2012. július 25., szerda

The Raven – A holló



Ez egy nagyon sötét, nyomasztó thriller – és a műfajában teljesen jó! :sör:

Nem értem, miért „bántották” érdemein felül…

Leginkább a „From Hell – A pokolból” című filmhez hasonlítanám, mind történetileg, mind hangulatilag, mind minőségét tekintve. És nekem az is nagyon tetszett. :thumbsup:

John Cusack formálja meg Edgar Allan Poe-t, de szerintem meglehetősen felemás az alakítása.

A film első felében nagyon jól hozza a cinikus, alkoholista, kiégett, mégis hanyag eleganciát sugárzó, senkit és semmit nem félő és nem tisztelő írót.


…de a film második felében véleményem szerint „beleszürkül” a „szeretett lányt megmenteni akaró hősszerelmes” archetípusának sablonába, és sajnos feledteti korábbi érdekes és egyedi énjét.

Oké, hogy ez nyilván a kialakult helyzet, az éltre-halálra menő bújócska, az idővel való versenyfutás miatt van… de akkor is: a film második felében már egyáltalán nem olyan emlékezetes az általa alakított karakter.

Luke Evans bújik Fields nyomozó bőrébe – és végre egy olyan szerepben láthatom, amiben remekel. :sör:
Fields kemény és határozott, intelligens és művelt, szakmájának mestere, uralhatná is akár a vásznat, de amikor Poe jelen van, tisztelettel és alázattal engedi át neki a főszerepet – és ezzel az én tiszteletemet is elnyerte. :respect:


Luke Evans-t nem nagyon tartottam sokra eddigi munkái alapján (Clash of Titans, Immortals, Die drei Musketiere… :-P ), de itt valóban nagyon jót alakít. :thumbsup:

Brendan Gleeson-t pedig alig akartam megismerni… :eeekkk:  A „The Guard – A guardista” szerepében egy középkorú úriembernek láttam… Itt pedig határozottan egy _öreg_ embernek. De nyilván nem ő öregedett meg hirtelen, hanem ilyenre maszkírozták.

A múltkor kiemeltem a „God Bless America” kapcsán a Darko Entertainment logóját, hogy az mennyire determinálta a filmmel kapcsolatos előérzeteimet – most a „The Raven”-nél ugyanez történt, amikor végignéztem az (általam korábban még soha nem látott) Intrepid Pictures bannerét, amit nagyon ütősnek és hatásosnak találtam. :respect:

A film felütése nagyon kemény „cold open” – láttára a Kedvesem kis híján el is menekült… :-)

A történet alapvetően sötét és nyomasztó, fenyegetően lassan hömpölygő, de remekül vált sebességet és képes pörgésbe kapcsolni, és szerintem remekül interpretálja Poe munkásságát: James McTeigue nagyon jó munkát végzett. :sör:

Nekem különösen a „A vörös halál álarcát” felidéző jelenetsor tetszett… az valahogy igazán rendben volt. :respect: (Míg „A kút és az inga”-főtémájának feldolgozása valahogy… nem sikerült olyan jól.)


A nyomozás izgalmas és érdekes – és bár a befejezéssel nem voltam túl elégedett… de az utolsó perc végül is dobott egy olyat, ami miatt elégedetten álltam fel a székből. :thumbsup:

Szerintem teljesen rendben van ez a film: pontosan azt adta, mit vártam. :sör:

Aki szereti Edgar Allan Poe munkásságát és/vagy akinek bejött a „From Hell”, annak szvsz nem szabad kihagyni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése