2013. április 25., csütörtök

Endeavour s01e00 & Franklin & Bash s01e04-e06



Endeavour s01e00


Nem hittem volna… :respect:

Nem hittem volna, hogy az első… akarom mondani, a „nulladik” :-) rész tényleg (ennyivel) jobb, mint a második… akarom mondani, az „első”. :-)

Remélem, érthető vagyok…?! :-)

Ha javasolhatom, amennyiben rászánjátok magatokat az Endeavour-szériára (amit melegen ajánlok!), ti már rögtön sorban haladjatok a részekkel, jó? :-) Egy fokkal kellemesebb lesz az élmény – és talán nem is csak eggyel. :sör:

Most látjuk, ahogy a rendőriskolában frissen végzett Endeavour Morse (akit itt is Shaun Evans alakít :thumbsup: ) először kerül ki ki egy kerületi kapitányságra, a „való életbe”, és éppen Fred Thursday felügyelő (akit szintén Roger Allam formál meg!) keze alá – aki kezdetben nemhogy nem veszi a pártfogásába, hanem nem is nagyon vesz tudomást a fiatal nyomozóról.

 
…és az ügy, amibe belecsapnak, karcos-kemény.

„"Dear, dear"? A young girl strangled and left naked in the woods, and all you can say is "dear, dear"?!.”

A sztori megint nagyon kellemesen kuszálódva, összetetten bonyolódik – és én nem kicsit döbbentem meg, amikor a gyilkos kilétére fény derült…

…és ezt imádom!!! :sör:

Ha meglepnek! Ha csavarják a szálakat! Ha összezavarnak, ha felkavarnak… és a végén pedig elégedetten csettintve hátradőlve azt sóhajtom: „hát persze…! tényleg…!”. Mert belátom, hogy minden apró részlet stimmel, minden ebbe az irányba mutatott… de hagytam, hogy a film történése dezorientáljon – és bementem a málnásba. :-)

Nagyon jó a sztori és szépen épül fel, ahogy Thursday felügyelő felfigyel Endeavour képességeire és elszántságára – mégha az rutintalansága miatt néha triviális csőbe is fut.
 

És az is nagyon tetszett, ahogy Thursday felügyelő kőkeménységét és kérlelhetetlenségét felépítik…

„Mr. Samuels has come over with a nosebleed. I told him to keep his head back. You can keep the hanky.”

Aki még nagyon tetszett ebben az epizódban, az a gyönyörű Flora Montgomery


…nem csak a szépsége, de színészi játéka is elismerésre késztetett. :flower:

Valamint muszáj kalapot emelnem a csak igen rövid ideig képernyőn lévő John Light előtt, aki a titkosszolgálati tisztet alakítja: de olyan karcosan, és jeges professzionalizmussal, hogy őt látva az embernek kiül a dér a homlokára. :respect:


…és amikor kiderül, hogy morális tartása is van, nem csak egy „robot” titkosszolga, még inkább megkedveltem.

„'Fun'? A schoolgirl coerced into bed round from one dirty old sod to another like the Sunday sprouts, 'fun'? For you and your mates, maybe.”

Nagyon egyben volt ez a nyitóepizód, nem tudok (negatív) fogást találni rajta. :thumbsup:

Legfeljebb annyi, hogy másnak is feltűnt már Endeavour és Sherlock hasonlósága… :-)


…de ehhez én továbbra is annyit mondok: legalább annyi mindenben el is térnek, mint amennyiben hasonlítanak. Két nagyon okos, rendkívül érzékeny szenzorokkal rendelkező nyomozó – két különböző ember. :respect:

Amit még mindenképpen szeretnék megemlíteni az a készítők egy nagyon emberi gesztusa: egy tribute, tisztelgés a „nagy előd”, a „klasszikus” Endeavour nyomozó, John Thaw előtt. :leborul:


„What you've got to ask is: where do you see yourself in twenty years?”

…és milyen jó, hogy utána olvastam tegnap a sorozatnak, mert anélkül nem vettem volna észre ezt. :sör:

Akarok még Endeavour történetet nézni. :thumbsup:


Franklin & Bash s01e04-e06


Én a feledhetetlen és utolérhetetlen „Boston Legal – Jogi játszmák” óta nem láttam ilyen humoros és szórakoztató ügyvédes-tárgyalótermes sorozatot… :-) :-) :-)

Minden egyes epizódján többször felröhögök, majdnem végig vigyorgok – de a „feelgood”-érzés minden egyes epizód első pillanatától az utolsó másodpercéig végigkísér… :respect:

A dialógusok frissek és szellemesek, a karakterek élettel telik, a tárgyalások nem szokványosak.

Áhhh, a fene se akar ezen tovább vekengeni: inkább nézem. :-)

És nézzétek ti is! :sör:
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése