Ezért utálok agyonhypolt filmeket nézni… mert a
várakozásomat az egekbe emeli, és annak aztán piszokul nehéz megfelelni.
Pláne, ha végén értetlenül állok az egész előtt, és arra
gondolok, hogy… ez meg mi a fenére volt jó?!
:-PPP
Kezdem azzal, hogy szerintem ez a film nem a „boyhood”-ról
szól, hanem a „motherhood”-ról.
De ha tényleg ez a „boyhood”-érzés, akkor köszönöm, hagyjuk.
:-PPP
Mert tengve-lengve, érdektelenül-fatalistán, x-box és
videójátékok előtt rohadva, piálva-füvezve, meg nem értett zsenit játszva „végigtolni”
a „boyhood”-ot… hát az nem egy akkora „flesh” mint amekkorának szánták.
Vagy ez egy átlagos amerikai tinédzser élete? Ne csessz
már, ember… :-PPP
Az anya drámája viszont húsba vágott, de keményen:
egyedülálló anyaként végighajtani, -gürcölni az életet, miközben az egyik
alkoholista férjtől a másikig tántorog, és 100+1x költözik (menekül) végig
Texason… :eeekkk:
…és a végén, amikor mindkét gyerek kirepül, ott marad
egymaga, az egyáltalán nem „amerikai álom” méretű és minőségű, minimalista
garzonlakásában – amiről már az is kiderül, hogy arra is teljességgel
alkalmatlan, hogy akár karácsonykor vendégül lássa a két gyerekét! –, akkor az pofon,
a javából.
Csak két dolog miatt nem zokog vele együtt néző: először
is azért, mert a 12 év vesszőfutása alatt már „megszoktuk” a szenvedését
:meaculpa: , másrészt meg azért, mert a rendező igazából nem is foglalkozik
vele, amolyan mellékesen keni oda, hogy „hja, hát ő meg megszívta, sorvadhat
eztán egymaga a 30 négyzetméteres panelban” – „a mór megtette kötelességét, a
mór mehet” (a lecsóba…) szinten. :-///
Az meg, hogy 12 éven keresztül forgatták, általában
forgatókönyv nélkül, a dialógusokat is a színészek rögtönözték, vagy hozták
össze az előző este… hááát… ezzel sokan biztosan azt látják, hogy nagyon
művészi és elkötelezett a rendező, de szerintem ez „bullshit”. Én azon kívül
nem láttam értelmét az egésznek, hogy a színészek 12 éven keresztül zajló
változását/öregedését sikerült rögzíteni.
Király. Majd be lehet ragasztani a családi fotóalbumba.
:-PPP
Ez biztosan egy nagyon nagyszerű művészi eszköz, de én a
dokumentarista szintnél nem nagyon tudtam-tudok ennél többet belelátni. :-P
Olvastam itt-ott beájult, lilagőzös, entellektüel
ömlengést a filmről, hogy ez micsoda egy megkerülhetetlen etalon lesz a
filmművészetben… de én csak egyet kérek szépen: nehogy már ezután ilyen
filmeket kezdjen forgatni mindenki, mert sírva fakadok. :-PPP
Vagy tudod mit? Forgassák le a „Száz év magányt”, száz
éven keresztül – és az ömlengő kritikusok meg nézzék, orrvérzésig. :-PPP
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése