2014. január 3., péntek

Killer Joe – Gyilkos Joe & Mud



Na, akkor – próbálom utolérni magam… ;-)

Nem tervezetten, de Matthew McConaughey napokat tartottam – lássuk, mi is a felhozatal!


Killer Joe – Gyilkos Joe



Ujujujujuj… Gondolkoztam, hogy milyen kategóriába is lehetne besorolni, de nem nagyon találtam számára megfelelőt.

Így az internethez fordultam segítségért, ahol azt a választ kaptam, hogy „southern gothic”.

Ez mondjuk nem sokat árul el: de azt hiszem, a „gótikus”… hááát… és ha nem is horror, de legalábbis… meglehetősen nyílt „kártyákkal” (képekkel) operáló thriller, az lefedi a valóságot.

És a „black comedy” jelzőt is kiérdemelte az alkotás: mondjuk, nem érdemtelenül – ugyanis jópárszor rendesen felröhögtem rajta. :-)))

…ám valamivel többször szorult közben össze a torkom, mert látható-érezhető volt mindvégig, hogy nagyon könnyen fordul durván belemenősbe a történet…

…olyankor pedig kő-kövön nem maradt.

Mit is mondhatnék a sztoriról? Legfeljebb annyit: eszetlen, fafejű, lúzer redneck-hillbillyk (apa és fia) kitalálják, hogy meg kéne öletni a fiú édesanyját, az apa előző feleségét, hogy felnyalhassák utána a biztosítási pénzt – és a végrehajtásra felbérelnek egy profi bérgyilkost.

Már az első pillanattól nyilvánvaló, hogy ebből baj lesz, de nem kicsi – és ebben az előérzetünkben nem is csalatkozunk.


Az Emile Hirsch által megformált fiúról annyira üvölt, hogy egy született vesztes és totál inkompetens, hogy az már némileg a film élvezetének rovására megy… :-///

A magam részéről emiatt jobban is fókuszáltam a nálánál is fafejűbb apjára, akit az általam nagyon csípett Thomas Haden Church formál meg, nem kicsit horzsolósan. Ő hozta az erős humorfaktort a filmbe, szvsz… :sör: :-D


…a szépséget és az erotikát pedig Juno Temple és Gina Gershon. :thumbsup:

Ám a filmet kétségkívül Matthew McConaughey kőkemény, gátlástalan, kiszámíthatatlan – és ijesztően nyugodt karaktere viszi a vállán. :respect:

Bakker, végig nem tudtam eldönteni, hogy szocio-, vagy pszichopata a fazon…

…de az biztos, hogy valami lólábvégű agybetegségben szen… nem, nem szenved. Inkább lubickol.

Ami félelmetes. :weird:


Kedvesemnél bőven kicsapta a biztosítékot a film – nálam nem, csak végig azon gondolkoztam, hogy…

…hát ezt meg így, minek?! :-O

Érdekes, a befejezés után az általam egyáltalán nem „istenített” No Country for Old Man jutott eszembe, mint párhuzam… de annál azért ez bőven jobb volt.

És most nem tudom, hogy ez :sör: vagy inkább :-P…
;-)


Mud



Ez azért jobban bejött, mint a Killer Joe.

Két tinisrác, Tye Sheridan és Jacob Lofland, veszi pártfogásba a Mississippi egyik szigetén bujkáló Matthew McConaughey-t, akit fejvadászok keresnek.

És bár Matthew lenne itt a húzónév, de a Tye Sheridan által megformált Ellis a főszereplő, szóval, nevezhetnénk ezt a mozit akár ifjúsági drámának, azzal sem lőnénk mellé.


Reese Whiterspoon, Sarah Paulson és még sokan mások mellett leginkább a Sam Shepard által megformált mogorva, és magának való Tom Blankenship tesz hozzá igazán a filmhez. :thumbsup:
 

Talán a Killer Joe elrugaszkodása és műfaji csapongása is az oka, de a kettő közül nekem valahogy jobban bejött ez a konvenciózusabb „tinifilm”.

Szorítottam a srácokért, hogy összejöjjön nekik a „jócsaj”, hogy ne kapják el őket se a rendőrök, se a rosszfiúk, hogy az életveszélyes kaland után éljenek békében, és csak a _kalandra_ emlékezzenek belőle.
 

Szép volt a táj, fordulatos (bár olykor éppen inkább kiszámítható…!) a történet, és a srácok olyanok, akikért szívesen és teljes szívből tudtam szorítani.

És bár mint említettem, akadt pár „fellógatott fegyver a falon”, amik várhatóan és kiszámíthatóan el is sültek a film során – valahogy nem kárhoztatom ezért.

Én is azt mondom, hogy érdekes: bár kevesebbet írok a Mud-ról, mint a Killer Joe-ról, mégis az előbbi tetszett jobban. :sör:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése