2013. október 31., csütörtök

A Young Doctor’s Notebook s01 & The Blacklist s01e01



Éppen készültem panaszkodni, hogy nem látok mostanában jó filmeket/sorozatokat (rosszakról meg nem nagyon akarok írni… :-S :-/ ) – erre, tessék! :-)


A Young Doctor’s Notebook s01


Beírom nagy vagányan ;-) hogy „teljes első évados rivjú”, miközben mindössze 4 epizódról, és részenként 22-24 perces játékidőről van szó. :-)

Szóval, nem egy „időpazarlás” a _teljes első évad_, hogy úgy mondjam. :-)

A múltkoriban fedeztem fel, hogy a „TarasBulba”Gogol írásán alapul – és hogy milyen jó! –, most meg azonnal a képembe ugrott, hogy az angol SkyArts gyártásában készült sorozat Mihail Bulgakovnovellagyűjteményéből „Записки юного врача” készült.

Szóval, az orosz írók megfilmesített művei mostanában sikerrel lepnek meg – jobb későn, mint soha. ;-)

John Hamm és Daniel Radcliffe formálják meg a főszereplő Doktort: idősebb és ifjabb kiadásban.

 

John Hamm-nél éppen vöröskatonák tartanak valamiféle politikai-ideológiai ellenőrzést, és a könyveit, iratait vizsgálják...
 

...amikor a doktornak kezébe akad ifjúkori naplója – így kezdődik a visszaemlékezés a kezdő orvosi évekre, amit Muryovó–ban töltött… ami az Isten háta mögötti utolsó vasútállomásnál van, és onnan még egy óra lovaskocsival… :-)

"- I'm... I'm going to the shop!
- The shop?
- Yes, to buy cigarettes and a newspaper!
- You do know where the shop is, don't you?
- No, I don't, where is it?
- Grachevka. It's half a day there, and half a day back.
- Come on! It's not that ridiculous for a man to travel to Grachevka?
- For a man, no. But you will freeze to death.
- We're out of cigarettes and I need to read a newspaper!
-You want to go to the shop?
-Yes, but don't tell me that's  ridiculous to go to a shop!
- Yes. The shop is closed.
- What time does it open?
- August."

:-)

A legjobb az egészben az, hogy a felnőttkori én folyamatosan jelen van az ifjúkori én társaságában, és folyamatos párbeszédet folytatnak, ami a legtöbb poén forrása. :-)))
 

Node!

Van egy kis, „finom” húzás benne, ami azért megfontolásra késztethet bárkit: a kőkemény, véres-brutális, fekete humorral és groteszkkel tálalt orvosi esetek…

… a második rész „amputálási-jeleneténél” Katicám konkrétan elment a képernyő elől (rosszulléttel küszködve), míg én félig lehunyt pillák alól pislogtam a képernyőre… :-///

Kénytelenek voltunk itt abba is hagyni a sztorit, mert… kissé fel voltunk dúlva.

Ám – legnagyobb döbbenetünkre! – másnap este mindketten azzal álltunk elő, hogy nézni kellene tovább… :-)

És így is tettünk, befejeztük a sorit: és végeredményben egy unikumszerű élménnyel lettünk gazdagabbak! :sör:

A minimálszereplős kamaradráma-kamaragroteszk egészen fantasztikus volt.

A két főszereplőt csak dicsérni tudom. :respect: és a mellékkarakterek is egytől-egyig remekek, különösen a Felcser, Adam Godley. :thumbsup:
 

Egy igazi, közveszélyes, fekete humorú groteszk – ínyenceknek kötelező. :sör:


The Blacklist
 

Mivel nagyon bírom James Spadert, nagyon vártam ezt a sorit – de aztán hagytam, hogy elijesszenek a negatív kritikák.

„Ez egy buta film.”
:-PPP

Szerencsére, csak egy időre hagytam magam. :-P

…és így is hülyének érzem magam, mert hagytam, hogy befolyásoljanak. :eeekkk: :-PPP

Mert ez egy marha jó film – csont nélkül folytam bele a következő epizódba, és erőnek-erejével kellett abbahagynom. :thumbsup:

Hogy ne habzsoljam be együltőhelyemben, mint a tejszínhabot. :sör:

(Tejszínhabra sör?!  ;-) :-) )

Mert James Spader marha jó „mastermind” – igaz, döbbenetes, hogy ő is öregszik. 2004-2008 között a nagyszerű Alan Shore-ként még szinte ifjú volt…

A sármja talán mostanra megkopott – de a tehetsége jottányit sem. :respect:

 
Igen, én is „lebutázom” a nekem nem tetsző „mastermind”-os filmeket… mint pl. a „The Following” :-P, amiben pedig kedvenc James Purefoy-m játszik…

…de nekem egyáltalán nem „buta” a The Blacklist, hanem éppen fordulatos és izgalmas. :thumbsup:

Nem tudom, a Purefoy-sorozat taszított – a Spader-féle pedig éppenhogy vonz.

Ízlések, meg pofonok, vagy valami ilyesmi.

A női főszereplő Megan Boone is csak az elején volt kissé ellenszenves… de a végére őt is… hááát… :-) ha nem is megszerettem, de elfogadtam. :sör:

A sztori pedig izgalmas volt, fordulatos, pörgős, csavaros – és közepén, mint a pók, a gúnyos-cinikus mosolyú Spader szövögeti a hálóját… Vagy már meg is szőtte? És most már csak gúnyos mosollyal hátra dől, és a szálakat mozgatja?!


Lehet, hogy „egy rossz fiú – egy epizód” lesz a felállás, de ha ezt így interpretálják felém, ahogy az első részben, akkor jöhet a többi. :thumbsup:

Nekem egyelőre nagyon tetszik – nézem tovább. :sör:


UPDATE: A második és a harmadik rész is marha jó volt!!! :thumbsup:

És bejött két remek új szereplő: Dembe (Hisham Tawfiq) és Luli (Deborah S. Craig), akik Spader testőrei - még eddig nem sok mindent csináltak, de látszik rajtuk, ha kell, durván letarolnak majd mindent... Eszméletlen karakteresek. :sör:

Akarom a következő részt!!! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése