2013. szeptember 18., szerda

Yamla, Pagla, Deewana 2. – Nutty, Looney, Crazy 2. – Dilis, Őrült, Bolond 2.




Mielőtt belevágtam volna ennek a rivjúnak a megírásába, azon gondolkoztam, „ki szóljon” belőlem?!

A keménykezű, karcos tollú, kérges billentyűzetű, tök… tökéletesnek nem mondható ;-) de legalább karikírozó, _nem_ elfogult bollywood-fan…?!

Vagy inkább hagyjam, hogy a Deol-család lelkes, feltétlen rajongója vezesse az ujjaimat, és inkább legyek túl pozitív, mint kicsit is negatív…?!

Végül úgy döntöttem, hogy próbálok valahol a kettő között balanszírozni: nem esek költői/rajongói túlzásokba, hogy milyen jó is ez a film – és nem is fogom a földbe/sárba döngölni, hogy milyen rossz.

Mint általában a folytatások erős többsége, a Yamla, Pagla, Deewana 2 (továbbiakban: YPD2 :-) ) sem tudja megütni… megközelíteni… az első rész színvonalát.

Szóval, egyszeri olvasó barátaim, ha az első rész nem jött be, akkor inkább ne is forszírozzátok a másodikat. Szvsz.

Mondjuk, az valahol sejthető volt, hogy a család újraegyesítésének drámáját a második részben már nem lehet „elsütni”, és – ha a készítők akarnak a második részben is egy átívelő, komoly szálat –, akkor itt valami mást kell kitalálni…

Nos, az a baj – persze, ki-hogyan veszi… –, hogy a YPD2 nem is igazán folytatása a YPD1-nek, hanem inkább annak… hm… kreatív újragondolása, újraértelmezése.


Mert, hol is hagytuk abba az első rész végén?

Paramveer (Sunny Deol) összeszedte Indiában apját, Dharamot (Dharmendra) és testvérét, Gajodhart (Bobby Deol), segített öccsének megszerezni és feleségül venni a szép Sahebát. És az újraegyesült, friss mennyel kiegészült családdal visszatért kanadai otthonába, édesanyához, feleségéhez, és két fiához.

Ehhez képest az alaphelyzet a YPD2-ben a következő.

Paramveer (Sunny Deol) Angliában él: nincs se felesége, sem gyermeke. Utalás sincs rájuk, tehát: sosem voltak, agglegény. (Majdnem „szinglit” írtam… hová fajulok?! :eeekkk: :-P ) Apja Dharam (Dharmendra) és testvére, Gajodhar (Bobby Deol) Indiában vannak, még mindig átverésből és csalásból élnek: de már jóval nagyobb tételekben gondolkoznak, mint korábban. És így „természetesen” Gajodhar életében sem szerepel Saheba, ő is egyedülálló.

Dharam és Gajodhar leplezik Paramveer előtt az életvitelüket, neki azt mutatják, hogy jó útra tértek – ergo, elvileg Paramveer tudja, milyen „rosszéletűek” voltak.

Dharam és Gajodhar éppen nyakig vannak egy „long con”-ban, azaz egy hosszú, kontinenseken is átívelő átverésben, mivel éppen meg akarják szerezni Sir Yograj Khanna (Annu Kapoor), az Angliában élő milliomos vagyonát.

És ebben a grandiózus tervben még a nagy tudású bölcs, Dilis Baba is szerepet kap… :-)


Közben Paramveer egy banknál dolgozik, mint adósságkezelő menedzser – ami rosszul hangzik, tudom, de ezt úgy képzeljétek el, hogy amikor elküldi a bank egy-egy adóshoz, behajtani a tartozást, ő nem „leveri” az adóson azt, hanem segít neki pénzt szerezni.

