2014. december 10., szerda

進撃の巨人– Singeki no kyojin – Attack on Titan s01




Először is köszönet a sorozatjunkie.hu-nak :sör: mert az ő körkérdésük nélkül Anime: melyikkel kezdjem? soha nem szereztem volna tudomást erről az animéről. És az nagy kár lett volna. :sör:

Mondjuk, indulásnál már az is kiderült, hogy fogalmam sincs arról, hogy mi a „manga”, és mi az „anime”. Ám miután ez jól tisztázásra került ;-) , menten bele is csaptam a lecsóba.

Azaz az Attack on Titan-be.

És egyszerre döbbentem és nyűgöződtem le. :respect:

Félreértés ne essék: nem ez az első anime, amivel találkoztam, és nem aléltam be az első lágy fuvallattól a szék alá.

Vampire Hunter D, Vampire Hunter D: Bloodlust, Afro Samurai, Chihiro Szellemországban, Vándorló palota – ezek mind megvoltak előtte.

Valamint a junkie-s ajánlások közül begyűjtöttem a Samurai Champloo, és a Fullmetal Alchemist: Brotherhood évadait is, és meg is néztem azokból is 3-3 részt, próbából – de… hm… még nagyon finom vagyok azzal, hogy egyik sem „nyűgözött le”, vagy rántott be. :-/

Ellenben a Titan… :eeekkk:

…valami egészen döbbenetes az első perctől az utolsóig. :respect:


Már a felütése olyan, hogy az egyszeri nézőt azonnal berántja: olyan nyomasztó, olyan félelmetes a világa, hogy az embernek az az érzése, mintha egy jéggel teli vödörbe nyomnák a fejét. :eeekkk:

A titánoknak kiszolgáltatott emberek helyzete több volt, mint sokkoló – és ha azt hittük volna, hogy majd az „elitkatonák” jól helyrezökkentik a világ rendjét, és az emberi uralmat… hááát… ennél jobban nem is eshettünk volna pofára.

Ha ez „young adult” (mint ahogy olvastam itt-ott), illetve „tinédzser-kamaszálom” akkor… bakker… szép kis rémálmaik vannak a mai tiniknek. :-OOO

De ettől eltekintve – illetve pont ezért! – piszok jó sorozat. :respect:

Itt nincsenek bérelt helyek a túlélőknek, itt nincs lineáris történetvezetés, hogy a „fiatal beáll katonának, kiképzik, és vezetése alatt győzelemre megy a sereg”. Ajajajajaj… de még mennyire, hogy nincs!

Kár is többet dumálni rajta: ha valaki akar látni egy eszméletlenül nyomasztó utópiát, amiből 3-4 részt meg kell nézni zsinórban, de többet nem bír már az ember… nem is a gyomra, hanem a… lelke, amiben nincs elkerekedett szemmel visongó „chibi” – csak a hidegrázás, és a kilátástalanság eluralkodó érzete… akkor az Attack on Titan a tökéletes választás. :thumbsup:

A magam részéről úgy vagyok vele: várom a következő évadot. :sör:

…és annak az animének, ami a Titan után le akar nyűgözni és be akar rántani – nagyon fel kell kötnie a gatyát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése