2013. február 19., kedd

De rouille et d’os – Rust and Bone & Juan de los Muertos – Juan, a zombivadász



De rouille et d’os – Rust and Bone


Szeretem Marion Cotillard-ot és csípem Matthias Schoenaerts-et (Loft) is, éppen ezért nagy izgalommal ültem le a film elé…

…de a kezdeti kellemes bizsergés az idő előrehaladtával lassan átment kényelmetlen fészkelődésbe és feszengésbe. És nem csak nálam, Kedvesemnél is. :-/

Mert tudjátok, hogy szeretem és tisztelem a hátrányos helyzetűekről szóló filmeket: ám itt a Matthias Schoenaerts alakította egyvágányú ösztönlény valahogy nem az a típusú… hátrányos helyzetűnek nagy jóindulattal nevezhető gyökér… akit az ember a szívébe zárna és megkedvelne.

Vagy legalábbis nekünk nem sikerült… :-///

Engem különösen a saját kissrácával való (el)bánásmódja irritált – és ezen a film végén való… „tette”… sem enyhít sokat.

Mert ha a saját fiamat eldobom, mint a rongyot, és nem érdekel, hogy törik vagy fáj, akkor egy ilyen… „cselekedet”… nem hozza „egyenlőre az állást”, és nem teszi a korábbi dolgokat meg nem történtté. Az én szememben semmiképpen.

Marion Cotillard haloványan van jelen a fafejű tesztoszteron bika árnyékában, de szvsz jelenlétével nem nagyon sikerül enyhíteni/árnyalnia a képet – annyira semmiképpen, hogy érezhető legyen a hatása.

Mi egy óra után (a kissrác „eldobásánál”…) abbahagytuk, és első felindulásunkban azt gondoltuk, nem fogjuk végignézni… Csak napok múlva éreztünk némi erőt ahhoz, hogy a második órát is „letudjuk”.

A végén pedig egymásra néztünk, és feltettünk egy költői kérdést: „És mi ebben a tanulság…?!”.

Most, hogy aludtam egyet az „élményre”, úgy fogalmaznám meg a film üzenetét, hogy: „Még ha más emberek megnyomorításából is élsz… azért a legalább saját családodat ne nyomorítsd már meg.”

Köszi, ezzel megint több lettem… :-PPP
(Ugye, nem kell külön kifejtenem, hogy ajánlom-e, avagy sem…)


Kedvesem el is kocogott utána fusztráltan aludni, de nekem muszáj volt valamivel „kimosni” ezt a nyomasztó, túldiszponált alkotást, így esett a választásom a:


Juan de los Muertos – Juan, a zombivadász


:-)

Talán már csak a pirézek nem csinálták meg a saját zombifilmjüket – mert most már a kubaiak is feliratkoztak a listára. :-)

Ez a spanyol-kubai közös alkotás nekem kifejezetten tetszett és felüdített (mondjuk, főleg a „De rouille et d’os” után… :-P), és jókat röhögtem az ökörségein. :-)

Mondjuk, nagyon zúzós a magyar szinkronja: Epres Attila és Elek Feri :sör: akiknek a brutális (de tényleg! a legkeményebb South Parkos dumákhoz „illő” – ha egyáltalán ez az a szó… ;-) ) szövegein kifeküdtem.
:-D :-D :-D

Már az is rettentő poénos, ahogy egész sokáig azon vekengenek, hogy a zombik most disszidensek, vagy az USA ügynökei…?! :-)

Aztán ahogy ezek hatan megindulnak, zombit hentelni… az _epic_. :-) :-) :-)


Juan a félpárevezőjével (mint Alek Gavaj! :-) ) Lazaro mindkét kezében egy-egy machetével, Camila a fejszével, La China az acélgolyós csúzlijával – és a hegyomlás szerű, vértől irtózó testőre :-) El Primo… bekötött szemmel. :-) :-) :-)

És van benne egy-két horzsolós duma és jelenet… :-)

„- Mivel lehet ezt kinyírni?
- A fokhagyma nem vált be.
- Ezüst golyó?
- És mivel lőjük ki? …És honnan szerzünk egyáltalán ezüstöt?!”
:-)

Körbe állja és a falhoz szorítja őket vagy tucatnyi zombi
„- Rosszabb is lehetne.
- Tényleg? Hogyan?!”
Erre kialszanak a fények.
:-)

Meg az, hogy:

„- Rohadna meg az összes ruszki, aki Ladát hozott Kubába!”
:-)

Na, mindegy, jó nagy marhaság volt ez az egész – de legalább feldobta az estémet. :-)
:sör:

Aki vevő a fekete humorra, annak szerintem vétek lenne kihagyni… :-) :-) :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése