2012. június 3., vasárnap

Mad Dogs s01


Hoppá-hoppá…! No, nézd csak, mit találtam! :-)

Oké, megtalálhattam volna korábban is… de a lényeg, hogy most igen!

Egy megszokott hosszúságú, négy részes angol minisorozat, amivel ismét sikerült kellemesen meglepniük – mindkettőnket.

Öt régi barát találkozik hosszú idő után újra:

Woody (Max Beesley)



Bax (John Simm)



Rick (Marc Warren)



és Quinn (Philip Glenister)



Angliából Mallorcára utaznak, az ott élő 

Alvo (Ben Chaplin)



meghívására.

A nagy „reunion” remekül indul, bár mindenki feszeng kissé, látván, hogy Alvónak mennyire bejött az élet – valami eszméletlenül gyönyörű úszómedencés villában él (a Kedvesem már ettől dobott egy hátast… az a pillantás viszont, amit utána rám mért… „Mi miért nem egy ilyen helyen élünk?! Mert te egy tutyi-mutyi alak vagy, azért…” :-) ), és egyáltalán nem osztja szűkmarkúan az ajándékait.

A buli szépen csordogál: eltekintve attól, hogy Alvo néha különös „oldalvágásokat” ereszt el a többiek felé… és olykor furcsa telefonhívásokat bonyolít le, és spanyol nyelven, emelt hangon „társalog” a hívó féllel.

Az első rész határozottan lagymatagon csordogál – éppúgy, amikor negyven körüli, megállapodott, családos pasik (mint mi, ugye ;-)…) jönnek össze egy szolid kis bandázásra… és aki egy kicsit is jobban „elereszti” magát, azt mindjárt rosszalló pillantásokkal és megjegyzésekkel illetik a többiek…

Aztán az epizód végén… DURRR!!! Beüt a ménkű, és igazából köpni-nyelni nem tudunk a váratlan fordulaton.

És a kifejezetten visszafogott első rész után olyan második és harmadik részek következtek, hogy után rögtön nyomtuk volna a következőt!

A negyedik rész pedig feltette a koronát az egészre. :thumbsup:

A második és a harmadik rész izgalmas és pörgős – miközben morbid és poénos is. Néha le-leül 5-10 percre, de utána megint olyat „ránt az istrángon”, hogy az ember majdnem leesik a kanapéról…

A negyedik epizód pedig méltó befejezés – egy remek csavarral és ütős csattanóval.


És… mondjuk ki… cliffel is. De én imádom az efféle „cliffes” lezárásokat.

Annál is inkább, mivel már lement és elérhető a második négy részes évad is… :-)

De második évadtól függetlenül: szerintem marha jó első évadot láttunk.

Benne volt minden, amit az angol (mini)sorozatokban szeretek: fordulatok, izgalom, remek angol színészek, jó beszólások – csak itt még „fejel rajta egyet” a csodálatos mallorcai környezet is. És az idillikus (édeni) állapotok között történő sötét események olyan remek kontrasztot képeznek, hogy a néző élvezeti foka ugrásszerűen megnő.

Őszintén szólva, bár mindegyik szereplőt bírtam, igazából Rick (Marc Warren) volt a kedvencem – őt korábban Mr. Teatime szerepében láthattuk a Hogfather-ben.

Egyszerre volt szerethető és idegesítő, kemény és vinnyogó, tenyérbemászóan arcátlan és szánalomra méltó – csíptem, na. :-)

Azt hiszem, hogy a legütősebb mondatok az ő szájából hangzanak el… és van egy-két brutálisan horzsolós ötlete.

„I want to cut his feet off, not butter him!”

„Bit of an argument with a shovel.”

„Is his hand still in his mouth?”

„- Be lucky, eh?
- Yeah. I think I am.”
:-)

Összegezve, szerintem marha jó kis sorozat volt – azt hiszem, hamarosan sort kerítünk a második évadra is. :thumbsup:


8 megjegyzés:

  1. Ezt már én is leszedtem - mindkét évadot -, be van készítve nézésre. Gyanítottam, hogy jó lesz, de most megerősítettél benne.
    Még annyit, hogyha Katitól további megvető pillantásokra vágysz, nézd végig az Entourage-t... ott se túl rosszak a létkörülmények. :-)
    /Én most néztem végig az elejétől, és még a hatása alatt vagyok, pedig már vagy harmadszorra láttam mindegyik évadot./

    VálaszTörlés
  2. Na, megnéztem az első részt... és a helyzet az, hogy nem vagyok elalélva tőle. Összességében tetszik, biztosan végig fogom nézni, csak jelzem, hogy többet vártam.
    Abszolút nem pörög, néha fölöslegesnek tűnő dialógusok vannak benne, mintha csak az időt akarnák húzni, a végső nagy DURR pedig számomra totál kiszámítható volt... az lepett volna meg inkább, ha nem így történik.
    Szóval, a véleményem az, hogy nem rossz sorozat ez, vannak kellemes sajátosságai, de nem jobb egy hasonló, hollywoodi sorozatnál, sőt... csak halovány kistestvére. Ott azért profibb írók vannak, akik tudják, mire ügyeljenek. Ha már emlegettem korábban az Entourage-t, most is ezt hozom fel példaként. Bökj rá az Entourage 8 évadjának 79 epizódja közül bármelyikre, és látatlanban lefogadom, hogy az látványosabb, fordulatosabb és emlékezetesebb, mint a Mad Dogs 1. része. Igaz, sztoriban élesen más téma.

    VálaszTörlés
  3. Inkább most valami szegényesebb körülmények között élőkről néznék filmet... hogy felértékelődjön a szemében a mi házunk. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor a "Csúfak és gonoszak" a te filmed! :-)

      Törlés
  4. Írtam:

    "Az első rész határozottan lagymatagon csordogál"
    :-)

    A többi már nagyságrendekkel jobb. :sör:

    VálaszTörlés
  5. :-)

    És hogy mennyire jó film a "Csúfak és gonoszak"! :sör:

    Tényleg tervezem már egy ideje, hogy megnézetem Vele... :-)

    VálaszTörlés
  6. Na, végignéztem az első évadot. Hát, nem bántam meg, megérte a ráfordított időt... de semmi extra. Sőt, néha idegesített az idiótaság, amit a főszereplők műveltek. De hát biztos léteznek a való életben is ilyen életképtelen emberek.
    A végén Quinn viselkedését nem igazán értettem... de feltételezhetően majd a második évadból kiderül.
    Egyébként belenéztem a második évadba; ott kezdődik, ahol az első véget ért... szóval, van rá esély.
    A sorozathoz még annyit, hogy bár nem mutattak túl sok tájat (az erdei barangolásokat nem veszem annak), de így is akadt pár hely, amit volt szerencsém felismerni, hogy ott már jártam. Bár, tudom, hogy képtelenség, de az az öböl, ahonnan a bárkát elkötötték, nagyon-nagyon ismerős volt, de nem ám Mallorcáról, hanem a szomszédos Ibizáról. Valószínűleg csak hasonlít...

    VálaszTörlés
  7. "de így is akadt pár hely, amit volt szerencsém felismerni, hogy ott már jártam"

    :-)

    Olyan vagy, mint a Kedvesem. :-) Vele nem lehet úgy nézni egy filmet, hogy ne mondja azt: "én már itt voltam! kétszer!". :-)

    Eddig csak az Északi-sarkra, a Föld középpontjára, és az űrre nem mondta még ezt... :-)))


    Mondjuk, amikor elmentek a rendőrségre, akkor én is a fejemet fogva jajgattam, hogy "ennek meg mi a fene az értelme?!"... :-/

    De kíváncsi vagyok, hova akarják kifuttatni a második évadot, szerintem jól összehozták ezt a négy karaktert. :sör:

    VálaszTörlés