2013. szeptember 28., szombat

After Earth – A Föld után




Annyi rosszat olvastam róla, hogy az valami elképesztő.

Az imdb-s pontozása siralmas: oké, hogy M. Night Shyamalan már jó ideje nem örvend „közszeretetnek” – annál inkább közgyűlöletnek… –, az egy dolog, Will Smith kapcsolata a „Xenu-iparággal” az meg egy másik.

Azt hiszem, ezek együttes „halmozódása” juttatta ilyen mélyre, ilyen nagyon negatív megítélésűvé a filmet.

Mert az alkotás saját jogán nem érdemli ezt meg. :sör: :idelőjetek:

Először Geri barátunk :sör: mondta azt, hogy tetszett neki az After Earth, de én ezt kedves lekicsinyléssel fogadtam. :meaculpa:

„Persze, hogyne, naná, hogy jó film, aha… Mikor mindenki köpködi, és az egész a szci… szóval, a „Xenu-iparág” propagandája! Biztosan „_jó film_”, ja…”

Mea culpa. Mea maxima culpa, Gery!
:sör:

De ez még csak később volt…

…először leültem a film elé, és felvérteztem magam, hogy most aztán ízzé-porrá fogom szedni az egészet – ugyanis nagyon utálom a „Xenu-iparág”-at… a terjesztőit meg főleg.
:-PPP

És ahogy nézem-nézem… telik-múlik az idő… valahogy… nem nagyon találtam benne semmi „xenusat”… se „xénásat”… még az „x-rangkór” sem volt benne… :-PPP :-)


Egy dolog volt benne, ami miatt tudnám én is (ha akarnám...) utálni ezt a filmet: Jaden Smith. :-///

Sajnos. :-PPP

A kisSmith érdekes módon nekem egyáltalán nem csípte a szemem a „The Pursuit of Happyness – A boldogság nyomában”, és a „The Karate Kid – A karate kölyök” filmekben. Egyikben sem hozott létre filmtörténetileg maradandót – de nem is lehet/kell miattuk kárhoztatni.

Ám az After Earth-ben kijött belőle, hogy a „tehetsége” (ha lehet egyáltalán ezt a szót használni…) mindössze abból áll, hogy részben az apja, részben saját maga paródiáját nyújtja.
És ez nem csak hosszú, de rövid távon is piszokul idegesítő… :-///

Volt olyan pillanat, amikor arra gondoltam: „még egyszer betorzítja az arcberendezését látványosan, ripacsosan szenvedőre, magamba döföm a távkapcsolót…”. :-///

De – bár megtesz minden tőle telhetőt – minden erőfeszítése ellenére, mégsem sikerül neki tönkretenni a filmet.

Ami, szvsz, önmagában is megdöbbentő… :eeekkk: :-)

Szóval, az elátkozott, kitaszított és megvetett M. Night Shyamalan megint csinált egy filmet: ami egészen korrekt. :sör:


Már persze akkor, ha az embert nem vakítja el a gyűlölet… :-PPP

A magam részéről egyformára merném értékelni az „Oblivion – Feledés” című alkotással – ami talán valahol jogos is, hisz ugye Tom Cruise is a „Xenu-iparág” egyik jeles terméke/képviselője/emblémája, csak úgy, mint Will Smith

(Ezt részben gúnyos cinizmussal, részben komolyan mondtam – fejtsétek meg ti, hogy mikor-melyik… ;-) )

Mindenesetre, én a magam részéről el tudom választani (lehet, hogy nem szabadna, de akkor is el tudom) a színészt, és az „iparág-reklámbohócát”.

Tom Cruise egészen fantasztikus volt a „Tropic Thunder – Trópusi vihar” Les Grossmanjaként :sör: :respect: Will Smith pedig egy nagyra nőtt, de szerethető ripacs, akit sosem tartottam valami „nagy bölénynek” – de szórakoztató faktora igenis van. :sör:

Teljesen nézhető alkotás az After Earth – egyszerű sztorival, bitang jó CGI-jal!

(…és egy nagyon rossz Jaden Smith-szel.:-P )



Pár szó röviden néhány filmről, amik nem érdemelnek külön posztot – és jó részüket végig sem bírtam nézni… :-///

30 éves elmaradást terveztem bepótolni a „Das Boot – A tengeralattjáróval”… 4x futottam neki, de akkor sem bírtam végignézni. :-/// Nagyon untam… Ez a klasszikus kimarad az életemből. :-(

Nekiugrottam egy indiai akciófilmnek, a „D-Day”-nek is… a feléig bírtam. :-/// Untatott és idegesített. :-(

És a végén a „feketeleves”, a „nagy pofon” (nekem… ) – a „Sleepy Hollow s01e02 – Blood Moon”… Ez „Monster of the Week” volt mindössze. :-/// Se több, se kevesebb. :-PPP
Nagy csalódás… :-///

Még azért pár részt bevállalok, de ha ez lesz az irány… akkor az... piszok nagy pofon :-///

3 megjegyzés:

  1. Hát Sleepy Hollow ügyileg ez nem túl jó hír...

    "Übergonosz" Justin

    VálaszTörlés
  2. Hááát, ott kezdődnek a gondok, ha neked Tom Cruise-ról a Trópusi vihar jut eszedbe. Oké, jó volt az a pár perces bolondozás, de Cruise-t nem ezzel azonosítanám. Nekem speciel "A Cég" villan be róla, és azt a filmet el se tudnám képzelni valaki más főszereplésével.

    És a Das Boot? Tényleg? Unalmas?
    Szerintem hatalmas film! Azon nagyon kevesek egyike, ahol képes voltam együtt érezni a német tisztekkel és katonákkal. Az mekkora jelenet már, amikor az indulás előtti éjszakán összekapaszkodnak és a lábukkal dobogva indulót énekelnek! Lehet, hogy túl hosszú és elnyújtott, de én egyetlen percig sem untam. És a vége, ami a legénységre vár annyi sok küszködés után... megborzongató!
    Jó, hogy említetted. Ideje újranéznem! :)

    VálaszTörlés
  3. Nekem Tom Cruise a Top Gun. Videómozis korszakom hajnaláról. :-)

    Utána "A becsületbeli ügy", meg "Jerry Maguire", meg mint a "Mission" filmek emblematikus figurája jut eszembe.

    De Les Grossmanként feledhetetlenné vált számomra. Igen, abban a nyúlfarknyi szerepben: pont ezért király.

    (A Cégből meg Hackman-ra emlékszem inkább.)

    30 éve, a premier tájékán lehet, hogy is tetszett volna a "Das Boot".
    És nem azért untam/nem tetszett, mert "zárt tér" és/vagy mert német katonák a főszereplők.

    Nagyon bejön Ryan Reynolds 2010-es "Buried - Eltemetve" filmje, ami egyszemélyes dráma, egy koporsóban.
    Egy másodpercig nem untam, pedig nem a látvánnyal, nagyszerű színészek közös játékával, vagy a remek akciókkal hódított.

    A 1993-as brutális "Sztálingrád" volt az, ahol először szimpatizáltam a német közkatonákkal.

    A Das Boot nálam egyikkel sem tud versenyezni.

    VálaszTörlés