2012. szeptember 22., szombat

Zhen Tou – Din Tao: Leader of the Parade




Megint egy unikum. :sör: Szerintem nem láttam még tajvani filmet… de most végre igen. :-)

Mindig is szerettem a taiko dobokat/dobosokat, és bár a din tao nem az – de… kövezzenek meg ezért a tajvaniak… szerintem igencsak hasonló.

És ezért rábuktam erre a filmre, mint a sas a csirkére. :-)

A döntésemnek örülök, helyesen tettem, nagyszerű időtöltés volt – egyrészt több/jobb, mint vártam… másrészt pedig kevesebb.

Én nagyon sok dobolást szerettem volna: izzó ritmust, halántékomon lüktető eret, torkomban dobogó szívet – amiből sajnos kevesebbet kaptam, mint szerettem volna, mint reméltem…

De a „szimpla” dobolásnál viszont többet kaptam – másrészt viszont ez a több néhol nagyon is ismerős, kitaposott ösvényre vitt…

…ám ezért mégsem kárhoztatom, mert összességében nagyon is elégedetten keltem fel a film elől, sőt – némely részeit azóta már párszor újra is néztem: és nektek is belinkelek két finom videót. Mert nem maradhat ki az életetekből. :sör:

Kezdve mindjárt ezzel a marha jó jelenettel:


Szóval, tipikus underdog-sztori, amilyet sport-, tánc- és lekvárfőző-filmekben láthattunk már párszor. (Talán csak az aknamezőn éti csigát gyűjtők és az illegális libatömők maradtak ki még a szcénából… de gondolom, hogy ezt csúf hiányosságot hamarosan pótolni fogják ők is! :grrr: :-D )

Visszatér a gyökereihez az elkóborolt fekete bárány, és azonnal összekap a tradicionális dobolást tanító apjával – valamint az apja testvére által vezetett rivális din tao csapattal.


A fiatal csikó kezdeti nehézségek után, mind apjával, mind a rivális bandával folyamatosan konfrontálódva, lassan összekovácsolja a csapatát, és végül a rivális banda is behódol nekik, és közösen hódítják meg az áhított csúcsot.

Szétspoilereztem? Ha láttatok már egy-két (…nyolc-tíz…) underdog filmet, akkor aligha.

Node, ahogy említettem volt, engem ettől függetlenül megvett a Din Tao: mert nagyon szeretem ezt a tüzes, vad dobolást, és a tajvani milliő is nagyon bejött.

A film végén pedig megdöbbenve olvastam utána, hogy egy létező din tao csapat, a Chio-Tian Folk Drum and Arts Group ihlette az alkotást, sőt, az egyik szereplő a Chio-Tian Group egyik legrégebbi aktív tagja, Chen Shi-min volt – amin szimplán ledöbbentem, mert annyira élt a képernyőn/vásznon, hogy biztos voltam abban, hogy színész. :respect:

Itt egy link, ahol néhány elképesztően jó fotó található Chen Shi-min-ről:


Ápdét: ...és hogy ne legyek már annyira udvariatlan: Rich J. Matheson készítette a fantasztikus fényképeket. :sör:

Közben azon gondolkozom, hogy nem tudom, hogy ki lenne erre a filmre igazán vevő…

Talán egyrészt az, aki szintén szereti a vad, harci dobokat – másrészt pedig az, aki kíváncsi arra, hogy ezek ott, Tajvanban, hol és hogyan élnek. Mert akad egy-két gyönyörű kép, egy-két lélegzetelállító tájról…


Harmadrészt, aki szereti és sosem unja meg az underdog filmeket. Mint én. :-) :sör:

A Din Tao engem többször megnevettetett… párszor elszorította a szívemet… és jónéhányszor fellelkesített. Valahogy, olyan értően játszottak az ember lelkén… talán túl értően is… de ne kötekedjek. :sör:

És a végére be kell tegyek egy fellépési videót a Chio-Tian Folk Drum and Arts Group-tól, ami szerény, nyomott, egyvágányú véleményem szerint egyszerűen fantasztikus. :respect:

Felhívom a szíves figyelmeteket arra, hogy a csapat élén, a vezérdobos nem más, mint a nagyszerű Chen Shi-min. :thumbsup:



(Ha ez sem győzött meg benneteket, akkor szerintem ne nagyon erőltessétek ezt a filmet… :-P :-) )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése