2014. december 16., kedd

These Final Hours & The Hundred-Foot Journey – Az élet ízei



These Final Hours


A geekz.hu bloggereivel az esetek többségében inkább nem egyezik a véleményem egy-egy filmről, mint igen – de most el kell ismernem, hogy csak csatlakozhatok Rusznyák Csaba méltató szavaihoz. :sör:

„- How about you, Mum? What are you gonna do? When it happens. You got anything planned?
- Got a few puzzles I'll try and get finished.
- Puzzles?”

Ez egy marha jó film. :respect:

Tegnap este, amikor megnéztem, még csak arra gondoltam, hogy… nagyon kemény film.

És hogy miért kellett ennyire arra helyezni a hangsúlyt, hogy a közelgő vég mindenkiből a legrosszabbat hozza elő: hogy mielőtt meghalok, megölök valakit… vagy annyi mindenkit, akit csak tudok… vagy állattá, véglénnyé csapatom magam, és úgy is viselkedek… vagy, hogy a pusztulás előtt szerető szülők ölik meg saját gyerekeiket, és önmagukat…

Ez nekem sokk volt, és fojtogató.

…de ma délelőtt (itthon vagyok, dögrováson) pár részt (oké, az utolsó 40 percet… ;-) ) megnéztem még egyszer, és a végén, amikor megtörölgettem a szemem (sok a szúnyog, meg ilyesmi… ;-) ), már arra gondoltam, hogy ez… egy felemelő film. :respect:

Igen, mert arról szól, hogy féreggé is lehet aljasodni; lehet tombolva csapatni, nem törődve senkivel és semmivel, csak az élvezetekkel; hogy jó emberek is saját gyermekük gyilkosává silányodhatnak a vég küszöbén…

…de arról is szól, hogy maradhatunk embernek. Sőt, ha addig tróger gazemberek voltunk, utolsó óráinkban válhatunk még azért jó emberré. :respect:


A két főszereplő között a korkülönbség ellenére eszméletlen jó a kémia: a Jamest alakító Nathan Phillips nem játssza túl a szerepét, és végig hiteles a karakterében, miközben végtelenül visszafogott. :respect: A Rose-t megformáló, 13 éves Angourie Rice pedig eszméletlenül szerethető, és valahogy olyan különösen felnőttes, hogy teljesen méltó és egyenrangú főhőssé avanzsál. :respect:

„- You're a tough chick. Say it!
- I'm a tough chick.
- I didn't hear you.
- I'm a tough chick!
- I don't believe you.
- I'm a tough chick!!”

A harmadik főszereplő pedig a végig láthatatlan rádiós műsorvezető, akit David Field szólaltat meg, aki a maga eszméletlen higgadtságával közvetíti és narrálja az eseményeket.

Talán az Élő Istenbe vetett hitem teszi, nem tudom… de nekem néhol az volt az érzésem, hogy Isten hangja szól általa. És ez feltételezésem nekem még érdekesebbé, és emlékezetesebbé tette az egészet. :respect:

„We've got just under an hour. I just... just don't know what to say. I'm trying to think of something poetic. It's coming. It's coming. Maybe it's nothing more than hope. Or maybe we'll see each other again. Well, wouldn't that be something? Wouldn't that be something?”

A befejezés pedig… egyszerre volt irtózatosan nyomasztó és ijesztő – és lélekemelő.

Ez csak a legnagyobbak sajátja. :respect:

Ha láttátok a Deep Impact-et, vagy a Seeking a Friend of the End of the World-öt, akkor tudjátok, miről szól-szólhat a These Final Hours.

Mégis azt mondom, a These Final Hours ér a legtöbbet mind közül. :leborul:

Rusznyák Csaba – köszönöm, hogy ajánlottad! :sör:


The Hundred-Foot Journey – Az élet ízei


Az előző film kapcsán felvetődött bennem, hogyha láttátok már két másikat, akkor tudjátok, miről szól.

Nos, itt ugyanez a helyzet: ha láttátok a Csokoládét, vagy a L’ecsót, akkor tudjátok, miről szól Az élet ízei. Ez főleg annak a fényében igaz, hogy ugyanaz a Lasse Hallström rendezte ezt, aki a Csokoládét is…

…és az, hogy Oprah Winfrey a film egyik producere, azt hiszem, már túl sokat is mond.

Időhiány miatt 2x-i nekifutásra néztük végig, de én az első etap után eléggé… hm… fanyalogtam, míg a Kedvesem lelkesedett.

Ám a második etap (bár semmi újat, vagy meglepőt nem tartogatott) mégis meggyőzött, és hagytam, hogy a kedves szirupossága és kiszámíthatósága magával ragadjon. :-)

Igazából Helen Mirren és Om Puri kettőse vonzott be, mert nagyon jól állt nekik a szerep – és mindketten végtelenül szerethetőek voltak. :thumbsup:

Nem egy filmtörténeti mérföldkő: de egy karácsony esti közös, szívmelengető mozizáshoz ideális választás. :sör:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése