2013. február 28., csütörtök

A vizsga





Nos, azt hittem, hogy…
Pedig nem. Annyira nem. :-/

Mert mondjuk én speciel Nagy Zsoltot (Kontroll, Szezon, Zuhanórepülés) nem bírom annyira – de Kulka Jánost nagyon szeretem és tisztelem, valamint Scherer Péter és Elek Feri is személyes kedvenceim. :sör:

Szóval, szerintem színészben, színészi játékban, alakításban ott van a szeren „A vizsga”.

A rendezés is teljesen rendben van, és korrekt: Bergendy Péter. :sör:

Ahol viszont nincs minden rendben, az a forgatókönyv – szerény, nyomott, egyvágányú véleményem szerint…

Ugyanis engem zavar, ha egy film, amit azzal „futtatnak/dicsérnek”, hogy „meglepő fordulataival operál” – engem egyáltalán nem tud meglepni… Sőt. Szerintem meglehetősen kiszámítható ösvényen halad előre… :-/

És ez engem zavar. :-///

Talán 10-15 perc telhetett el, amikor megjegyeztem Kedvesemnek, hogy szerintem hova fog kifutni ez a történet… és (legnagyobb sajnálatomra…) „jóslatom/tippem/megérzésem” be is jött. :-/

S mivel ráéreztem, hogy mi lesz a végkifejlet, így azzal a szemmel is néztem végig – ezért… hm… nem nagyon történt benne olyan, amire „felkaptam volna a fejem”. Nálam elmaradt a katarzis. Kár. :-///

Ráadásul, a remek színészek olyan karaktereket hoztak – nagyszerű játékkal! :respect: – akikkel sok mindent tudtam kezdeni: de megszeretni, vagy szorítani értük az nem nagyon jött össze. :-P


Így viszonylag melós egy filmet végigdúrni… :-/

Érdekes, a „Drága besúgott barátaim” besúgóját, a nagyszerű Derzsi Jánost, minden mogorvasága, emberkerülése, minden „nagyképű” érve mellett sikerült Cserhalmi Sárának megkedveltetni velem…

Hm… Szóval, talán lehetett volna egy „szimpatikus” ÁVÓs is… Talán, esetleg…

A konspirációk és ellenkonspirációk… hát, ha nem is szövevényében, de… szúnyoghálójában egy dolog hasalt el a hitelességi mutatómon: mégpedig az, hogy _egy pillanatra sem hittem el_, hogy valaki az ÁVÓ(sok) ellen, ÁVÓ-val(/sokkal) szemben merne konspirálni.

Szóval, mivel erre a „szálra” nem sikerült rácsavarniuk/tévútra vezetniük, maradtam az „alapgyanúmnál” – ami sajnos be is jött… :-/

Nem tudom, összességében „A vizsga” egy „kalandfilm” lenne, egy „thriller” – de nekem több kellett volna ahhoz, hogy megfeleljen ezeknek a kategóriáknak.

Egy korrajz volt – egy korrekt rajz egy elkeserítő korról.


De lehetett volna ennél sokkal több is… :-/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése