2014. december 4., csütörtök

Deliver Us from Evil – Távozz tőlem, Sátán! & Land Ho!



Deliver Us from Evil – Távozz tőlem, Sátán!


Nem vagyok egy nagy „horror-rajongó”, de az angyalos-ördögös filmek a gyengéim, szóval, muszáj volt erre is beneveznem…

…és majdnem összesza… sza… szakítottam magam tőle. :EEEEKKKK: ;-)

Estére/Éjszakára néztem: nos, ez nagy hiba volt. Kénytelen voltam éjfél utánig nézni még a sportcsatornát, hogy megnyugodjak – pedig most nem is volt NFL… :-P

De most (fényes nappal, ugye…) lehiggadva, és megnyugodva („csak egy film volt, semmi több! lazaság van, meg mittomén!” :-P ) azt mondom, hogy piszokul ott volt a szeren a stuff. :sör:

Oké, elfogult vagyok, mint mondtam volt: a témában nekem Anthony HopkinsThe Rite” filmje is nagyon bejött. :sör:

Vagy emlékezzek meg Denzel Washington filmjéről, a nagyszerű „Fallen” -ről, amit szintén csúcsnak tartok. :respect:

Mondjuk, az Eric Bana által fémjelzett film megy el mind közül a legjobban a horror felé (néhány helyen az olcsó, vásári ijesztgetés, és ripacskodó démonok szintjére is betéved… :-PPP ), azaz van benne… hm… vér és elcsépelt horrorfilmes klisé bőven.

És mégis. :respect:

Valahol, mélyen, legbelül… az ember végig érzi a gyomorremegtető félelmet, és gerinctájéki jeges iszonyatot.

Hogy Ralph Sarchie, az immár nyugdíjas NYPD nyomozó, akiről a főszereplőt mintázták, akinek „Beware the Night” könyvére alapozták a történetet… basszus… Tényleg volt, lehetett dolga ilyesmikkel?!?!

Persze, ezen el lehet hülyéskedni, ki lehet gúnyolni, ki lehet forgatni, le lehet seperni az asztalról – főleg annak, aki ateista.

De én egy ateistának is csak annyit javasolnék, hogy olvassa el egy héten mindennap az index címlapot – vagy nézzen végig egy hétig mindennap egy szabadon választott híradót.

És amikor torkig lesz a képébe toluló emberi aljasságtól, ocsmányságtól, gyerekek, nők, öregek – vagy egész egyszerűen védtelen, kiszolgáltatott emberekkel szemben elkövetett brutális, állatias, minden érzésből kivetkezett féregségtől, akkor egy pillanatra gondolkozzon el: biztosan nincs valami ősi gonosz, ami mindezek mögött áll? Biztos, hogy egyes emberek életútja ide kellett, hogy vezessen?

Én hiszem azt, hogy nem. Nem vagyunk eleve elrendeltek: sem jó embernek, sem féregnek.

De vannak, akik nyitottabbak a fülükbe suttogó ocsmány kísértésre… És ha nincs mellettük egy segítő, szerető, baráti kéz sem, ők maguk is képesek szörnnyé aljasulni.

Mindegy. Ez mondjuk az én… „olvasatom”.

Lényeg, hogy számomra hitelesnek tűnik Ralph Sarchie – akiről szvsz sugárzik, hogy nem egy „fakeface”.


Mint ahogy nekem bejött az Édgar Ramírez által megformált Mendoza atya karaktere, akit a filmesek szintén élő személyekről, Ralph Sarchie mentorairól és segítőiről, Robert McKenna püspökről, és Malachi Martin atyáról mintáztak.


Nagyon kemény film a Deliver Us from Evil. Akár „szimpla” horrornak nézve is – de még inkább, ha annál többnek.

Sarchie: „You see, Father, as we speak, every day, out there, someone's getting hurt, ripped off, murdered, raped. Where's God when all that's happening? Hmm?”
Father Mendoza: „In the hearts of people like you, who put a stop to it.”


Land Ho!



Hogy stílszerű legyek: tele van a hócipőm a „bakancslistás”-filmekkel. :-PPP

Már az „eredeti” 2007-es „Bucket List” sem volt a kedvencem – és még finom vagyok… :-PPP

Ebben a témában a 2003-as „My Life Without Me” az a darab, ami etalon, kötelező és kihagyhatatlan. :respect:

A többi csak rózsaszín, cukormázas köd, félig leeresztett, üres lufikkal, amikről a készítők azt hitték, hogy mondanivaló, meg kézbenrobbanós, hülyegyerekes petárdákkal, amiről meg azt gondolták, hogy menő tüzijáték… :-PPP

Na, pont ilyen a „Land Ho!” is. :-///

Már így is többet beszéltem róla, mint amennyi szót megérdemel. :-PPP

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése