2021. július 30., péntek

Amikor a Nők Lapja ír filmsztárokról…

…mert tudod, a cipész maradjon a kaptafánál (ahogy a hazugságminiszter is olyan jól megmondta a napokban, és ő aztán tudja, ugye…).

Az a baj, hogy mindig is utá… izé… szóval, sosem szerettem Návai Anikót: mindig olyan filmsznobnak tartottam, aki többet tart magáról, mint a műfajról, amiben dolgozik – és nagyobb sztárnak tartja magát, mint akikkel beszél. A filmes véleményeivel pedig sosem értettem egyet. :-P

Most olvasom, hogy Klág Dávid már 2012-ben felhívta a figyelmet arra: nagyon úgy tűnik, hogy Návai Anikó nem is készít interjúkat a sztárokkal, csak a mások által elkészített riportokat adja el sajátjaként.

Erre most kiderül: (eddig) két esetben biztos, hogy nem készített „exkluzív” interjút Návai Anikó, csupán összeollózta azokat – és nem érti, hogy mi ezzel a baj.

Hátradőlhetnék elégedetten, hogy nekem sosem volt szimpi a hölgy, és „na ugye”.
(Apropó „na ugye”,  egyébként hallottátok, hogy a „a bivalyerős lett futball világhírű képviselője, az FK Rīgas Futbola Skola” véletlenül 5–0-ra agyonverte a _csillió milliárdokkal, és a magyarok munkáját elvevő migránsokkal fulladásig kitömött_ Felcsúti Orbán FC-t? Nagyon vicces eset… ;-) :-DDD )

De inkább csak legyintek rá: ennyi volt „tündöklésed”. Amit most visszamenőleg meg fog kérdőjelezni mindenki…

Ám mivel néhanapján mi is veszünk Nők Lapját, úgy elém került a 2021. július 21-ei szám, és benne Koronczay Lilla cikke, Melissa McCarthy-ról.




Aminek ez a felütése:

„Charlie Chaplin óta nem született nagyobb komikus a szakmában, állítják az amerikai filmkritikusok Melissa McCarthyról, akinek szinte minden filmje kasszasikerrel kecsegtet.”

Esküszöm, amikor ezt elolvastam, megnéztem az újság címlapját, hogy miféle hülye vicclapot vettem én kézbe – és hogy került egy ilyen ide a házunkba?! …és döbbenettel láttam: ez a Nők Lapja.

Elsőre, férfiasan bevallom, megsértődtem: mert egészen egyszerűen arcátlan, tahó sértés, hogy Charlie Chaplin mellé odatesznek egy Melissa McCarthy-t. Ha valaki azt állítja, hogy ez a két ember egy szinten van, az vagy teljesen inkompetens abban, amit csinál – vagy szimplán hülye. Esetleg Melissa McCarthy fizetett ügynöke, aki pénzért képes bármiféle egetverő blődséget leírni.

Goldie Hawn meg nyilván egy Harold Lloyd, Whoopi Goldberg pedig egy Buster Keaton, ugye?

De aztán vettem egy mély levegőt, és arra gondoltam, talán csak én nem értékelem kellően Melissa McCarthy munkásságát, és a „nagyközönség” meg nyilvánvalóan igen: ezért „felütöttem az internetet”, hogy utána nézzek a dolognak.

…nem is tudom, talán a Nők Lapja újságírójának is ezt kellett volna tennie. Vagy írhatunk random hülyeségeket, ami az eszünkbe jut, az is egy megoldás.

Ilyen a Melissa McCarthy filmográfia imdb-s pontozása:

Cook Off! (2007) – 4,1/10
Just Add Water (2008) – 5,6/10
Pretty Ugly People (2008) – 4,9/10
Life as We Now It (2010) – 6,5/10
Bridesmaids (2011) – 6,8/10
Identity Thief (2013) – 5,7/10
The Heat (2013) – 6,6/10
Spy (2015) – 7/10
The Boss (2016) – 5,4/10
Ghostbusters (2016) – 6,7/10
Life of the Party (2018) – 5,6/10
The Happytime Murders (2018) – 5,4/10
Can You Ever Forgive Me? (2018) – 7,1/10
The Kitchen (2019) – 5,5/10
Superintelligence (2020) – 5,4/10
Thunder Force (2021) – 4,4/10

Ez 5,793-as átlag. Jóindulattal 5,8. A tízből.


Úgy gondolom, ha Charlie Chaplin 5,8/10-es filmeket csinált volna, most aligha emlegetnénk legendás etalonként. Vagy inkább Legendaként és Etalonként.

Szóval, aligha beszélhetünk Melissa McCarthy esetében „chaplini” magasságokról.

Ráadásul közben ilyen cikkek ugrottak elém:

„Melissa McCarthy, Please Stop Making Bad Movies With Your Husband”

„Melissa McCarthy wins Golden Raspberry for Worst Actress

Worst actress - Melissa McCarthy, ‘The Happytime Murders’ and ‘Life of the Party’”

 

Hm…

Ekkor arra gondoltam, hogy talán az lehet, hogy a lepontozott filmjei mégis valami orbitális nyereséget hoztak.

Ennek is utánanéztem: boxofficemojo.
(Csak párat kapok ki a 16-ból, mert ha a Nők Lapjának nem volt kedve utánanézni, akkor én minek kepesszem magam. :-PPP)

Ghostbusters: költségek: 144 millió – bevétel: 229 millió.
Bridesmaids: költségek: 32 millió – bevétel: 288 millió
The Heat: költségek: 43 millió – bevétel: 229 millió
Spy: költségek: 65 millió – bevétel: 235 millió
The Boss: költségek: 29 millió – bevétel: 78 millió
Life of the Party: költségek: 17 millió – bevétel: 65 millió
The Happytime Murders: költségek: 40 millió – bevétel: 27 millió
Can You Ever Forgive Me?: költségek: nem nyilvános – bevétel: 12 millió
The Kitchen: költségek: 38 millió – bevétel: 15 millió

Nem is tudom… erős szemellenző kell ahhoz, hogy ezeket a számokat valaki úgy értelmezze, hogy „szinte minden filmje kasszasikerrel kecsegtet”. Ennyi erővel mondhatom – és igaz is! :-) –, hogy minden egyes kitöltött és feladott lottószelvény engem a milliárdossággal kecsegtet.

Szóval.

Úgy gondolom, hogy a Forma I-es pilóta maradjon a Volán Tefu-nál. :-) Vagy valami ilyesmi, ugye, miniszter asszony…?! :-DDD

Azt szeretném kifejezésre juttatni, hogy amennyiben a Nők Lapja filmekről és filmsztárokról szeretne írni, fizessen meg egy _valódi_ filmeket ismerő és szerető újságírót – vagy inkább ne erőltesse ezt a témát, mert csúnyán mellé lehet vele nyúlni.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése