2013. április 24., szerda

Endeavour s01e01 – Girl




Az ITV1, úgy látszik, tud jó krimiket is forgatni! Nem csak „amolyan” „Broadchurch”-féléket… :-P
:-)

Oké, ezt az oldalszúrást nem bírtam kihagyni: mea culpa. :sör:

De nekem nagyon fájdalmas a „Broadchurch”-élmény. :-/
(Próbáltam eddig lapítani, hátha a Kedvesem – akinek viszont… sajnos… tetszett – megfeledkezik róla, és nem kell a maradék 3 részt végigszenvednem… Ez eddig működött is :-) de tegnap az „Endeavour” végén volt pofája az ITV1-nek benyomni egy „Broadchurch” reklámot, és Katicám felcsillanó szemmel érdeklődni kezdett, hogy mikor nézzük tovább… :eeehhh: :-)
Ezt csak azért írtam, hogy lássátok: nekem se könnyű… :-/ :-) )

Szóval: Endeavour.

A Colin Dexter által 1975 és 1999 között írt „Inspector Morse”-regényekből már készült egy 7 évados, 5 speciális epizóddal megtűzdelt, 33 részes tévésorozat, amik 1987 és 2000 között kerültek bemutatásra.
John ThawDetective Inspector Morse; Kevin WhatelyDetective Sergeant Lewis; James GroutChief Superintendent Strange
:respect:

2012 januárjában mutatták be az új „Endeavour” első részét, ami gyakorlatilag egy amolyan egész estés pilotként felvezette a 4 epizódból álló évadot, az pedig 2013 áprilisában indult útjára.

Sajnos, mindezen információknak nem voltam birtokában, amikor felütöttem az első részt, így balga módon nem a „nulladik”, hanem az első résszel nyitottam. :-/
De hamarosan bepótolom a pilotot, ígérem! :-)

Annál is inkább, mert nagyon bejött az első epizód. :sör:

Mert akárhogy van, az angolok tudnak jó krimiket készíteni: oké, lehet, hogy valaki inkább az amerikai-stílre esküszik, de én meg bevallottan anglomán vagyok. Gyerekkoromban faltam az Agatha Christie és a Sir Arthur Conan Doyle fémjelezte krimiket, szóval, nekem nagyon bejön az ezekhez hasonló hangulat, ez a „ködös Albion”-feeling.

És az „Endeavour” is ebből a köntösből bújt ki. :thumbsup:


1965-ben járunk, Oxfordban, ahol a nagyon szimpatikus és szerethető Shaun Evans (The Take, Whitechapel) formálja meg a fiatal nyomozó, Endeavour Morse karakterét, aki a Roger Allam (The Woman in Black, The Angel’s Share) alakította Fred Thursday felügyelő szárnyai alatt bontogatja istenáldotta tehetségét.

A nyomozásról illetve a film történetéről nem is ejtenék feleslegesen sok szót: kellemesen összetett, sok ismeretlenes egyenlet. :sör:

Talán csak annyi, hogy Endeavour Morse különös módszerét és következtetéseit sem felettesei (kivéve természetesen Thursday felügyelő), sem társai nem szívlelik, így a _majdnem_ „sherlock”-i képességekkel megáldott nyomozó kénytelen egyedül, illetve a vele szimpatizáló, barátságos, de egyszerű :-) Sean Rigby által hozott Jim Strange közrendőr segítségével nyomozni.

Ettől a „_majdnem_ „sherlock”-i kitételtől nem kell megijedni: a nyomozó nem klónja, vagy utánzója a neves elődnek, de képességei adottak ahhoz, hogy egyszer hasonló kvalitás legyen – ám jelenleg még tapasztalatlan zöldfülű. :-)

És ismerkedik a(z igazi) rendőri munka csínjával-bínjával – miközben ügyelnie kell arra, hogy bármennyire is biztos saját feltevésének/nyomozási irányának helyességében, azt úgy interpretálja a környezete (felettesei, kollégái) felé, hogy azok ne érezzék magukat teljesen hülyének… :-)

…különösen akkor, ha szeretne (még egy darabig…) a testületen belül maradni. :-)


Összegezve: várom a következő… illetve, az előző részt! :-) Remek kis élmény volt!
(Nem úgy mint a Broa… hagyjuk. :-P ;-) )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése