2014. június 22., vasárnap

How To Train Your Dragon 2. – Így neveld a sárkányodat 2.




Mert látjátok? Még mozizni is van időm (meg meccset nézni, meg blogot írni, meg minden… :-P ;-) ).

Ugyanis véget ért egy tanév, és a kettes bizonyítványért ;-) el kellett Dávidnak jönnie velem a Sárkányokra. :-DDD

Na jó, ennyire nem rossz a helyzet: se a bizonyítvány, se a Dragon-rajongás terén. :thumbsup:

Hogy is kezdjem…

…mondtuk már párszor rajzfilmre, hogy „ez az! ez az, ami közel tökéletes! ami gyereknek, felnőttnek egyaránt szórakoztató, és még mondanivalója is van!”.

Ilyen volt 2008-ban a WALL-E... 2009-ben az Up!... vagy 2010-ben a Toy Story 3.

Félreértés ne essék: nekem is nagyon bejött mindhárom – de olyan mindent elsöprően nem győzött meg egyik sem. Hogy ennél szebbet-jobbat-többet már nem lehet.

De a Dragon 2. bedarált, lezúzott, megzabált és kiköpött. És főhajtásra késztet. :respect:

 
Valami elképesztően egyben van ez a film, valami tökéletesen van felépítve. :megarespect:

A rajzfilmesek régebben arra voltak büszkék, hogy egy-egy alkotásukkal egyszerre meg tudják nevettetni, jól tudják szórakoztatni a gyerekeket és a felnőtteket is.

Igen, mert volt, amikor a gyereke teli torokból kacagott, közben a felnőtt fancsali képpel bámult maga elé („mit vétettem, Uram, hogy ide jutottam…?!”), egy következő jelenetnél meg a felnőtt nevetett (vagy éppen meghatódott… Up…), de közben a gyerek meg a popcornos zacskóval játszott, és a szívószállal buborékokat fújt a málnába („mikor jön már a vicces oroszlán/papagáj/bohóc/akármi, apuuu…!”).

És mi, egyszeri nézők, már annak is örültünk, hogy etaponként felváltva szórakozunk a gyerekkel.

A Dragon 2. szerint ez nem feltétlenül kell, hogy így legyen. :sör:


Tudjátok, amikor hazafelé autóztunk kedvenc gödöllői mozinkból, azt vettem észre, hogy a hátsó ülésen a két gyerek (ugyanis jött velünk Kedvesem keresztfia is) nagyon csöndben van…

Meg is kérdezte őket: „mi a helyzet srácok? nagyon hallgattok! minden rendben? tetszett a film?” – erre a két gyerek szinte egymás szavába vágva válaszolt „nagyon! nagyon!”

…de aztán mégis hallgattak tovább, és bámultak ki az ablakon…

És erre én, vén, szentimentális, gyereklelkű hatökör, valahogy… olyan büszke lettem, na.

Mert láttam, éreztem, hogy tényleg nagyon bejött nekik (is) a mozi – és láttam, éreztem, hogy… több volt nekik (is), mint egy hétvégi matiné. Valahogy megérintette őket.

Úgy, mint még rajzfilm előtte soha.
:thumbsup:


Oké, tudtuk, hogy az Írónő, Cressida Cowell és a Rendező, Dean DeBlois – mindkettőjüknek nagy-nagy respect! – nem mennek a szomszédba egy kis… „keménységért”, egy drámai befejezésért.

De amit most láttunk, azon még én magam is megdöbbentem…

…és itt, és most annyira szeretném idézni, angolul, vagy magyarul Gobber, the Belch beszédét, de pontosan nem tudom felidézni, a neten meg még nincs fent, ezért kihagyom…

UPDATE: Már fent van! Beidézem.

„May the valkyries welcome you and lead you through Odin's great battlefield. May they sing your name with love and fury, so that we might hear it rise from the depths of Valhalla. I know that you've taken your rightful place at the table of kings. For a great man has fallen: A warrior. A chieftain.
A father. A friend. ”

...

És ami még jobban megdöbbentett, hogy levittek a mélybe (…a srácoknak azt mondtam, hogy popcorn ment a szemembe, azért törölgetem… szerencsére elfogadhatónak találták a magyarázatot… ;-) ), és képesek voltak ki is hozni onnan, úgy, hogy egy cseppet sem érezte ezt senki erőltetettnek, vagy kényszeresnek.

Tökéletesnek annál inkább. :megarespect:

A harcok megint látványosak, és epikusak – a dumák viccesek, a jelenetek közül nem egy röhögteti meg egyszerre a felnőttet és a gyereket – a sárkányok lélegzetelállítóbbak, mint valaha...
 

...a Gonosz pedig nagyon fenyegető, és a jövőkép, amit hordoz, több, mint ijesztő…
 

...és akadnak benne olyan pillanatok, amikor elakad a kóláért nyúló kéz, és abbahagyja a darálást a mindig rágó állkapocs…

…és egy boldog, gyereklelkű felnőtt – és két gyereklelkű gyerek ;-) csöndesen, mégis egy csodálatos élménnyel térhetett haza. :leborul:

Nem tudom, hányszor fogom még megnézni… azt hiszem, legalább annyiszor, hogy amikor egyszer majd Mátéval elé ülünk, addigra már kívülről tudjam az összes dialógust.

Szerzek majd be popcornt is… legyen mire hivatkoznom, hogy miért törölgetem a szememet. ;-)


Ezt meg muszáj, de szólok, hogy:

SPOILER – SPOILER – SPOILER!!!

És soha nem fogom elfeledni a rettenthetetlen főnököt, Stoick, the Vast – Pléhpofa, akiben…

…akiben eddig mindig magamat láttam.

De most ráeszméltem: _csak_ szeretnék olyan lenni, mint ő. :megarespect:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése