2024. április 24., szerda

Fallout s01

Elő a farbával…! Vagy a radioaktív baltával… ;-)

Baszki… nem is tudom, honnan kezdjem…

Talán onnan, hogy utálom a játékokból készült filmeket: mert ráugranak a gémerek és szétszedik, vagy épp felmagasztalják, mert jobb/rosszabb/pont olyan, mint a játék.

És ez engem taszít és feldühít: mert rohadtul nem vagyok egy nagy játékos.

(Írtam úgy anno számítógépes játékot, hogy folyamatosan vitatkoztam a programozókkal, mert nem értettem, hogy miért nem lehet megvalósítani egy-egy ötletemet, és miért kell a fantáziám szárnyalását lebutítani, mert a játék… hm… nem olyan „okos”. De legalább szép! Mondták nekem a programozók, úgyis a látvány adja el! Erre – miután a kibaszott bugos játék és a programozók miatt akkorát buktunk, mint Rottenbiller – a kritikák azt mondták: „a látvány szo-szo, elmegy, de a dialógusok marha jók voltak!”. Mindegy: régi sérelem, régi fájdalom – a heg megmaradt örökre…)

Úgy gondolom: talán a játékok rajongóinak készül egy-egy film/sorozat, de pont a rajongók miatt nem lehet/nehéz élvezni az eredményt egy szűz nézőnek. (Ez most… szép egy hasonlat lett… Sry.)

Mert olyan nagy a virtuális zaj körülötte, hogy nagyban befolyásolja a várakozásaimat/előítéleteimet.

Ám legnagyobb döbbenetemre: a Fallout mindezek ellenére (vagy… miatt?!) lett hatalmas kedvencem! :respect:

A hangulata valami egészen elképesztő, semmihez sem hasonlítható – varázslatos. :sör:

A zenék… A zenék meg: valami hihetetlen feelinget keltenek az emberben – és ez különösen akkor karcol, horzsol, de nagyon durván, amikor a képkockákon valami egészen mást látsz, mint amiről a dal szól. Pölö: egy brutális csata zajlik… és közben felcsendül Nat King Cole: I Don’t Want To See Tomorrow című száma… Az embernek libabőrös lesz tőle a háta – a jó értelemben! :sör:

Ella Purnell egy igazi gyöngyszem, egy aduász a filmben: akit minden percben imádtam – egyszerre, mint gyönyörű nőt, és mint végtelenül szerethető, ártatlan őszinteséget.

…akit a mocsok felszín percről-percre, részről-részre tesz egyre keményebbé, egyre realistábbá – ami egyszerre elszomorító, és felemelő. Mert látod, hogy nem elveszett „ostobácska naiva” – de a megkeseredése, megkeményedése… mégis fájdalmas a nézőnek.

Nagyszerű Főhősnő. :respect:

Walton Goggins… ne már…! Már előre utáltam a csávót, olyan hype övezte, mielőtt még egy kukkanást láttam volna az egészből… Eleinte beigazolódni láttam az előítéletemet… de a befejező részre, ahogy egyszerre állt össze a múltja – és láttuk a legkeményebb brutalitását a jelenben: valahogy… tökéletéssé vált a szememben. Igen, beismerem: Walton Goggins atomkirály. :leborul:

„Homeless radioactive cowboy with no nose… yep I could play that”
Walton Goggins

:thumbsup:

Aaron Moten… ne haragudj, tesó, de… te valahogy nem tudtál felnőni harmadik főszereplőnek: a páncélod lejátszott a vászonról.

Napokig el tudnám nézni, ahogy az Acéltestvériség végigháborúzza a felszínt, és harci páncélba öltözött, Pokol-típusú gépágyúkkal felszerelt lovagjai kíméletlenül átgázolnak az ellenségen!

…de téged nem látlak közben a lelki szemeimmel, Aaron Moten… :-/ Csak a csatapáncélt.Te bárki lehettél volna. :-P

Még egy valaki okozott csalódást: a Kutya, Dogmeat. Egész egyszerűen csípem a kutyákat: és folyamatosan láttam a filmben, hogy le se szarja a színészt, azt figyeli, hol a gazdája, aki irányítja – akit tényleg szeret. Ez engem minden alkalommal kizökkentett és kijózanított. Kár kutyákat beleerőltetni a filmekbe, ha nem tudják elhitetni, hogy a filmbéli partnerükhöz tartoznak – és úgy látszik, hogy 2024-ben sem lehet még ezt elérni. :-PPP Engem zavart.

Horkai Zoltán a vadállatokkal sokkal jobban tud dolgozni, sokkal inkább hihetőek az ő filmes jelenetei. :respect:

De vissza a Fallout-hoz: a történet remekül tekeredik-csavarodik, élvezettel lubickoltam a részekben – és a finom részletekben. A sorozat első feléig azt hittem, ez olyan zombi- és szörnyhentelős sori lesz, de szerencsére, nem is tévedhettem volna nagyobbat: így lett a kedvencem a Moises Arias által megformált karakter. :sör:

Nagyon várom vissza őt a második évadba – és biztos vagyok benne, hogy nem ment el „hibernálódni”. Tökösebb lett ő annál a sorozat végére. :thumbsup:

Az utolsó rész meg… öregem… Így. Ilyen zúzósan, ilyen húsbavágóan kellene befejezni minden sorozatot, és nyüszítve várná az ember a folytatást.

Én most ezt fogom tenni. :respect:

9/10

 "Tomorrow, so they sayWill be a lovely day,A bright new sun will suddenly break through,But I don't want to see tomorrow, Unless I see it with you.

 Tomorrow, so I hearThe clouds will disappear,The door to happiness will open wide.But I don't want to see tomorrow,Unless you're there by my side."

 Nat King Cole - I Don’t Want To See Tomorrow

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése