2013. szeptember 6., péntek

Bad Education – Lúzer töritanár s01e01-e03 & Curb Your Enthusiasm – Félig üres s01e01



Oké, a poszt címe egy kicsit csalás/csalós… később kifejtem, miért.

Talán kezdem azzal, hogy régebben azzal hitegettem magam, hogy van humorérzékem – sőt. :-)

De egy ideje, vagy mondhatom immár, hogy időről-időre, belefutok olyan „comedy” jelzővel ellátott sorozatba, amin el sem tudok… nemhogy vigyorodni, de még az orrom alatt somolyogni sem.

Először azt akartam írni, hogy „az arcizmom sem rándul”, de ez nem igaz: mert az rendesen rángatózik egy-egy poénnak szánt jelenet/mondat láttán/hallatán… :-S :-/

Szóval, komolyan elbizonytalanodtam, hogy most akkor van-e humorérzékem, vagy nincs…

Ráadásul, képes vagyok olyan filmeken meg nagyon jókat röhögni, amiken a nagy többség meg zavartan/idegesen/dühösen pislog… :eeekkk:

A fene se érti, hogy van ez…
:-)

És akkor lássuk, mi hozta ki belőlem ez az önvallomást. ;-)


Bad Education – Lúzer töritanár s01e01-e03



Szerintem, pofátlanul él és nyúl olyan eszközökhöz, archetípusokhoz, amiket mások már (párszor…) felhasználtak és kiaknáztak a zsánerben. És ezek között jócskán akad olyan, amit már akkor is kár volt feldolgozni és karikírozni.

Mert akkor sem volt vicces. És most sem az.

Ellenben eme pofátlan lubickolásban, mégis akadnak jó momentumok.

Kezdve azzal, hogy „pofátlanul lubickol” – azaz, láthatóan nem szenved, szenveleg, és kínlódva nyögve-nyel, hanem élvezi, és ő maga is röhög az egész marhaságon, amit összerak.

Amikor meg be-betalál: akkor az egészen jópofa, és felröhögős. :-)

Az első részben volt egy-két jó poén, és bízva abban, hogy majd felpörög, néztem a másodikat – amit egy nyikkanás nélkül, fapofával néztem végig… :-/

Nem is tudom, hogy miért toltam rá mégis a harmadik részt… és abban megint volt vagy 2-3 jó poén. :-)

Összességében: arra gondolok, hogy nem egy olyan sorozat, amit bátran mernék ajánlani.

De, ha nincs jobb, vagy van felesleges időtök, akkor be lehet vállalni egy-két részt.

Asszem, még én is tolom tovább… ;-)


Curb Your Enthusiasm – Félig üres s01e01


Nah, ezért csalás/csalós a poszt címe: ezt az epizódot képtelen voltam végignézni, olyan szinten idegesített…
:-///

Winnie írt róla a sorozatjunkie.hu -n, és egy kijelentésével teljesen azonosulni tudok:

„Az HBO-s Curb Your Enthusiasm-ról ismét le kell írnom, hogy ez az a sorozat, amit annak idején bepróbáltam és érthetetlenül néztem

Pont így voltam vele én is… :-/// :-SSS

Mondjuk, winnie mondatának folytatása is megér egy misét:

„azonban pár évvel idősebben simán rádöbbentem a zsenialitására, s örülök, hogy az 1-6. évad még mindig megtekintésre vár”
:hupszi:

Szóval, ha az első 6 (mondom: hat!) évadot skippelem, akkor a 7-8. évadok már egészen jók…?!

Vagy várnom kell, míg én is idősebb leszek…?! Mégis… még mennyivel…?! :eeekkk:

:-)

Szóval, bírom winnie-t :sör: – de az olyan sorozatokat nem, amikről még a rajongóik is azt mondják, hogy „az első két-három… hat… évad nem olyan jó, de utána! úgy beindul, mint az állat! csak addig ki is kéne bírni, ugye…  féllábon állva, vagy félse… félüleppel a kanapén ülve. :-P

Valakinek biztosan remek kis sorozat ez… de ez a pohár nekem… nem csak félig üres. :-P :-/
:-)

1 megjegyzés:

  1. Szerintem Winnie nem arra gondolt, hogy az első évadok szarok, a későbbiek pedig jobbak, hanem arra, hogy idősebbnek kell lenni ahhoz, hogy értékeld ezt a fajta humort.
    Én is többször belekezdtem már a "Félig üres"-be, és én meg azt tapasztaltam, hogy erősen függ az aktuális hangulatomtól. Van úgy, hogy ugyanaz a rész egyszer kurvára idegesített és nem tetszett, más alkalommal újranézve (hogy felvegyem a szálat a folytatáshoz) pedig zseniális volt. Igaz, nem hasrengető röhögésre késztetett, de kaján vigyorokra igen.
    Mellesleg én folyton keverem Larry Davidet Jeffrey Tamborral, aki legalább annyira idegesítő szerepet játszik.

    VálaszTörlés