Így éppen Sir Yograj Khannán segít, amikor meglepetésre befut Dharam és Gajodhar, mint dúsgazdag indiai milliárdosok – hogy lenyúlják az adósságokba majdnem belefulladt milliomos maradék vagyonát, annak lányát, a szép Sumant (Neha Sharma) elcsábítva.


Természetesen, Paramveer nem hagyhatja, hogy apja és öccse kiforgassák mindenéből a pártfogoltját – ám Dharam és Gajodhar sem hagyják magukat eltántorítani attól, hogy gondos és régóta dédelgetett tervüket Param keresztülhúzza.

Senki nem leplezi le a másikat, de a színfalak mögött… és néha előtt is :-) … megindul a családi harc.

Szerepet kap még egy ijesztően intelligens orangután, Einstein, azaz a Boldog Singh. :-)
 

Egy másik gyönyörű lány, Reet (Kristina Akheeva)…


…és pár rosszfiú, akiket az első részben is szerepet kapott színészek alakítanak: a legalábbis sültbolond, megalomán Dude-G (Anupam Kher) és két alvezére, Bounty (Johnny Lever) és Babli (Sucheta Khanna).

Gondolom, hogy a fentiekből már páran levettétek: a film javarészt Angliában játszódik – a Downton Abbey -ban.

Na, jó – a Downton Abbey nem igaz. :-) De akár ott is lehetne. ;-)

Ezzel a felállással nézünk hát szembe a második részben: és ebben van lehetőség szerencsére jó poénokra. Ám bőven van hely gagyi ripacskodásra is…

A sültbolond Dude-G ,és bandája, meg a lökött Bounty, és a nyivákolós Babli különösen irritálóak – még én is nehezen emésztettem meg őket… :-///

Az első részben élveztem Sunny Deol majd minden akciójelenetét – most nem nagyon találtam ilyet… Hiába nindzsák ide, vagy szumósok oda :-///

Sajnos, itt a táncok-dalok között sem akadtam igazán gyöngyszemre… :-(((

Nos, igen, sajnálatos módon, minden tekinteben alulmúlja az első részt, nincs ezen mit szépíteni. :shame:

Ám, ha úgy nézem, mint a Deol-család rajongója, akkor mondhatom azt, hogy én örültem, hogy újra láthattam Dharmendrát, ahogy megformálja a fondorlatos Dharamot – hogy nevethettem Bobby Deolon, amint Gajodhar, Prem és Q bőrébe bújik… az „impontencia”-jelenet még most is vigyorgásra késztet :-D … és hogy láthattam az általam nagyon tisztelt és szeretett Sunny Deolt, ahogy Paramveerként igyekszik igazságot tenni.

Élveztem azt is, ahogy láthattam, hogy _ők_ mennyire élvezik ezt a gátlástalan ökörködést – és emiatt egy csöpp szégyenérzetük sincs. :-)))

Az egyik „süteményevős”-jelenet például azért lett számomra emlékezetes, mert egy pillanatra látni lehetett, Bobby Deol is elneveti magát. :-)))

Néztem a két gyönyörű indiai lányt, vigyorogtam az orangutánon, bírtam a rejtett (vagy nem is annyira rejtett… :-) ) parád-riposztokat. :-)

 Valamint a folytonos Salman Khan utalásokat is nagyon bírtam... :-)))

 

…és bár tudom, érzem, hogy bőven van fogás a YPD2-n, mégis hátradőltem, és hagytam, hogy sodorjon az őrülete.

„Guilty pleasure” volt számomra – nem vitás. :-D

De ha ti nem vagytok (…túl nagy…) Dharmendra-, Sunny-, és Bobby-rajongók… azt hiszem, aligha lesz/lenne számotokra élmény a YPD2… :-///

Ám, ha igen, akkor… :-)))


Igyekeztem korrekt rivjút írni – remélem, sikerült. :sör:



Ui.: A feliratot (elfogultságom okán :-) ) én magyarítottam, hamarosan elérhető lesz a szokásos helyeken! :sör:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése