2015. február 28., szombat

The Mule – Az Öszvér & Over the Garden Wall s01



Gondoltam, gyorsan próbálok még egy posztot tolni februárra… :-)


The Mule – Az Öszvér


Egy szerencsétlen, naiv, bepalizható balfácánnal, Ray-jel (Angus Sampson) Thaiföldön lenyeletnek egy kiló drogot, hogy azt vigye be Ausztráliába.

Ahol persze már a reptéren lebukik – de nem egyezik bele a röntgenezésbe, ezért egy szállodai szobában állandó őrizet alá veszik, és várják, hogy mikor távozik a testéből az idegen anyag…

Azt hinné az ember, hogy ezt a várakozást megfilmesíteni nem egy túl jó ötlet – de az ausztrálok valami elvetemült mozit tudtak belőle csinálni. :sör:

Köszönhető ez – szvsz – két személynek: a főszereplőt alakító Angus Sampsonnak, aki közben társforgatókönyvírója, és társrendezője is ennek a alkotásnak, valamint a „rossz zsarut” piszok jól alakító Hugo Weavingnek. :respect:

Asszem, ennél nagyon többet nem is érdemes róla mesélni – legfeljebb még annyit, hogy én speciel alig-alig „nevettem” a filmen, annál többet szörnyülködtem, borzongtam, és a rosszulléttel küszködtem… Szóval, ne valami könnyű kis vígjátékra számítsatok.

Egyébként brutális volt, na – nem az év filmje, de izgalmas, fordulatos, és a sokkoló részek miatt mindenképpen emlékezetes. :sör:


Over the Garden Wall s01
 

Annyira hypolták/ják ezt a Cartoon Network-ös minit, hogy muszáj volt rá beneveznem: annál is inkább, mivel a 10 részes, részenként 10-11 perces játékidővel bíró széria nem rabolta szét az életemet. (Annyira.)

Mit ne mondjak róla… Ezt ki a francnak készítették? Úgy igazándiból? :-PPP

Mert – mondom én, a félig gyerek, és orbitálisan nagy, mindenevő rajzfilmrajongó! – ez egy gyereket a rémisztő faktorral, egy felnőttet pedig az infantilizmusával sokkolja le. :-P

…bár, igazából bevallom, hogy a rémisztő faktor engem is gyomron vert párszor, bonyek. :-///

Éjfél tájékán nem éppen ez a sorozat javasolt, asszem. :-P

Gyereket (nem csak a sajátjaimat, hanem senkiét se!) én le nem ültetnék elé – mint ahogy közületek is legfeljebb Justinról gondolom, hogy nála nem csapkodná szét a biztosítékot.

És hogy mi a búbánat is ez?

A fején teáskannát viselő (halloween-i elefántfej gyanánt – ez elhangzik a filmben: volt olyan rivjú, amit olvastam, amiben a szerző azt írta, hogy nem derül ki, hogy miért hordja a fején állandóan a teáskannát. jelentem innen a végekről: de igen, kiderül. :-P ), totál infantilis, végig egy békát hurcolászó Greg, és bátyja, Wirt, a „kertfalon túl” eltévednek a misztikus „Ismeretlenben”, és keresik a hazavezető utat, miközben mindenki óvja őket egy titokzatos, félelmetes „Szörnytől”.

És a „Szörny” sejtelmes megjelenései legalábbis… khm… elég ijesztőek ahhoz, hogy az ember szíve kiessen a megszokott ritmusából… :-OOO

A sorozat egyébként tisztára „Alice Csodaországban” és „Óz, a csodák csodája” _szerelemgyereke_ (vagy legalábbis hommage-e… :-P ), amiről azt hiszem, nagyjából le lehet venni az csapásirányát. :-///

Én az „Alice” hagymázas baromságaitól gyerekkoromban is rettegtem (máig él bennem egy élőszereplős feldolgozás nyomasztó emléke – annyira félelmetesen ijesztőnek találtam… hogy napokig rémálmaim voltak :-/// ), és az „Óz”-t sem örömömben néztem végig, hanem valami olyan nekifeszülős elhatározással, hogy „meg kell várnom, hogy minden jóra forduljon, különben örök életemre lelki beteg leszek!”. :-OOO

Mert tegye mindenki a szívére a kezét: az „eredeti” 1939-es, Judy Garlandos filmben a Gonosz Keleti Boszorkány, és a rohadtul valódinak tűnő szárnyas majmok kinél nem okoztak álmatlan éjszakákat?

Ha van ilyen, annak gratulálok… Biztosan Hitchcockon szocializálódott. :-P ;-)

Belegondolva, talán még a „Chihiro Szellemországban” -hoz lehetne hasonlítani…

…mondjuk, nekem még az tetszett a legjobban. Igaz, azt már felnőttként láttam. :-P ;-)

Mit ne mondjak még az Over-ről? Talán azt, hogy szerény, nyomott, egyvágányú, csapott homlokú véleményem szerint – csak az utolsó két rész ért valamit az egészből.

Hja, hogy a többi részben is voltak apró utalások a végső kimenetelre – és durva beszarasztások, csak úgy, hobbiból…! :-PPP

Köszi. De jó! :-PPP

Szerintem az első nyolc rész simán mehetne a kukába – de legalábbis 80 perc helyett 10 percben össze lehetne belőle foglalni az „érdemi” anyagot – és akkor 3x10 percben le is tudhattuk volna az egész sztorit. Ami akkor sem a csúcsok csúcsa („Over the Top” :-P ), de legalább kevésbé fusztráló.
:-PPP

Hát, ennyi lenne, amit el tudok mondani a „Greg és Wirt a Csodaszellembetegelmeországban”-ról… :-P

Hidegen ajánlom ellenségeimnek, rosszakaróimnak, és mindenkinek, akiket ellenszenves hóhányónak találok! :-PPP
:-)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése