2014. július 6., vasárnap

Hunted – A célpont s01 & The Leftovers – A hátrahagyottak s01e01



Több mindent is láttam mostanában, de nem volt időm blogolni róluk.

Igyekszem az elkövetkező pár napban utolérni magam… :sör:


Hunted – A célpont s01


István említette, hogy az utsó rész már nagyon a második (talán soha el nem készülő…) évadra gyúrt, ezért azt már valamivel gyengébbnek érezte.

Nos, ezzel én is így vagyok: mármint, szerintem is az évad leggyengébb része volt, de nekem nem a második évadra gyúrás miatt, hanem azért, mert szvsz a készítők nem tudták, hogy mi a fene is legyen. Emiatt létrehoztak egy… katyvaszt. :-///

A Snow Maiden mesekönyv folyamatos erősítése/erőltetése, és ahogy a főszereplő kisfiú részről-részre olvassa egyre tovább, szerintem arra utalt, hogy úgy akarták befejezni, ahogy a könyvben is befejeződik/beteljesedik a címszereplő sorsa…

Ám – talán valaki oldalba bökte őket, hogy nem kéne…?! – ezért az utolsó pillanatban kifaroltak belőle, és megcsinálták helyette a röhejes hidas-csapdás-merénylős jelenetet, amit a végén még meg is fejeltek a csodaszámba menő, „mesés befejezéssel”… :-///

Nem kellett volna. Nagyon nem. :-///

Ráadásul (utána olvasgattam a témának…) a producer arról beszél, hogyha lesz második évad, akkor az nem az első évad végén veszi fel a szálat, hogy folytassa, kibontsa az ott felvetett kérdéseket.

Az egy prequel lenne.

:eeekkk:

Akkor meg tényleg nagyon fontos volt annyira rágyúrni a „folytatásos problémák felvetésére” az utsó részben. :-PPP

Mindenesetre, ettől eltekintve egy remek kis széria volt – bár a befejezést, szvsz, elcseszték, de nem annyira, hogy visszamenőleg annulálja az egész sorozatot. :sör:

Megérte a ráfordított időt. :thumbsup:


The Leftovers – A hátrahagyottak s01e01


Mostanában valahogy nem f*osom össze a bokámat az HBO sorozataitól – és ez a Leftovers sem kivétel.

Sőt… :-PPP

Lehet, hogy én nem vagyok eléggé „minőségi néző”, vagy „elég emelkedett ehhez a magasan kvalifikált entellektüel szinthez”… de az is lehet, hogy nem sz*pom be a nullásliszt értékű, álentellektüel, kultúrsznob f*aszságokat.

Óóó… csak nem durva voltam?! Ha igen: akkor sem eléggé! :-OOO

Ekkora ordas baromság, ilyen béka segge alá való semmitmondás már régen került az utamba, pedig elég sok ilyen-olyan minőségű, vizuális atrocitás megfordul a tévémen.

Eltűnik egy rakat ember a Földről (talán elragadtatás? vagy ufók? vagy a mumus? ki tudja…), és három évvel később a megmaradt többség (de durván nagy többség!) még mindig azon vekeng, vinnyog, és nyáladzik, hogy _ők_ miért maradtak itt a Földön. És hogy milyen elhagyatottak. És hogy milyen rossz nekik. Mert itt maradtak.

Na, ezzel a gittrágással telik el az 53-54 perc. :pföööjjj: :-PPP

Van benne egy misztikus néger – aki nem is biztos, hogy misztikus, lehet, hogy egy szimpla, idióta szektavezér, nem tudjuk – aki fiatal, fürdőrucis szüzeket(?) gyűjt maga köré, és olyan védelem alatt él, mint egy drogbáró. (Mert lehet, hogy inkább az…?! :-PPP)

És persze van egy agymosott, totál idióták gyülekezete, egy igazi lúzer barmokból álló, világvége szekta, akiket ha véletlenül ledózerolnának a Föld színéről, határozottan jobb hely lenne ez a derék sárgolyó. :broáffhh:

Én, anno a La Grande Bouffe/La grande abbuffata – A nagy zabálás nyomasztó ételorgiájától, és még nyomasztóbb üzenetétől is rosszul voltam, de a „Bagózzuk Magunkat Halálra, Mert Az Egy Olyan F*asza Halálnem, és Úgyis Minek Élünk, de Addig Legalább Csesztessünk Másokat Is” szekta egy igazi hányiger. :-PPP

Hiába ebbe a filmbe a nagyszerű Christopher Eccleston, meg a… ööö… „húzónév”(?) Liv Tyler (ő egyébként _minden_ filmbe’ „hiába”… :-P ), a semmiből ők sem tudnak várat építeni.

Ami pedig még megér egy bekezdést: az a képi világ, és a kamerakezelés.

Mondanám, hogy Barátok közt és/vagy Jóban Rosszban kategória, de még az sem. :-PPP

Ha azt mondom, hogy „Tea”, meg „Limonádé”, meg „Első generáció”, az mond nektek valamit?

Ha nem: méltán nem. Akkor még a sorba biggyesztem „A rém rendes család Budapesten”-t is – így már gondolom, összeállt a kép.

Nos, ezeknek a méltán és gyorsan megbukott sorozatoknak a képi megjelenítése az, amihez legközelebb áll a Leftovers. Az meg egyszerre steril, rideg, bárgyú, ripacs, és üres. :thumbsdown:


A végén meg döbbenten olvastam, hogy Peter Berg rendezte… Nem akartam elhinni.

Hogy a „The Kingdom” és a „Lone Survivor” alkotója egy ilyen trutyihoz adja a nevét... :-PPP

De megláttam Damon Lindelof nevét is („Lost”), és akkor megértettem, mire fel ez a semmitmondó, elitistának látszani akaró, üres, sznob egotripp. :-PPP

Igazi életrabló ez az egész katyvasz. Egy rész is sok belőle. :thumbsdown:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése