2014. január 14., kedd

Gold Rush s04 & True Detective – A törvény nevében s01e01



Gold Rush s04



Nagyon keményen indul a Gold Rush negyedik évada – és rögtön a mélyvízbe vágtak minket.  :thumbsup:

Egy „behind the cameras”, és egy „looking for gold” epizóddal lett felvezetve az évad, és már akkor látszott, hogy sikerült megint olyat csavarni a formátumon, ami újra a képernyő elé szegezi az embert. :respect:

Todd Hoffman és csapata Guyanában keresi az aranyat – és önmagában az is megért volna egy (fél)évadot, amíg Perun és Chilén keresztül eljutottak Guyanáig.

Ám az, amikor az évad „tényleges” első epizódjában láthattuk, hogy hogyan vergődnek el(!) foggal és körömmel, míg a Jó Isten hathatós segítségével eljutnak a bánya területre, az elképesztően izgalmas volt. :respect:
 

És hogy miért pont Guyana? Mert Dél-Amerikában köbméterenként 48 dollár értékű arany van a földben – míg Alaszkában 8-16 dollárnyi… Ez azért, nem kis különbség.

Arról nem is szólva, hogy Guyanában az aranyon kívül rejt még mást is a föld… amit csak úgy, az aranykitermelés „melléktermékeként” lehet találni… És amit meglátva Todd embereinek elakadt a szava. :diamondsareforever:

Parker Schnabel elhagyta az otthonát jelentő nagyapai örökségét, az immár kitermelt Big Nugget bányát – és Klondike felé vette az útját.
 

Szerencsére, és végtelen örömömre Scrivener Creek tulajdonosa, Tony Beets, igazi mentorként vette a szárnyai alá Parkert. Hagyja, hogy döntéseket hozzon, nem szól bele a dolgába – de úgy tűnik, hogy mindig ott van mellette, amikor kell, és a tanácsai „aranyat érnek”. :-)
 

Nagyon bízom benne, hogy ez a kezdeti jó kapcsolat végig megmarad köztük a szezon során – legfeljebb „csak” erősödni fog. :thumbsup:

Egyelőre Dakota Fred Hurt és Dustin Hurt szála köt le legkevésbé… Sajnos, valami érthetetlen módon újra előjött bennem a „második évados” ellenszenv velük szemben. És egyelőre marhára nem érdekel, hogy mi van velük… :-/

Remélem, ez is változni/enyhülni fog az évad előrehaladtával.

Szóval, az új évad indítása baromi erős volt: nagyon kíváncsi vagyok, hogyan tovább?! :thumbsup:


True Detective – A törvény nevében s01e01



Nem véletlenül tettem a második helyre az agyonhypolt, egekbe dicsért, szénné blogolt új HBO sorozatot…

És elhatároztam (sóhajt), hogy én leszek az ördög ügyvédje.

Marha nehéz ez, mert alapvetően nekem is tetszett a nyitórész – de erősen eltúlzottnak vélem az ezt övező féktelen ajnározást.

Ne legyen igazam, és valóban olyan zseniális, zúzós-horzsolós stuff legyen belőle, amit mindenki állít…

De.

Én egyelőre nem ájultam be az asztal alá attól, amit láttam.

Sőt, kissé túlragozott, elnyújtott, olykor már-már unalmas, hosszadalmas előszónak éreztem a nyitóepizódot. Sokat ígért – keveset adott.

A két idősík közötti váltás sem dobott ezen sokat – bár el kell ismernem, hogy Matthew McConaughey két nagyon erős, nagyon eltérő karaktert hoz, amik határozottan érdekesek. :sör:

Ám talán épp ezért, hogy Matthew ilyen erősen van jelen, Woddy Harrelson karaktere határozottan „untermanná” szürkül mellette – ráadásul az ő karakterén nem is érződik az eltelt idő, ami miatt még szürkébbnek hat.
 

Olvastam, hogy sokan jobban kíváncsiak a két nyomozó közötti történet alakulására, mint a gyilkossági nyomozásra.

Ezt mondjuk nem is csodálom. :-P

Ugyanis elvetemült, rituális gyilkosságot ennyire „mellékesen” felvázolva, szinte csak „background”-ként használva, még soha egy krimiben sem láttam.

Persze, hogy a két nyomozó története jobban érdekel mindenkit: ha egyszer a készítőket sem igazán érdekli az elmebeteg gyilkosság.

Fölvázolták az agancsot, meg a szélcsapdákat, amolyan „húúú, de bakkeresen jó ötet!”-felkiáltással – aztán hagyták az egészet a francba… :-///
 

Lehet, hogy a nyitóepizód szándékosan lett epikus lassúságúra tervezve, és később (bizonnyal) felpörögnek az események.

Ám egyelőre én nem vagyok 100%-ig meggyőződve, hogy most aztán egy „hűdeüberdurva” és feledhetetlen filmtörténeti mérföldkővel állunk szemben.

Ellenben a magam részéről meggyőzhető vagyok, szóval: hajrá.
:sör:

Csak ne igyunk előre a medve bőrére…

Egyelőre nekem a Gold Rush nagyobb élmény volt.

1 megjegyzés:

  1. Ezt a Gold Rush dolgot abszolút nem értem... illetve értem, hisz' te több ehhez hasonló "komoly" realityt is kedvelsz :) Ó, egy picit művi, megrendezett és manipulatív az egész... de attól még lehet jó, nem igaz?
    Szólok, hogy elindult a VV6... azt is nézed? :D

    VálaszTörlés