2013. szeptember 9., hétfő

World War Z – Z világháború




Ujujujujujujjj…

Nem hiszem el.

Ez egy marha jó film volt. :thumbsup: :sör:

Kezdem azzal, hogy nekem éppúgy tele van a gipszcsizmám ;-) :-) a zombis filmekkel, mint a vámpírosakkal: egy időben a vámpírokkal volt tele a padlás és minden film, most meg a zombikkal.

De ez akkor is egy remek adrenalin bomba: és ötletben sem szenved hiányt. :respect:

Emlékeztek még? Anno a szépemlékű kedvenc site-unkon, a Fantasya.hu-n ment le egy kellemes vita, amit a „A gyors zombi, nem zombi! Lassú zombi, a zombi, csuhajja!” kezdetű csujogatóval tudnék leginkább leképezni. :-D

És most azon merengtem el, kissé nosztalgikusan :-) , hogy a „Lassú Zombi Párt” :-) tagjai vajon milyen traumát élhettek át, a World War Z villámgyors zombijai láttán. :-)

Még nekem is sokkoló volt ezeket a veresenyagarakat megszégyenítő élőholtakat látni, aki nem vagyok párttag, bonyek! :-)

Lényeg az, a filmkészítők, Marc Foster rendező (Finding Neverland, Stranger Than Fiction, Quantum of Solace), és a forgatókönyírók: Matthew Michael Carnahan, Drew Goddard, Damon Lindelof, J. Michael Straczynski egy igazi adrenalinpumpáló filmet készítettek Max Brooks regényéből, ami két perc után bevágja az embert egy zúgó folyóba, és levegő után kapkodva sodródik a zúgókkal, sziklákkal és vízesésekkel színesített kanyonban, majd’ két órán keresztül.

Szvsz itt nem is kell remek játékkal előrukkolnia Brad Pittnek, a sztori olyan izgalmas, hogy kevéssé mély színészi játékkal is simán eladható. Ettől függetlenül Brad Pitt nagyon jó főhőse ennek a kalandnak. :sör:



Meglepődve vettem észre Mireille Enos (The Killing s01-02-03) szereplését, de sajnos a telefon túlfelén aggódó feleség karaktere nem ad neki túl sok teret, hogy megmutathassa tehetségét.

Bírtam ellenben Daniella Kertesz, izraeli katonalány karakterét, bár korábban sosem hallottam róla. :thumbsup:
 

És a film vége felé örömmel konstatáltam két kedvenc karakterszínészem megjelenését: Peter Capaldi (The Field of Blood s01) és Pierfrancesco Favino (A.C.A.B.). :tumbsup:
 

A filmben megvan minden, ami egy zombis kaland élvezetéhez szükséges – de nekem különösen Jeruzsálem ostroma tetszett.

 
CGI ide, vagy oda: eszméletlenül látványos volt. :respect:

Hajtós-pörgős, eszeveszett őrület, szerintem remek „megoldással” – és a folytatás nagyszerű, egyáltalán nem erőltetett felvezetésével. :sör:
 

Ha jön a második rész… és elvileg, igen :thumbsup: …akkor azt is muszáj lesz megnéznem.

Amennyiben még nem láttátok, javasolom felvenni a táncrendetekbe. :sör: 

4 megjegyzés:

  1. No, ez ígéretes...
    De valld be, azért emlegeted a gyors zombikat, mert jelen állapotodban még a Romero-féle vánszorgó hullák elől sem tudnál eliszkolni :)


    Justin

    VálaszTörlés
  2. :-)))

    Hagyjál már! Nemhogy egy zombi, de egy kehes, köszvényes, haslábizomhúzódással kínlódó, félig megfőzött, éti csiga lekörözne kétszer, amíg elbotorkálok a klóra...
    :-)))

    VálaszTörlés
  3. Jobbulást...
    De legalább nyomathatod a filmeket zsinórban...

    Justin

    VálaszTörlés