2018. június 22., péntek

Goliath s01


  
„Oh my God,
Please help me!
Knee deep in the river tryin' to get clean.
He says wash your hands,
Get out the stains.
But you best believe, boy, there's hell to pay!
Yeah you best believe, boy, there's hell to pay, sayin'!”


Nem tudom Sikerült(!!! :-))) ) beilleszteni a „opening title credit sequence” videót, de klikkeljetek rá a linkre, és nézzétek meg: évek óta(!!!) a legjobb opening credit theme, amit láttam. :sör: :respect:



Huhhh… hol is kezdjem…

Kezdem ott, hogy vagy 5-6 hónappal ezelőtt már tervezetem, hogy belevágok a Goliath-ba, de vagy én kínlódtam vele, vagy a gép… már nem is tudom… lényeg az, hogy bár leszedtem, de csak nem kezdtem el.

Erre pár napja Katicám – nem éppen kicsattanó jókedvében… – azt kérte tőlem, hogy nézzünk valami sötét, skandináv-gyilkosos sorozatot: de mindenképpen magyar felirattal.

Kapkodtam ide-oda… míg végül a Goliath-ot javasoltam neki. (Mint „sötét, skandináv-gyilkosos”, ehe… :-) )

És belevágtunk.


Az első három részt tátott szájjal bámultam: az opening credit láttán-hallatán borsódzott a hátam a gyönyörűségtől, a cselekmény lebilincselt, a karakterek az arcomba téptek, és az epizódok végén olyan felütéseket helyeztek el, hogy levegő után kapkodtam… :-OOO :leborul: :respect:

Sajna’, ebből a brutálisan erős indításból utána visszavettek, és a három 10/10-es rész után már „csak” 7/10 és 8/10 sorakozott – de így is felpontoznám az évadot egy erős 8,5/10-re. :thumbsup:

Billy Bob Thornton istenkirály. Ez vitathatatlan. Mit lehet ezzel kezdeni…?! :sör: :respect:

Úgy találta meg ez a szerep, mint akire ráöntötték: igazi jutalomjáték, tökéletes casting. :leborul:

És bonyek… bonyek… és megint bonyek: ki lépett fel mellé a dobogó második fokára…?!

Egyértelmű, hogy Nina Arianda. :amazing: (Akit én előtte sehol nem láttam, vagy ha láttam is – hát feledtem. :meaculpa: ) Tenyérbemászóan és irritálóan indított, de valami fantasztikusan jót és szerethetőt hozott ki belőle. :respect:


 „- Patty, uh, Solum-Beige or something.
- It's Solis-Papagian!”
:-)

Olyat alakított a csaj, hogy le a kalappal – és amilyen párost alkottak Billyvel: az alsó hangon is zseniális. :leborul:

Oké, én elfogult vagyok a tárgyalótermi és/vagy ügyvédes-bíróságos sorozatokkal, ugyanis imádom mindet, szóval, ezt vegyétek figyelembe. :sör:

Nagyon jól keveri a lapokat a sori, és tényleg Dávid és Góliát harca a lényege: de ahogy ezt bemutatja nekünk, az valami igazi unikum.

Megmondom a frankót: ennyi undorító ocsmányságot, ilyen hatalommal és erővel való visszaélést régen nem láttam már. Ilyen az, amikor a „jól bejáratott gépezet” maga alá gyűr(het) mindent és mindenkit – és az egyszerű polgárt úgy tapossa el, mint egy porszemet.

Rohadt ijesztő…

William Hurt pedig… mint „főellenség”… öregem, mint egy ghoul és egy vámpír keveréke. Mint az ördög maga.


Amikor „helyzetbe hozza magát” a kis gyakornoklánnyal… az valami igazi ocsmányság volt. A hányinger elöntötte az embert (Katicám magából kikelve fortyogott…).

Arra gondoltam, ilyen lehetett, amikor Harvey Weinstein rámászott a neki kiszolgáltatott színésznőkre: csapdába ejtve őket, sarokba szorítva… állatias, ösztönlény-aljassággal.

A hideg kiráz az egésztől.

De a történet rohadt izgalmas, a tárgyalás fordulatai pofánverőek, és a legvégén, a záróbeszédben Billy maga mondja el, hogy mégis mi a jó ebben ez egészben: mégis, hogyan lehet esélye Dávidnak Góliáttal szemben.

„But here's the great thing about the law, and I love the law. I wouldn't have gotten into it if I didn't. The great thing about the law is at the end of the day... it doesn't really matter what we say or think.
It matters what you think. That's the beautiful thing.”

Az évad mindössze nyolc részes, aminek minden egyes perce megéri a ráfordított időt. :sör:

…és már van egy második etapja, ami szintén nyolc epizódból áll… Muszáj arra is rámozdulnunk. :respect:

Mint mondtam, Billy Bob Thornton atomállat benne – de a történet is van annyira jó, hogy nem az ő hátán nyugszik az egész. :sör:

…és amikor már pár részt lenyomott az ember, egyre mélyebb és mélyebb értelmet nyer az opening credit minden egyes képkockája…

„I rambled with the worst of them
Fell in love with a Harlequin
Saw the darkest hearts of men
And I saw myself starin' back again
And I saw myself starin' back again

Oh my God,
Please help me!
Neck deep in the river screamin' for relief
He says, it's mine to give
But it's yours to choose
You're gonna sink or swim, you're gonna learn the truth
No matter what you do you're gonna learn the truth sayin'

Ate the bread that once was stone
Fell from a cliff, never broke a bone
Bowed down to get the kings overthrown
And I'm all alone and the fire grows
And I'm all alone and the fire grows”


The Silent Comedy – Bartholomew
:respect:

Bitang jó ez a szám… nekem a lelkem is beleborzong. :leborul:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése