2018. január 28., vasárnap

Only the Brave & The Mountain Between Us – Hegyek között & Thor: Ragnarok



Tudjátok, hogy van ez így: ritkán vagyok úgy vele, hogy egy filmről _azonnal_ írnom kell – inkább összevárok legalább kettőt (néha hármat is…), hogy egy poszton belül tudjak írni 2(-3) filmről.

És erre (az eléggé el nem ítélhető…?!) módszeremre néha egy-két film nagyon rápacsál: mert amikor másodiknak-harmadiknak valami brutálisan ütős alkotást nézek meg, akkor az előtte levők csúnyán… hm… „elhomályosodnak”. Hogy megérdemelten, vagy érdemtelenül… azon olykor el lehet merengeni.

Nyilván már levettétek, hogy ez történt most is: Megnéztem a The Mountain Between Us-t, utána a Thor: Ragnarok-öt, és már dédelgettem-forgattam magamban a gondolataimat a rivjúhoz, ám úgy alakult, hogy terveimmel ellentétben szombaton mégsem tudtam megírni a posztot, ellenben este megint volt kedvem-időm filmet nézni, és beleugrottam az Only the Brave-be – ami olyan döbbenetes hatással volt rám, hogy az elképesztő. :amazing:

Tehát a döntésem visszamenőleg annulálta az értékelésemet a két korábbi filmről: és természetesen rosszabbra rontotta mindkettő „osztályozását”…

Hát, ez van.

Ha azonnal tudok/akarok az első két filmről írni, és nem tolom rájuk a harmadikat, talán sokkal pozitívabb hangot tudnék megütni velük szemben.

De az Only the Brave olyat „ütött” rajtuk, tudtán és akaratán kívül, hogy ez most már nem fog menni.

Sajnálom, ez a nagy helyzet.

Ennek a fényében olvassátok a következő soraimat. :sör:


Only the Brave


Semmit nem tudtam róla, mielőtt belevágtam: csak annyit, hogy „valami tűzoltós”, egész jó szereposztással. És mivel nagyon szeretem a tűzoltókról szóló filmeket (az 1991-es „Backdraft – Lánglovagok” című alkotás nagyon előkelő helyen van életem legjobb filmjeinek toplistáján :respect: ), ezért azonnal eldöntöttem, hogy ezt nekem látni kell.


Tudjátok, amikor egy órával a film megnézése után eszembe jut belőle egy-egy jelenet, és teleszalad a szemem könnyel… az azért… jelent valami nagyon súlyosat. :leborul:


A film első órájában azon gondolkoztam, hogy a rivjúm majd a színészekről fog szólni: hogy a veterán Josh Brolin milyen erőteljes, impozáns és karakteres volt; hogy a 47(!) éves Jennifer Conelly még mindig olyan gyönyörű, mint 26 évesen a Fantasztikus labirintusban; hogy Taylor Kitsch ideje elmúlt, már nem lesz belőle az új idők „szupersztárja”, de kiváló karakterszínész még mindig; és hogy úgy látszik, most Miles Teller ideje jött el, a Whiplash-ból, aki kap(ott) mostanában pár főszerepet (Only The Brave, Thank You for Your Service)…

…de film második órájára már nem erre akartam „kihegyezni” a rivjúmat… az utolsó félóra után pedig már… egyáltalán nem akartam „kihegyezni” semmire.

Úgy ledöbbentem, mintha fejbe vágtak volna.

Tudtam én sok mindent a tűzoltókról (vagy legalábbis, azt hiszem, hogy tudok…), de az, hogy így harcolnak az erdőtüzekkel, legalábbis elképesztett – az pedig, hogy a film megtörtént esetet dolgoz fel, az szó szerint sokkolt.


A Granite Mountain Hotshots története döbbenetes, ha elolvasod – de ha látod a filmen, megszemélyesítve… akkor gyomorba rúgó, felkavaró, félelmetes, iszonyatos… és hihetetlenül heroikus. :leborul:

“In an age of superheroes, Only the Brave is a film about real heroes,” says director Joseph Kosinski. “It explores notions of brotherhood, sacrifice and redemption. All set in the world of wildfire.”


Az ember pusztán már a CGI tüzek poklát látva is összekuporodik lélekben – de ott lenni, és szembenézni az igazival… az… az valami elképzelhetetlenül iszonyú lehet.

A megszemélyesített hősök családtagjai közül volt, aki a film után azt mondta, hogy most értette meg igazán, mi is volt a férje/fia munkája – de akadt olyan is, aki felháborodott, hogy miért csinál pénzt Hollywood ebből a szörnyű esetből…

…hogy kinek van igaza, nem tudom, csak azt, hogy ha nem készítik el ezt a filmet, soha nem ismerem meg a Granite Mountain Hotshots történetét: és ettől az én életem lenne kevesebb. :respect:


 Granite Mountain Hotshots
RESPECT


Must see. :leborul:


The Mountain Between Us – Hegyek között


Egyszerre dráma, túlélő és romantikus film, amivel az égvilágon semmi baj nincs, szvsz.

Katicámnak és nekem is nagyon szimpatikus volt az egész, két nagyszerű főszereplővel: Kate Winslet és Idris Elba. :sör:

…nem is tudom.

Nagyon nagy baj, ha nem tudok róla többet írni az Only the Brave után…?!

Ha baj: akkor is ez van. :-/ Egy kellemes esti film. Néha nem is kell több. :sör:



Thor: Ragnarok


Igazából csak azért néztem meg, mert szerepelt benne Mark Ruffalo, és amikor végre megjelent (emberként, ugye), akkor csíptem minden jelenetét.

De… hát igen.

Hogyan is mondta Joseph Kosinski?

“In an age of superheroes, Only the Brave is a film about real heroes”

Ennek fényében Thor kalandjai… nekem inkább szánalmas, üres műmájerségnek tűnnek.

Persze, valahol szórakoztató, oké. Én is ezért ültem elé, rendben.

De az biztos, hogy a Thor: Ragnarok-re már egy hónap múlva se fogok emlékezni, az tuti.


Mint ahogy az is, hogy az Only the Brave-et meg soha nem fogom elfelejteni… :respect:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése