…amikor az ember csak néz, néz maga elé, és csak annyit
nyög: „aztakurta…”.
…aztán lassan, alig észrevehetően összeráncolja a
homlokát, és nem érti.
Mert egyrészről lezúzták. Széttépték, összerakták,
ledarálták, megrágták, és kiköpték. :sör:
Úgy, ahogy az csak a legnagyobbak sajátja. :respect:
Másrészről meg, valahogy olyan hiányérzete van… mintha
valami kimaradt volna… mintha valami hiányozna... Mint, amikor várjuk az
állomáson a vonatot, az jön is, időben, robogva, sípolva – de aztán meg
megállás nélkül elszáguld, mi meg ott állunk leesett állal a peronon, és nem
értjük.
Valaminek meg kellett volna történnie. De elmaradt.
És emiatt nem is tudom feltenni a filmre a koronát. :-/
De ettől még döbbenetesen jó mozi volt: hatásos,
gyomorkitépő, szívszorító, heroikus, dekadens, és végtelenül aljas. :leborul:
Kapásból négy olyan pillanatot tudok mondani, amit évek
múlva(!!!) is életem legnagyobb élményei között fogok felemlegetni.
1. A kitörés az utolsó kocsiból. Uram, adj erőt! A biztos halállal szembeni torokszorító, és
felemelő elszántság. A kitaszított páriák szívszorító, heroikus rohama. Amikor
már mindenki elszámolt az életével, és úgy dönt, nem féli a halált. :respect:
2. A tébolyodott baltás harc. Uram, irgalmazz! Centiken, millimétereken múlt, hogy nem taszította
le a trónról az Oldboy szöghúzó kalapácsos folyosói őrületét. Megveszekedett
volt. Eszelős. Egy hagymázas rémálom. Egy aljas, zsigeri vérfürdő. Mégis
feledhetetlenül hősies. :respect:
3. Curtis vallomása. Bocsáss
meg neki, Uram! Olyan érzés volt, mint amikor valakinek a torkán keresztül
tépik ki a beleit. Egyszerre iszonyodtam, undorodtam, gyűlölködtem, átkozódtam…
és ahogy mesélte a történetet, egyszer csak… elfelejtettem levegőt venni.
:megarespect:
4. A robbanás előtti pillanat. Uram, engedd őket Szent Színed látására! Amikor két ember egymástól
függetlenül úgy dönt, hogy a saját életénél van értékesebb: a gyermeke élete.
És habozás nélkül, a pillanat tört része alatt, összehangoltan cselekszik.
:leborul:
Igen, ilyen pillanatok tették naggyá ezt a filmet.
:respect:
…valahogy mégis maradt bennem hiányérzet. Valamiért nem
került a fejére a korona.
Az biztos, hogy Tilda
Swinton-tól már konkrétan félek – ahogy egy-egy szerep kedvéért átváltozik,
az a frászt hozza rám…
Másik oldalról meg nem nagyon tudnék kiemelni senkit a
filmből, nem mondanám senkire, hogy valami nagyszerűt alakított.
De a Történet, az valami brutálisan jó.
Nem tudom, hogy az eredeti képregény, Le Transperceneige ilyen zúzósan jó,
amit Jacques Lob, Benjamin Legrand, és Jean-Marc Rochette készítettek
:thumbsup: vagy a zseniális dél-koreai rendező, Joon-ho Bong gondolta újra, és rendezte meg úgy, hogy eldobtam tőle
az agyamat. :respect:
Legyen bármelyik: köszönet érte. :sör:
Vannak, akik az Elysium-mal hasonlítgatják össze,
azzal, hogy „ez is pont olyan”… :-PPP
Mert itt is, és abban is, a pária kasztból egy
felemelkedik a leggazdagabbak közé.
Jé! Tényleg.
Meg amikor egy majom csupasz tenyérrel szétpacsálja a
festéket a vásznon, az is pont olyan festmény, mint Michelangelo-é.
Pont, mi?! :-PPP
Hagyjatok már lógva! Kb. ilyen szintű a különbség a két
film között! :-PPP
…
Nagyon emlékezetes alkotás volt! :sör:
…de valami mintha hiányozna belőle.
Majd, ha rájövök, mi az, bekommentelem a poszt alá. ;-)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése