2024. május 5., vasárnap

Late Night with the Devil

„We are entering a satanic age! Anyone who can't see that is blind!”

Nyomasztó… sokkoló…

Tegnap késő este, a film után, ellenőriztem az összes nyílászárót, hogy biztosan zárva vannak-e, elhúztam a függönyöket, és még egy órán keresztül golfot néztem, hogy megnyugodjak…

(Mintha a nyílászárók zártsága bármit is ért volna a filmben látott démon(okkal)/ördöggel szemben… :gyagya: )

Nem vagyok egy horrorfilm rajongó, de van három, amit maximálisan értékelek: Prince of Darkness – A sötétség fejedelme (1987), The Blair Witch Project – Ideglelés (1999), Saw – Fűrész (2004).

Hja, tudom, elég szűk lista – és bár néztem jópár Stephen King-filmet is, mégse sorolom egyiket sem ide. Meg egy csomó mást se… (Alien, Thing, The Fog, Predator…etc.)

(Ellenben ugye van pár horror-sorozat, amiket igencsak szintén nagyon csípek, de most az egész estés filmekről van szó.)

Ez a három, amikre évekkel később is megemelem a kalapomat, és elismerően biccentek.

…és azt hiszem… hogy most a Late Night with the Devil is fellépett melléjük a képzeletbeli dobogóra/emelvényre.

Utálom, rühellem, megvetem a „jump scare”-eket, amiktől szívbajt lehet kapni… Olcsó, bazári ijesztgetés, mint a youtube-on lévő „scare prank”-ek. :-PPP

De a Late Night nem ezzel operál… lassan főz bennünket, mint a békát. És az eleve fenyegető közeg egyre jobban válik sötéten rémisztővé… majd halálos fenyegetéssé… végül őrült, őrjöngő káosszá.

Sose baszakodj az ördögökkel, meg a démonokkal. Sose nyúlj Ouija-táblához, woodoo babához, megszállt vagy megrontott tárgyhoz – és legfőképpen, ne idézz meg semmit sehonnan. Mert rohadt nagy szarban leszel, ha megjelenik.

Ez az én mottóm.

A Late Night nyugtalanítóan félelmetes film, végig érzed, hogy itt valami rohadt nagy baj lesz – és be-beköszönget a démoni fenyegetés, egyre kézzel foghatóbban, egyre valóságosabban, egyre veszélyesebben… hogy a végére eljussunk a teljes beszarasztáshoz.

Carmichael Haig (Ian Bliss) szkeptikus csalóleleplezője sokáig tartja bennünk a hitet, hogy minden, amit láttunk, amit látni véltünk, az mind csalás, átverés, bűvésztrükk, tévés trükk.

De az elejétől bennünk van a vezérhangya (mert tudjuk a film címét is, igen… :-P ;-) ), hogy… te… ez szerintem… lehet, hogy mégis tényleg megtörtént…

Mondjuk, a megszállt Lilly (Ingrid Torelli) olyan félelmetes volt az első pillanattól, hogy a hideg rázott ki tőle: és állandóan a kamerába, az én arcomba nézett, mintha tudná, hogy ott vagyok… és méregetne, mint ragadozó a préda könnyűségét…

A csúcs/a mélypont/a legdurvább jelenet pedig számomra itt kezdődött:

Carmichael Haig: Now, Gus...
Gus McConnell: Hmm?
Carmichael Haig: ...tell me all about this vermiphobia of yours.
Gus McConnell: I'm sorry. My what?
Carmichael Haig: Your morbid fear of worms.

Itt azt mondtam magamban: „nenenenene…!” – mert tudtam, hogy valami brutális jön…

…és jött is. Garantálom: ha eddig nem volt vermifóbiád, ezentúl lesz.

És ott van a csontvázruhás fószer… baszki… attól a jeges borzongás futkosott a tarkómon, pedig egy rohadt szót nem szólt (naná!!!), és semmi támadó/fenyegető mozdulatot nem tett. Csak ült, vagy állt… és nézett. A hátam borsódzik tőle most is, ha csak rágondolok.

A vége pedig… a totális freakshow… a madness…

Nem, nem tudom, hogy lehet-e ajánlani ezt a filmet bárkinek is. Nem megy-e túl minden határon azzal, hogy valós, megszokott, ismerős közegbe, egy talkshow-ba, amit mindenki néz, vagy nézett valamikor… odahelyezi a földöntúli, a megfoghatatlan, sötét árnyakat a nappalinkba. Talán az ördögöt magát…

…ami ellen nincs védelem.

Szeretem a hasonló stuffokat, de csak akkor, amikor fel lehet venni ezekkel a démonokkal, szörnyekkel, ördögökkel a harcot – amikor létezik olyan fegyver, ima, harcos, vagy angyal, aki méltó ellenfélként áll fel velük szemben.

Amikor csak tombolnak a védtelenek között, mint vérszagtól megvadult görény a csirkeólban… az azért brutális. És nyomasztó.

Csak erős idegzetűeknek. :sör:

Hja, és van benne egy ijesztő, démonokkal cimboráló, (ember?!)áldozatokat bemutató szekta, és a vezetőjének a neve szerintem nagyon olyan, mintha magyar gyökere lenne: Szandor D’Abo (Steve Mouzakis)…

„And so it is done!”

 

Utóirat: rákerestem egy kicsit, és azt írják, hogy Szandor D’Abo egy valóban létező figura, Anton Szandor LaVey (születési neve: Howard Stanton Levey) ihlette, aki 1930 és 1997 között élt, és a Sátán Egyházának alapítója és főpapja volt. No comment.

Nah, ennyi most már tényleg elég a témából. Ról. :-/

 

2024. május 4., szombat

Rebel Moon: Part Two – The Scargiver

 

„Aztakurva…” – ez lesz a mai rivjúm mottója.

Mindjárt kiderül, hogy miért…

…mert a mottó teljes egészében így hangzik: „Aztakurva… mi volt ez a szar?!”.
:-PPP

„Ahol vétenek az igazság ellen, oda repít paripánk! Ahol a nép szenved, oda sietünk! Ahol veszélyben a szabadság, ott terem máris… a három amigó!”

Igen, igen, igen… ugyanis ez már nem A hét szamuráj, A hét mesterlövész, és/vagy az Üzenet az űrből tribute-ja, hanem egy Adam Sandler és Melissa McCarthy közös gyermekeként elkészített 2024-es paródia a feledhetetlen 1986-os Három amigóról. És még annak sem érhet a lába nyomába se… :-PPP

Baszki… én nem tudom, hogyan kerültünk egyáltalán ide. :eeekkkkkk:

53 percig NEM TÖRTÉNT BENNE SEMMI.

Ned Nederlander: Lássuk csak, mi az, amihez a Santa Poco-iak különösképpen értenek?
Egy falusi nő: Tudunk varrni!
 Dusty Bottoms: Ezt nevezem! Varrni! Bár előbb tudtuk volna…”

Mert mi az, amihez a Veldt bolygólakók a legjobban értenek? A földművelés! Bár előbb tudtuk volna…

Akkor inkább nem hívtunk volna ide egy csatahajót, hogy lemészároljanak mindannyiunkat. Egy rakásra.

5 napunk (mondom: ÖT napunk!!!) van addig, amíg ideér a csatahajó: ebből az öt napból háromban aratni fogunk, a maradék kettőben meg önmegsemmisítő alagútrendszer építünk, és minden falusi megkapja sűrítve a három hónapos alapkiképzést. Mondom: _a maradék két nap alatt_.

Hja, és (aratás) közben kidolgozzuk a remek cselekre, valamint eszméletlen ravasz taktikai és stratégiai húzásokra épülő védekező háborúnkat.

...

Tudod, amikor anno „A 13. harcosban” Antonio Banderas egy óra alatt megtanul egy nyelvet úgy, hogy csupán a tűz körül beszélgető viking harcosokat hallgatja, az valami remek fantasy húzás volt.

Ez meg itt nettó hülyeség: a néző teljes idiótának tartása. Nyers, zsigeri dilettantizmus.

Lucky Day: Ned! Dusty! Emlékeztek „A sok-sok amigó” című filmre?
Ned Nederlander: Igen!
Lucky Day: Emlékeztek, mi történt a végén?
Ned Nederlander: Gondolod, hogy sikerülhet?
Lucky Day: Sikerülnie kell! Ez az egyetlen reményünk!”

…és… anyám, borogass… az a maradék két nap… lázas készülődéssel, izgatott tüsténkedéssel telik. Ahogy az egyszerű földművesek felkészülnek a csatahajó, és vagy ezer állig felfegyverzett, profi gyilkos fogadására: akik nagy általánosságban, elenyészően kevés kivétellel, minden ismert normál, és normálatlan helyzetben kábé 5-10 perc alatt az őskőkorba lőnék vissza az egész bolygót…

Ned Nederlander: Varrjon, öreganyám! Sebesen, mint a szél!”

És a remek STRATÉGIA! A TERV! Ami a biztosnak látszó vereséget győzelemmé tudja változtatni!

Hááát… az egy nagy rakás szar.

Gyakorlatilag olyan ALAP dolgokra nem voltak felkészülve, hogy majdnem megadják magukat már akkor, amikor még egy fegyvert sem sütöttek el… Nabaszki…

Ned Nederlander: Mondd azt, hogy megdöglünk, mint a kutyák!
El Guapo: Mit?
Ned Nederlander: Mondd, hogy megdöglünk, mint a kutyák!
El Guapo: Megdögletek, mint a kutyák!
Dusty Bottoms: Nem! Nem döglünk meg, mint a kutyák! Harcolni fogunk, mint az oroszlánok! Mert mi vagyunk…
Lucky, Dusty, Ned (együtt): …a három amigó!”

Oké, mégsem sikerült olimpiai csúccsal letenni a fegyvert: de ott vannak a védtelen nők és a gyerekek, akik látszólag egy ember felügyeletére vannak bízva: de történetesen az az egy ember éppen a Galaxis legveszélyesebb kétkezes kardforgatója. Vagy kétkezeskard forgatója. Esetleg egy-egy kard egy-egy kézzel forgatója, mindkét kézzel. Vagy… hagyjuk.

A nyomorult, lőagyú katonák két perc alatt szétszedik a nőt: és utána a nők és a gyerekek(!!!) ósdi flintával, meg zsebkéssel veszik fel a harcot…

El Guapo: Tetszenek ezek a fickók! Igazán mulatságosak! Jefe, öld meg az egyiket.”

Azt a beborult stratégiát, bonyek! Hannibál nem szánta ennyire halálra a félmeztelen, csupasz kardos núbiai hadtestet, ahogy Hőseink a nőket és a gyerekeket! Micsoda zseniális terv! Óh! Áh! Ááá!

Ááááá… baszki…

Ráborult a forgatókönyvre a szippantóskocsi teljes tartalma…?! Vagy mi történt itt…?!

Mert hogy utána meg felütöttük a kliségyűjteményt, és abból csemegéztünk. Igenis „csemegéztünk”! A légynek is csemege a szar, ne finnyáskodj!

Pusztítsd el az ellenség vezérhajóját! Jön a pacifista harci robot, és halomra mészárol mindenkit! És végül egy instant klasszikus: a könnyűlovasság támadása.

El Guapo: Vissza! Gyáva kutyák!
Jefe: Én veled vagyok, El Guapo!
PUFF!
Jefe: …/nyekkk/”

Én nem tudtom, nem értem, hogy mi történt itt… engem raboltak el az ufók és letettek egy alternatív univerzumban?!

Vagy Zack Snydert…?!

„Aztakurva… mi volt ez a szar?!”. :-PPP

Aszongyák, Snyder akar ebből is Snyder-cut-ot, ami 45-45 perccel növelné meg egy-egy epizód hosszát. (…) Ne csesszél már ki velünk, ember! Van vagy 60-80 perc FELESLEGES ebben az epikus… hm… faszságban, amit ki kéne vágni: nemhogy növelni a hosszáááát!!!

És aszongya Snyder, vannak még ötletei ebbe az univerzumba… Mert?! Eddig voltak ötletei?! Hol?! Mikor?! Mert nem nagyon látszott…

Lucky Day: Előre!
Dusty Bottoms: De hová?
Ned Nederlander: Majd kiderül.

Kétszerre néztem végig, két különböző napon: de egyszer csak a végére értem.

Ned Nederlander: Az a jutalmunk, hogy győzött az igazság!

 

Three Amigos – A három amigó (1986)

Lucky Day: Steve Martin – magyar hangja: Sinkó László

Ned Nederlander: Martin Short – magyar hangja: Kaszás Attila

Dusty Bottoms: Chevy Chase – magyar hangja: Gálvölgyi János

El Guapo: Alfonso Arau – magyar hangja: Márton András

Jefe: Tony Plana  magyar hangja: Gáspár Sándor

:thumbsup:


2024. május 1., szerda

Dead Boy Detectives s01 – Halott Fiúk Nyomozóiroda s01

Ördögös, angyalos, démonos, szellemes – mind jöhetnek nekem, ezerrel.

Így olvassátok a rivjúmat: hogy ez a kedvenc műfajom, és elfogódott vagyok vele.

10/10

Jó kis felütés, mi?! 10/10 – PAFF, DURRR, K.O.!!! Még jó, hogy szóltam előre, ugye?!

:-)

Lehet, hogy már nem is érdemes továbbolvasni, nem?! ;-)

Azért megpróbálom egy kicsit árnyalni. :sör:

Miért szerettem meg a Dead Boy Detectives-sorozatot, és zártam a szívembe?

Remek főhősök, akik tökéletesek a szerepükben, és nagyszerű közöttük az összhang. Tudod, mondhatnák, hogy „triviális” és „megszokott” klisé, miszerint egyikük az ész, másikuk az erő – de ezzel olyan szinten degradálnám le az egészet, mintha egy szép festményre azt mondanám, hogy az egy kép. És?! :-P Én azt mondom: Edwin (George Rexstrew) tényleg az Ész, de Charles (Jayden Revri) nem az erő, hanem a Szív – és kettejük megbonthatatlan, acélos Barátsága (amit tényleg semmi nem tud megingatni) az, ami a történet gerincét adja.

Ez a Barátság olyan erős, hogy még azt is kibírja, amikor az egyikük többet szeretne barátságnál, de a másik olyan szeretettel, olyan megrendíthetetlen barátsággal, olyan végtelenül kedvesen utasítja vissza, hogy úgy érzem, ezzel csak még erősebb lett kettejük között a megbonthatatlan kötelék. :respect:

Night Nurse: Tényleg feladtad a minden bizonnyal békés örökkévalóságot… a barátodért?
Charles: Én mondom, ő a legjobb ember, akit ismerek, és nem hagyom a Pokolban!

És közben sokszor nagyon viccesek együtt…

Edwin: Ott van! A bal kezednél!
Charles: Neked bal, vagy nekem bal?
Edwin: Mind a kettőnknek ugyanaz a bal!!!
:-)))

Mellettük ott van Jenny Green (Briana Couco) a „Tongue & Tail” hentesüzlet tetovált, szerintem eszméletlenül menő, és a maga „zord” módján határozottan vonzó tulajdonosa, akit nagyon csíptem. :-) (Hja, igen: ő Kaley Couco húga, mellesleg. ;-) )


Jenny: Ez meg mi a fene?
Crystal: A lakbér.
Jenny: Bocs, nem voltam világos a fizetés módját illetően. Mihez kezdjek ennyi apróval?
Niko: Egy csomót kívánhatsz!
Crystal: Beválthatom egy Coinstar-automatánál.
Jenny: Hagyd, jó lesz így. Majd bedobálom egy szökőkútba.
:-)
 
Jenny: Úgy kezelsz, mint egy nyuggert, aki rohamot kapott! Szerintem jól reagáltam ahhoz képest, hogy most tudtam meg, hogy léteznek szellemek és koboldok. …Léteznek koboldok?!
:-)

Ott van a végtelenül optimista, és túláradóan romantikus Niko (Yuyu Kitamura), aki mindent és mindenkit szeret, és jóságával eláraszt mindenkit maga körül. :-D

Niko: Nem én vagyok a legbátrabb, de kiváló szövegértési készséggel rendelkezem.
:-)
 
Niko: Meghaltam? Crystal! Te örökre elmentél… És nem voltál túl meggyőző, amikor azt mondtad, írni fogsz. Ezért mondogatta a varázsgömb, hogy: „A kilátások nem túl jók”?
:-)

Fontos szereplő még az állandóan sündörgő, „bagzó macska” Cat King (Lukas Gage), akinek tolakodó nyomulásán egyfolytában csak vigyorogtam, de közben mindig jópofa volt, amikor megjelent.

Macskakirály: Én tisztességes Macskakirály vagyok. Számold meg a macskákat a városban, és leesik a karkötő. (…)

Macskakirály: Egyáltalán nem száznegyvenkét macska van. (…) Számold tovább a macskákat! Messze jársz. Még a közelében sem vagy! Száznegyvenkettő?! Komolyan?! Ne már!
:-)
 
Niko: Nagyon köszönjük!
Macskakirály: Ne köszönjétek! Így is utálom magam, hogy ennyit törődök azzal a kis vézna, uncsi, brit nyavalyással.
:-)

Valamint nagyon csíptem Tragic Mick-et (Michael Beach), aki valójában egy emberré változtatott rozmár, és egy varázsboltot vezet. (Valójában… csak most esett le, hogy ő a „Harmadik műszak” dokija… és ettől eldobtam az agyamat: akkor én is ennyit öregedtem már…?! :eeekkk: :gyagya: )

Tragic Mick: Tessék! Ajándék.
Niko: Nekem? Miért?
Tragic Mick: Meghallgattad a történetemet, és próbáltál segíteni. Sosem tudhatjuk, hogy a jó, amit tettünk, mikor köszön vissza.

A történet meg – egyedi esetek megoldása, közben két átívelő szál húzódik át a szérián: az egyik a Night Nurse-vonal, a másik pedig a végtelenül gonosz, halhatatlan boszorkány, Esther Finch-bosszúja.

És ha már Esther Finch-et szóba hoztam – akit egyébként a nagyon szép Jenn Lyon formál meg…

Esther olyan brutálisan, olyan mocskosan aljas, olyan állatiasan kegyetlen, hogy az elmondhatatlan – és hogy egy nagyon szép színésznő formálja meg, attól csak még hidegrázósabb az egész…

Olyan sötét, nyomasztó, mondhatom, hogy idegtépően félelmetes, horror(szerű?) epizódok is „tarkítják” a történetet… hogy az embernek görcsbe rándul a gyomra… Szinte azt mondhatom, hogy a nyolc részes évad második fele már elég… „nyomasztó”, ha fogalmazhatok így.

És megint olyan érzése van az egyszeri nézőnek, hogy a gonosz, velejéig romlott boszorkány és a pokol bugyrai borzalmasak – de az emberek embertelensége… az talán még azoknál is rosszabb.

De itt van a történetben a Barátság: a fáklya, a világítótorony, ami a legsötétebb éjben, a legrémisztőbb pokolban is utat mutat – és mindig megsegíti azokat, akiknek Barátai vannak.

A széria befejezése pedig… szerintem alsó hangon tökéletes. :respect:

Én nagyon megszerettem ezt a történetet: és várom a folytatást. :thumbsup:


2024. április 24., szerda

Fallout s01

Elő a farbával…! Vagy a radioaktív baltával… ;-)

Baszki… nem is tudom, honnan kezdjem…

Talán onnan, hogy utálom a játékokból készült filmeket: mert ráugranak a gémerek és szétszedik, vagy épp felmagasztalják, mert jobb/rosszabb/pont olyan, mint a játék.

És ez engem taszít és feldühít: mert rohadtul nem vagyok egy nagy játékos.

(Írtam úgy anno számítógépes játékot, hogy folyamatosan vitatkoztam a programozókkal, mert nem értettem, hogy miért nem lehet megvalósítani egy-egy ötletemet, és miért kell a fantáziám szárnyalását lebutítani, mert a játék… hm… nem olyan „okos”. De legalább szép! Mondták nekem a programozók, úgyis a látvány adja el! Erre – miután a kibaszott bugos játék és a programozók miatt akkorát buktunk, mint Rottenbiller – a kritikák azt mondták: „a látvány szo-szo, elmegy, de a dialógusok marha jók voltak!”. Mindegy: régi sérelem, régi fájdalom – a heg megmaradt örökre…)

Úgy gondolom: talán a játékok rajongóinak készül egy-egy film/sorozat, de pont a rajongók miatt nem lehet/nehéz élvezni az eredményt egy szűz nézőnek. (Ez most… szép egy hasonlat lett… Sry.)

Mert olyan nagy a virtuális zaj körülötte, hogy nagyban befolyásolja a várakozásaimat/előítéleteimet.

Ám legnagyobb döbbenetemre: a Fallout mindezek ellenére (vagy… miatt?!) lett hatalmas kedvencem! :respect:

A hangulata valami egészen elképesztő, semmihez sem hasonlítható – varázslatos. :sör:

A zenék… A zenék meg: valami hihetetlen feelinget keltenek az emberben – és ez különösen akkor karcol, horzsol, de nagyon durván, amikor a képkockákon valami egészen mást látsz, mint amiről a dal szól. Pölö: egy brutális csata zajlik… és közben felcsendül Nat King Cole: I Don’t Want To See Tomorrow című száma… Az embernek libabőrös lesz tőle a háta – a jó értelemben! :sör:

Ella Purnell egy igazi gyöngyszem, egy aduász a filmben: akit minden percben imádtam – egyszerre, mint gyönyörű nőt, és mint végtelenül szerethető, ártatlan őszinteséget.

…akit a mocsok felszín percről-percre, részről-részre tesz egyre keményebbé, egyre realistábbá – ami egyszerre elszomorító, és felemelő. Mert látod, hogy nem elveszett „ostobácska naiva” – de a megkeseredése, megkeményedése… mégis fájdalmas a nézőnek.

Nagyszerű Főhősnő. :respect:

Walton Goggins… ne már…! Már előre utáltam a csávót, olyan hype övezte, mielőtt még egy kukkanást láttam volna az egészből… Eleinte beigazolódni láttam az előítéletemet… de a befejező részre, ahogy egyszerre állt össze a múltja – és láttuk a legkeményebb brutalitását a jelenben: valahogy… tökéletéssé vált a szememben. Igen, beismerem: Walton Goggins atomkirály. :leborul:

„Homeless radioactive cowboy with no nose… yep I could play that”
Walton Goggins

:thumbsup:

Aaron Moten… ne haragudj, tesó, de… te valahogy nem tudtál felnőni harmadik főszereplőnek: a páncélod lejátszott a vászonról.

Napokig el tudnám nézni, ahogy az Acéltestvériség végigháborúzza a felszínt, és harci páncélba öltözött, Pokol-típusú gépágyúkkal felszerelt lovagjai kíméletlenül átgázolnak az ellenségen!

…de téged nem látlak közben a lelki szemeimmel, Aaron Moten… :-/ Csak a csatapáncélt.Te bárki lehettél volna. :-P

Még egy valaki okozott csalódást: a Kutya, Dogmeat. Egész egyszerűen csípem a kutyákat: és folyamatosan láttam a filmben, hogy le se szarja a színészt, azt figyeli, hol a gazdája, aki irányítja – akit tényleg szeret. Ez engem minden alkalommal kizökkentett és kijózanított. Kár kutyákat beleerőltetni a filmekbe, ha nem tudják elhitetni, hogy a filmbéli partnerükhöz tartoznak – és úgy látszik, hogy 2024-ben sem lehet még ezt elérni. :-PPP Engem zavart.

Horkai Zoltán a vadállatokkal sokkal jobban tud dolgozni, sokkal inkább hihetőek az ő filmes jelenetei. :respect:

De vissza a Fallout-hoz: a történet remekül tekeredik-csavarodik, élvezettel lubickoltam a részekben – és a finom részletekben. A sorozat első feléig azt hittem, ez olyan zombi- és szörnyhentelős sori lesz, de szerencsére, nem is tévedhettem volna nagyobbat: így lett a kedvencem a Moises Arias által megformált karakter. :sör:

Nagyon várom vissza őt a második évadba – és biztos vagyok benne, hogy nem ment el „hibernálódni”. Tökösebb lett ő annál a sorozat végére. :thumbsup:

Az utolsó rész meg… öregem… Így. Ilyen zúzósan, ilyen húsbavágóan kellene befejezni minden sorozatot, és nyüszítve várná az ember a folytatást.

Én most ezt fogom tenni. :respect:

9/10

 "Tomorrow, so they sayWill be a lovely day,A bright new sun will suddenly break through,But I don't want to see tomorrow, Unless I see it with you.

 Tomorrow, so I hearThe clouds will disappear,The door to happiness will open wide.But I don't want to see tomorrow,Unless you're there by my side."

 Nat King Cole - I Don’t Want To See Tomorrow