2022. október 31., hétfő

Get Duked! & Kilakoltatás & Heroes of the Empire

Három egymástól teljesen eltérő műfajú – mégis, egyformán nagyszerű, remek film. :respect:

 

Get Duked!

Épp ideje volt már végre (újra) kikapni egy remek, elborult angol vígjátékot.

Az ökörmarhaság fokozatai lehet, hogy valakit/valakikeket nem szórakoztatnak, de én nagyon jókat röhögtem ezen az agymenésen.

Három havernak (büntetésből) végig kell csinálni a skót felföldön egy amolyan cserkésztúrát, egy tanáruk felügyelete alatt.

Ám baromkodós cserkésztúra hamar túlélőtúrába csap át, amikor kiderül, hogy helyi elmeőrültek imádnak az ilyen magányos, elveszett hülyegyerekekre vadászni. :-D

A három haverből (akik igazából már indulásnál négyen lesznek – az is vicces :-) ) nekem a személyes kedvencem Lewis Gribben (Duncan, the Pyro) lett – aki szerintem tök olyan, mint a fiatal Marc Warren.

A film humora egyedi – ha neked bejön, remekül fogsz szórakozni; ha nem – úgyis kikapcsolod… ;-)

 

Kilakoltatás

Orosz Ákos miatt néztem meg, de imádott nagy kedvencem, a szépséges Mészáros Blanka is gyönyörködtetett. :-)

Ami miatt nagyon tisztelem ezt a filmet, hogy igazán nem vitte el a témát full drámába, és nem vitte el vígjátékba sem: emberi lett. Gyarlóságokkal, hibákkal, vicces jelenetekkel, és torokszorító pillanatokkal – valahogy úgy tudta hozni a helyzet mindkét oldalát, hogy egyensúlyban volt minden. Megmondom, a végén úgy álltam fel előle, hogy tökéletesnek találtam az élményt. :respect:

Benne volt minden, ami az embert emberré teszi: egyformán bemutatva a hibáinkat és erényeinket – nem volt benne egy teljesen fekete, vagy színfehér karakter. Ez talán a legnagyobb erénye.

Akadt benne olyan finom utalás is, ami nagyon tetszett: a Láng Annamária által megformált madárbarát rendőrnő egy könyvet olvasgat várakozás közben.

És az a töménytelen különböző karakter, akiket felvonultatott: a végrehajtótól, a rendőrön, a sintéren, a kommandóson, az aktivistán, a végrehajtást elszenvedő nénin, a szomszédokon, a családi kapcsolatokon, és a házra váró friss házaspáron keresztül.

Mindenkinek jár a nagy riszpekt. :sör:

De akit még én nagyon csíptem, az a Sintér Zolit megformáló Laboda Kornél. :sör:


„Kutyulik! Jó kutyulik! Gyertek, jó kutyulik! De sokan vagytok… Aszta-paszta, jó kutyulik! Még mindig vagytok…?! Ez nem jó hír…” :-DDD

Nagyon örültem, hogy újra egy remek magyar filmet láthatok – nagyszerű színészekkel. :respect:

 

Heroes of the Empire

Köpni-nyelni nem tudtam… egyfolytában a sírás fojtogatott… miközben néztem a geek-eket, akik… „hétköznapi” SW-fan létükre olyan nagy terhet vesznek a vállukra, amivel embernek sosem lenne szabad szembesülnie…

…és látsz gyerekeket borzalmas helyzetekben, amik láttán az ember szíve megszakad… amibe egy szülő simán belerokkanhat, amitől felnőtt ember elveszítheti ép elméjét…

…és jönnek ezek a kosztümös, beöltözött srácok, férfiak, akik derűt és hitet visznek.

Én nem tudnám csinálni. Hamarabb tébolyodnék meg, habzó szájjal, hisztérikusan sírnék, miközben saját tíz ujjammal vájnám ki önnön szememet – és üvöltve gyaláznám azt az Istent, aki ezt megengedi.

De én nem is vagyok az 501st UK Garrison tagja: ők 100x többek-jobbak nálam. :leborul:

Tudod, mondom így, négyszemközt: én már kiszerettem az SW-ből (Rian Johnson és Kathleen Kennedy* óta… :-P), de látva ezeket a meglett férfiakat, nőket, ahogy rajongásig szeretik** az SW-t – és olyan gyűjteményeik vannak, hogy a lakásukban órákig el tudnék nézegetni, mint egy múzeumban –, és amilyen szeretettel és lelkesedéssel beszélnek róla… valahogy bennem is megmozdította a réges-régi, messzi-messzi kisfiút, aki tátott szájjal bámulta a Halálcsillag ellen induló X-szárnyúakat.

És ez a karitatív tevékenységük, hogy gyermekkórházakba látogatnak, felderíteni a kis betegeket – vagy amikor végstádiumos gyerekek utolsó kívánságát teljesítik… az hatalmas empátiáról és humánumról árulkodik.

A temetésről meg ne is beszéljünk. Akkor leállt a szívem.

Sosem hittem volna, hogy egy geekekről, egy cosplayerekről szóló film után a „tisztelet és elismerés” szavak jönnek majd a számra. De így történt.

Az Erő legyen veletek, 501st UK Garrison – szükségetek van rá. :leborul: :megarespect:

 


 

*= Mátéval a napokban néztük meg az 1985-ös „Goonies”-t (ami még mindig remek egy kis film :sör: ), és döbbenten láttam a végén Kathleen Kennedy nevét… Ami akkor még nem volt szitokszó. :-P

**= a dokut 2015-ben, a „The Force Awakens” bemutatója előtt/körül forgatták… ki tudja… lehet, hogy azóta (Rian JohnsonObi-Wan…) már ők sem _akkora_ fanok… :-/ :gyagya:

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése