2013. július 17., szerda

Shootout at Wadala





A Hindi Feliratosoknak hála :sör: :-) most fedeztem fel magamnak Sanjay Gupta Shootout-trilógiáját – ami jelenleg még „kiforrás alatt” van, ugyanis egyelőre két rész készült el belőle, a harmadik tervezési fázisban.

Az első része 2007-ben készült el, a „Shootout at Lokhandwala”, ami egy megtörtént, 1991-ben, Lokhandwalában valóban lezajlott lövöldözés története. Ezt Sanjay Gupta ötletként és forgatókönyvíróként jegyezte.

A (tervezett) trilógia második etapja 2013-ban készült el, ami egy amolyan „prequel”.
Ez a Shootout at Wadala, ami egy 1982-ben, Wadalában valóban lezajlott tűzharc története. Ezt Sanjay Gupta ötletként, forgatókönyvíróként és rendezőként is fémjelzi.


Én a „Lokhandwalát” még nem láttam – de határozottan érdekelni kezdett a Wadala után. :sör:

És talán még „jó” sorrendben is fogom nézni, hiszen mindjárt a prequellel kezdtem. :-)

…bár… lehet, hogy a 2013-as Wadala már kiforrottabb, mint a 2007-es Lokhandwala, és így lehet, hogy visszaesésnek fogom megélni… Ki tudja? Majd meglátom… :-)

Mindenesetre a Wadala nekem eléggé bejött. :sör:

A főszereplő gengsztert, Manya Survét alakító John Abraham szerintem nem csak hogy remek választás volt, de nagyon jól/jót is alakított. :thumbsup: Különösebben nem érdekel, hogy 2003-ig, amíg a film világa fel nem fedezte, modellként dolgozott – ez a srác akkor is igazán jó színész. :sör:


Nekem pont az tetszett, hogy John Abraham nem az a „lányos férfiszépség”, mint Hrithik Roshan (akit egyébként bírok! :sör: ), és nem is az a „felpolírozott műmájer”, mint Salman Khan – hanem sugárzik belőle valami nyers, sötét, fenyegető erő: és ezáltal nekem hiteles. :respect:


(Most kérek elnézést mindenkitől, akiket a fentiekkel megbántottam! :sry: Ez csak egy csöndes vélemény innen, Egyvágányú, Régivágású Macsóságból… ;-) )

Aki viszont kissé zavart, az a nála jóval magasabban jegyzett, igazi indiai szupersztár, az Afaaque Bagwaan felügyelőt alakító Anil Kapoor.

Nem a színészi alakítása miatt éreztem vele gondot, hanem azért, hogy „összeeresztették” pusztakezesben őt, és John Abrahamot – és kissé nevetségesnek találtam (SPOILER!), hogy az „elkényelmesedett” rendőr lenyomta a szálkásra gyúrt, láthatóan kétszer olyan erős, képzett pusztakezes harcos gengsztert…

Oké, azt azért leszögezem, hogy a Veerát alakító, többszörös indiai testépítő bajnok, Sanjeev 'Tiku' Chadháról – akit a film kapcsán az imdb „nagyvonalúan” meg sem említ… pedig nem mellékes, vagy elhanyagolható a szerepe :shameonthem: :-( ) – pedig egyenesen ordít, hogy ha akarná, Kapoort és Abrahamot egyszerre lenne képes belehajtogatni egy konzervdobozba… és ez különösebb erőfeszítésébe sem kerülne. :-) :thumbsup: :cool:


De végül is ez a film értékén nem változtat sokat… csak engem zavart egy kicsit. :-)

Számomra úgyis Sunny Deol lesz és marad a „legyűrhetetlen őserővel megáldott indiai filmsztár” archetípusa. :respect: Ám ez majd egy későbbi posztomban kerül kifejtésre, amikor majd megírom rivjúmat a Gadar: Ek Prem Katháról… ;-)

Fontosnak tartom megemlíteni, hogy nem csak kigyúrt macsók nyomulnak a filmben, hanem (vérbeli bollywood-i filmhez illően :-) ) elképesztően gyönyörű hölgyek is… :-)

Mondjuk, finoman szólva is az asztal alá aléltam, amikor megláttam a Lailát alakító Sunny Leonét… :eeekkk: :-)



Hé! Most veszem észre: annyit fecsegtem arról, hogy ki-hogyan néz ki ebben a filmben, hogy a sztoriról szót sem ejtettem…! Bonyek… :-)

Sztori: egy gengszter felemelkedése és bukása. Ennyi. :-)

Mondjuk, azt azért leszögezem: engem egész végig lekötött és egy percét sem untam – amin meg is lepődtem…

Valahogy nagyon jól szövik a szálakat, és a történet egyre jobban berántja az embert – és képessé teszi arra, hogy egy gengszterért szorítson. :ayemanya!: :cool:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése