2012. június 7., csütörtök

Indigénés – A dicsőség arcai & The Woman in Black – A fekete ruhás nő



Indigénés – A dicsőség arcai

A II. világháború alatt Franciaország az észak-afrikai gyarmatairól toboroz csapatokat – akiket persze másod-, sőt, harmadrendű polgároknak tartanak.

Ahhoz, hogy csatlakozzanak az anyaország felmentéséhez, szítják bennük a „ti is franciák vagytok!”-hitet, de amikor beküldik őket a húsdarálóba, és eltávozás helyett balettelőadást szerveznek nekik, már mindjárt „büdös arabok”

Keserű film. Ahogy az ember nézi a megfelelni vágyást, a megaláztatások ellenére lelkes harci szellemet, az újabb és újabb pofonok után is pislákoló hitet és reményt („mi is franciák vagyunk!”)… az valahogy olyan mélységesen elkeserítő.

Mert tudjuk, hogy „nem, ti nem vagytok franciák… nem is lesztek _igazi_ franciák soha…”.
És még abban is csalódnak, aki tisztességes embernek látszik, aki szavatartónak hihető… aki – úgy tűnik – tényleg egyenrangúnak tartja őket. Ez mind-mind hamisság és áltatás.

De parancsra azonnal leszegett fejjel, habozás nélkül rohanjanak bele az ágyútűzbe…

A szereposztás remek: Jamel Debbouze, Samy Naceri, Roschdy Zem, Samy Bouajila és Bernard Blancan. :respect:
…de valahogy nem tudják igazi szerethetőséggel megtölteni a filmet. Én legalábbis az egész film folyamán csak valami végtelen szánalmat éreztem irántuk… :-(

És így már az ember nem tudja elővenni a „suspension of disbelief”-jét, és a legvégén, a hősies „városvédésükben” egyre-másra találja a bődületes taktikai baklövéseket…

…mert ki az az idióta, aki a csapat _mesterlövészét(!)_ pont az út menti fabódéban állítja fel?! Azon az úton jönnek be a városba a nácik, bakker! Mindenki _magas, jól védhető, belövések ellen téglafallal védett harcállást foglal el!_ Mindenki más! A mesterlövész meg az út menti fabódéban… Hogy a képességeit jól ki tudja aknázni… :eszemmegáll: Naná, hogy őt lövik ki elsőnek. :szerencsétlenek:

…mert ki az az idióta, aki ordítozva rohan be a házba, hogy kihozza a sebesültet: ezzel rögtön a vállról indítható páncéltörő célpontjává tenni magát és a megmenteni szándékozottat is?! :eszement:

Értem én, hogy a csatában másként jár az emberek agya… de könyörgöm… akkor legalább a mesterlövész?! Arra volt bőven idő, civilek! Nem két napja voltatok már ekkor katonák! :ehhh:

És a végén még megfejelik az egészet azzal, hogy a mindenkori francia kormány milyen „becsülettel és tisztességgel” _bánt (el)_ a veteránokkal…

A csata- és harcjelenetek korrektek, a szereplők megvannak, a történet tanulsága keserűen fájdalmas… mégsem sikerül egy igazán emlékezetes filmet összehozni a drámából.

Kár. :-(


The Woman in Black – A fekete ruhás nő



…és köszöntsük álló ovációval az „Ezt meg minek kellett leforgatni?!”-filmek csoportjának újabb tagját! :thumbsdown: :-P

Az 1989-es(!!!) verzió már annyira elavult volna?! A digitális filmtrükkök, a CGI és a 3D olyan plusz lehetőségeket nyújtanak, hogy azt muszáj volt a remake-ben kiaknázni?! Vagy olyan remek csavart tudtak adni a sztorinak, hogy az egészen más megvilágításba helyezi a történéseket, és az újszerű feldolgozás egy teljesen más, új film benyomását kelti?!

Hát egyik sem. :-(

Susan Hill 1983-as novellája kapott egy új verziót. Ugyanazt, kicsit másként – de semmi pluszt és érdemest nem kapott a remake. És én a magam egyszerű, faékszerű gondolkodásommal azt sem vagyok képes felfogni, hogy mi a fene olyan nagy cucc ebben a szimpla „bosszúálló kísértet” –történetben, hogy újabb feldolgozást érdemeljen meg?!

Daniel Radcliffe és Ciarán Hinds szerepelnek… szerepelgetnek… statisztálnak a történésekben.
A többiek még csak szóra sem érdemesek…

Üres ijesztgetés az egész, semmi több. :-P

Minek kellett ez a nagy nullát annyira hypolni?! …és minek kellett nekem ezt elhinni…?!?!

Eh… :-(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése