2012. május 19., szombat

Get the Gringo – How I Spent My Summer Vacation – Börtönregény


…és megint egy remek akciófilm! :sör:

Oké, férfiasan bevallom, hogy nálam már egy ideje leírta magát Mel Gibson… :-/ Jobban belegondolva, a 2002-es Signs (Jelek) óta nem is láttam filmjét – ellenben olvastam az állandó balhézásait, meg azt, hogy már a kollégák sem nagyon akarnak vele forgatni…

Hol van már a klasszikus Lethal Weapon-sorozat? Hová lettél, Mad Max? Elmúlt a dicsőség, Braveheart…? :-/

…erre idetesz most nekem egy ilyen… bitang jó filmet! :eeekkk:

Komolyan mondom, voltaképpen kitől is lehetett volna várni egy remek akciómozit, mint Mel Gibsontól…?!
Hát, én aztán nem vártam tőle ilyesmit, az tuti... :-P

De erre ő mégis megmutatja, hogy az öreg harcos… nem vén harcos. :-) :thumbsup:

A Get the Gringo (megmaradok ennél a titulusnál) nem hoz semmi újat a szcénába, de amit hoz, azt maximumon, és vérprofin hozza.

Egy nagy rablás után az USA rendőrségétől és a maffiától üldözve a Mel Gibson alakította „Driver” (az igazi nevét sosem tudjuk meg) áttör a mexikói határon, ahol a helyi rendőrség – kellőképpen korrupt – erői fogják el, és miután lenyúlják a lopott pénzt, bevágják a börtönbe. Ami nem _szimplán_ börtön, hanem önálló „börtönváros” – állam az államban –, ahol a mindennapi túlélésért keményen meg kell küzdeni.

A börtönvárosban összehaverkodik egy kilenc éves kissráccal, aki mindent tud a benti hatalmi viszonyokról és hierarchiáról, miközben arcátlan merészséggel benne van minden „buliban”. Ám a fiú speciális helyzetben van: ő a benti maffiafőnök életbiztosítása, mivel ő az egyedül megfelelő donor a májátültetéséhez…


De hősünk nem ülhet „békésen a babérjain” (ha-ha…), mert a maffiavezér, akit meglopott, Peter Stormare, nem nyugodott bele az őt ért sérelembe, és mindent megtesz azért, hogy a pénzét visszaszerezze… és csúnya revansot vegyen azon, aki pofátlanul meglopta.

Már önmagában a „börtönváros” felépítése is olyan egyedülálló, olyan különleges, hogy az kiemeli a börtönös-filmek közül, de a csavaros terv, a pörgő akciók és Mel Gibson karizmatikus játéka biztosítanak minket arról, hogy ez a film igazi unikum a maga nemében. :respect:

Engem különösen a három cowboy megjelenésével kialakult akció nyűgözött le – egyenesen briliánsnak találtam. :thumbsup:


A „Végső Nagy Hajsza” pedig megkoronázta a film egészét. :sör:

A legvégét pedig lehet, hogy páran „túl ideálisnak/tökéletesnek” fogják tartani… de nekem kellett ez a befejezés. :yeahhh:

Mel Gibson pedig megmutatta, hogy még mindig oda tudja tenni magát. Én azt mondom, álljunk félre, ha ez a gringo megindul, muchachoes…


„Must see!”-kategória, nem vitás. :sör:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése