet tőlem. Nem élt vele…

Derült égből fasírt – a második rész hájpja miatt veselkedtem neki. De éreztem én, hogy okkal hagytam ki eddig… :-///

Gru 2 – már az egytől sem volt elalélva, mint sokan mások. Ez meg méltó folytatás. Nem, nekem még a minyonok sem adták el… :-///

…és nyugodtan idevehetjük a sorba a „The World’s End”, a „Revelation Road 2.” és a „Jeon Woo Chi” alkotásokat is, amikről pár szóban megemlékeztem… :-///


Ahogy sorjáztak a filmek, egyre jobban ment el a kedvem az egésztől. :-///

Mert oké, hogy néha mellényúlok, vagy egy-egy műfajban nem találok nekem tetszőt – de hogy zsinórban, minden bepróbált műfajjal egyformán negatív élményem van… az azért fáj. :-///

Persze, lehet, hogy öregszem, és egyre háklisabb vagyok, és egyre nehezebb megfelelni a „kényes, válogatós” ízlésemnek…

…de akár az is lehet, hogy egyre kevesebb az _igazán jó film_. Amik valóban érdemesek és méltóak a figyelemre.

Oké, nem adom fel – kaptam baráti biztatást :sör: Justin! –, és mindig van pár várólistás filmem, de az biztos, hogy most egy elég rossz szériát fogtam ki.

És hogy ettől nem pörögtem rá sem a blogírásra, sem a további filmek bepróbálásra. :-PPP

De majdcsak túl leszek ezen az időszakon. :ihopeso:


Mindenesetre, hogy egy kicsit megvigasztaljam magam :-) megrendeltem pár dvd-t, hogy majd Karácsonykor Katicám és Dávid a fa alá tehessék nekem, én meg majd jót örüljek. :-)

Ezekben a klasszikusokban nem lehet csalódni. :respect:

Én meg szeretek nosztalgiázni… :-)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése