2020. szeptember 18., péntek

De Dag – The Day s01 and Jinn – Dzsinn s01

Tényleg csak pár szóban…

De Dag – The Day s01

 


A https://www.sorozatjunkie.hu/tag/de-dag/-n olvastam róla, és belevágtunk.

 Alapjában véve tetszett, érdekes volt a koncepció, jól csavarták a sztorit – de igazán nem dobtunk tőle egy hátast. 

Bankrablás a flamandoknál már eleve egy unikum, mert ugye, nem mindennap látunk ilyet, és érdekes-különleges az interpretálás is: egy adott időintervallumot 2x is látunk (egymást követő két részben), az egyik szemszög a rendőröké – a másik a rablóké, a túszoké és a kint rekedt hozzátartozóiké.

Nálam ott csúszott le (lejjebb…) a pontozás, amikor _”kijöttünk”_ a bankból. Ott éreztem pár rész „helybetopit”, ami nélkül nem lettünk volna kevesebbek, ha kimarad – cserébe viszont jobban pörgött volna a cselekmény… 

Az utolsó (két) rész viszont megint odatette magát, és merem mondani, hogy durván belemenős lett. :sör:

Összegezve: tíz részben (tizenkettő helyett) szvsz jobban ütött volna (talán nyolcban még jobb…?!), de így is kellemes élmény volt. Nem átütő, nem agyeldobós – de határozottan kellemes. :sör: 

Mondjuk, ez a kép meg olyan kellemesen áthallásos, hogy nem bírtam leküzdeni a vágyat – és beillesztem. :-D

 


 

Jinn – Dzsinn s01

Ami eszembe jut róla egy szóban: túlzás. 

Mert:

1.) túlzás, hogy egy 5x30 perces soriról úgy beszéljünk, hogy „sorozat”. Minisori – max. :-P

2.) durván túlzás, sértő és nem megérdemelt az imdb-s 3,5-ös lepontozás. Nem tudom, hogy kik és milyen véleményterror mentén taposták le a földbe, de merem állítani, hogy szimpla szemétség és rosszindulat.

Én 6-6,5-re értékeltem volna (ha mindenképpen értékelni akarom), és az 5x30 percével egyáltalán nem éreztem bántónak a könnyedségét, és az arab, young adult különlegességét. 

Kellemes volt, érdekes, voltak benne határozottan remek részek – voltak benne kevésbé sikerültek… de összességében simán el lehet nézegetni egy kis misztika, természetfölötti, horror beütéssel.

Mi egyáltalán nem bántuk meg a rászánt időt. :sör:

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése