2013. június 3., hétfő

Family Tree s01e01-e02 The Box – Treading the Boards & Father Brown s01e01-e03 The Hammer of God – The Flying Stars – The Wrong Shape



Family Tree s01e01-e02 The Box – Treading the Boards


Nincs mit tenni: gyengém az angol humor… :-)

Drága Kis Feleségem :-) (mert immár az! :-) ) kissé zavartan és értetlenül nézte, ahogy harsányan röhögök – olyan részeknél, amikben ő nem látta-érezte-értette a tréfát… :-)

Kis finomságok, apró szúrások, elkerekedett szemek és eltorzult fejek… én nagyon sokat és nagyon hosszan röhögtem rajta. :-D

Igaz, rendkívüli módon csípem a főszereplő Chris O’Dowd-ot ( The IT Crowd, FAQ About the Time Travel) és tőle sokszor elég egy arcizomrándulás, és már rögtön le is veszem a poént. :-)

Gyakorlatilag nyomtam egymás után a két epizódot – és toltam volna a többit is, ha lenne, annyira berántott.

Mondjuk, azt nem nagyon vágom, hogy az HBO milyen fantáziát lát egy ilyen totál BBC-(s)re írt, virtigli angol sitcomban… mert nem tudom, mennyire fogja hozni az általuk elvárt nézettséget (engedtessék meg nekem némi borúlátás: semennyire… :-( ), de én azért örülök, hogy (ha valószínűleg csak egy évadig, de) láthatom ezt a sorozatot. :thumbsup:

Pár szó az alapsztoriról: a Chris O’Dowd által megformált Tom Chadwick egy különös tárgyakkal teli dobozt kap egy általa nem ismeret nagynénikéjétől. És mivel éppen se munkája, se barátnője nincs – ám ráérő ideje annál inkább –, ezért elhatározza, hogy utánajár a doboz tartalmának: és ezáltal a felmenőinek, és családfájának.

Tomot a kutatómunkában lelkesen segíti haverja, Pete (Tom Bennett) – mert minden jó komédiába kell egy jófej buddy-haver… :-) Valamint aktívan igyekszik Tomnak egy új csajt összehozni. :-)


Tom pedig az „eredményeiről” mindig beszámol apjának, Keith-nek (Michael McKean), aki a régi sorozatok nagy rajongója – és húgának Beának (Nina Conti), aki pszichés problémái miatt állandóan egy majom kesztyűbábot mozgat és beszéltet.

Oké, ez a „bábozós”-téma nekem sem tűnt/tűnik túl eredeti ötletnek, de egyelőre nem zavar – és néha kap pár jó „one-liner”-t a „majom” is… :-)

Most talán csodálkoztok, hogy ha szerintem annyi benne a jó poén, akkor miért nem idézgetek belőle: nos, azért nem teszem, mert szerintem tényleg _annyi_ remek humor van benne, hogy nincs szívem ezt, vagy azt kiragadni – amondó vagyok, egészében kell felfedezni és élvezni. :sör: :-)

Oké, egy idő után anno a „The IT Crowd”-ba is beleuntam (szerintem, egy-egy hatalmas poén volt benne részenként, de egy idő után untam/lusta voltam csak azért végignézni az epizódokat… :-/ ), ám most a Family Tree-nek mindenképpen adok egy kis kifutást… :thumbsup: :-D


Father Brown s01e01-e03 The Hammer of God – The Flying Stars – The Wrong Shape


Ha nem az lett volna „tag”-ként kiírva mellé az imdb-n, hogy „Drama, Mystery”, akkor bele sem fogok…

…de így „beetettek”. Vagy mondhatom azt is, hogy _átvágtak_. :-/

Mert ez bizony nem annyira „dráma” – még kevésbé „mystery”… Leginkább _csak_ sima „crime”.

Ráadásul abból sem amolyan „Sherlock”-osan friss, felújított és felpörgetett, hanem Miss Marple-féle, teázás és sütizés közben, garden party-kon figyelgetős – amit egykor nagyon szerettem/szerettünk, de mára jócskán eljárt fölötte az idő… :-(

És ami a döbbenet, hogy meg sem próbálták egy kicsit modernizálni, egy icipicit frissítene, felpörgetni, feszesebbé tenni – vagy ha igen, háááát… akkor az egy érdekes baleset. :-///

Hiába bírom, és tartom jó választásnak a főszereplő Mark Williams-ot (Harry Potter), de ő sem tud ezzel az 1910(!!!) és 1936(!!!) között született anyaggal csodát tenni.


G. K. Chesterton (1874-1936) a maga idejében nyilván remek kortársa volt Sir Arthur Conan Doyle-nak (1859-1930), de Father Brown karaktere nem nagyon ér Sherlock Holmes nyomába – és sajnos nem sikerült (vagy nem is próbálták…?) úgy leporolni a munkásságát, mint tették azt… de ezt már mondtam. ;-)

Az első részt még csak-csak elnézegettük… de a másodikon már elgondolkodva össze-összenéztünk… és a harmadik alatt már bátran kijelentettük: unalmas. :-/ Sajnos. :-///

Lehet, hogy Brown atya történetét még 1974-ben (ITV, 13 episodes – Father Brown:  Kenneth More) még érdemes volt egy-az-egyben képernyőre vinni, de így, ebben a formában…

…már sajnos nem működik 2013-ban. :-(

Nálam/Nálunk biztosan nem. :-///

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése